przeprosiny dziewczyny

Jak przeprosić dziewczynę?

LejdiGaga - specjalista Tipy.pl
„Przepraszam” – proste słowo, ale czasem tak trudne do powiedzenia. Z łatwością wypowiadamy je w obliczu banalnych spraw, takich jak przypadkowe popchnięcie kogoś w windzie czy danie kasjerce nieodpowiedniej ilości drobnych pieniędzy. Jednakże jeśli mamy użyć tego słowa w ważniejszych sprawach, nieraz nie możemy go z siebie wydusić. Brak umiejętności przepraszania może doprowadzić do poważnych spięć i zepsuć wszystkie pozytywne relacje zarówno w domu, jak i w pracy. Dowiedz się, jak prawidłowo przeprosić drugą osobę. To konieczny krok podczas zmiany chłopca w mężczyznę.
1

Jeśli nie możesz czegoś powiedzieć, napisz to. Czasami nasza duma bądź zażenowanie nie pozwala nam osobiście kogoś przeprosić. Oczywiście przeprosiny twarzą w twarz to zawsze najlepsze wyjście, jeśli jednak nie jesteś w stanie tego zrobić, lepiej przeprosić w ten sposób, niż wcale. Czasami list to najlepsze wyjście z sytuacji. Pozwala on wyrazić swoje uczucia, nie zapomnisz o tym, co chcesz powiedzieć i unikniesz konieczności przeciwstawienia się nowym argumentom.

2

Jeśli zajdzie taka konieczność, wykorzystaj swoje poczucie humoru. Czasami poczucie humoru może przełamać napięcie i sprawić, że oboje zaczniecie się śmiać. Narysowanie małego komiksu z tobą i twoją partnerką może natychmiast rozproszyć jej gniew. Pamiętaj, że nie w każdej sytuacji to się sprawdzi. Jeśli zdradzisz swoją partnerkę, nie rób sobie z tego żartów i nie rysuj na ten temat komiksu.

3

Bądź szczery. To podstawowa zasada przeprosin. Nieszczere przeprosiny są pod pewnym względem gorsze od ich braku. Osoba zraniona przez twoje przewinienie będzie na ciebie jeszcze bardziej zła, gdy dostrzeże twoją hipokryzję. Nieszczere przeprosiny są wówczas, gdy mówisz drugiej osobie „Przepraszam”, ale jednocześnie nie okazujesz żadnej skruchy. Inna forma nieszczerych przeprosin to „Przepraszam, że poczułaś się skrzywdzona”. Przepraszając w ten sposób nie przyznajesz się do winy, ale robisz to dlatego, że druga osoba czuje się skrzywdzona lub jest na ciebie zła.

4

Weź na siebie pełną odpowiedzialność za wszystko. Podczas przeprosin nigdy nie rób nikomu żadnych wymówek. W ten sposób mógłbyś natychmiast zrujnować wagę i szczerość swojego wyznania. Nie mów żadnych „ale..”. Unikaj zwrotów typu: „Jest mi naprawdę przykro, ale…”. Mężczyzna powinien ponieść pełną odpowiedzialność za swoje błędy.

5

Pokaż, że zrozumiałeś na czym polegał twój błąd i jest ci z tego powodu przykro. Osoba, którą przepraszasz chce wiedzieć, że w pełni zrozumiałeś powagę sytuacji, zdajesz sobie sprawę dlaczego było to złe i znasz skutki swojego działania. Nikt nie chce słuchać przeprosin od kogoś, kto nie wie dlaczego jesteśmy źli na niego, ale przeprasza, bo wie, że tego od niego oczekujemy.

6

Zaproponuj zadośćuczynienie. Jest to kluczowy element procesu przeprosin. Prawie zawsze należy zapewnić drugą osobę, że zrobisz wszystko co możesz, by naprawić swój błąd. To oczywiście nie zawsze jest możliwe. Jeśli dla przykładu zbijesz wazon, który jest w rodzinie twojej dziewczyny od pięciu pokoleń, nie możesz pójść do sklepu i kupić jego zamiennik. Jeśli jednak błąd może być naprawiony i usunięty, należy zobowiązać się, że zrobisz wszystko, aby to uczynić.

7

Przyrzeknij, że popracujesz nad swoim zachowaniem. Przyrzeknij poprawę, nie obiecuj natychmiastowych zmian. Niektórzy twierdzą, że jeśli naprawdę jest ci przykro, nigdy więcej nie popełnisz tego samego błędu w przyszłości, ale każdy człowiek ma jakieś wady, których czasem trudno się wyzbyć. Być może będzie ci bardzo przykro, że stracisz panowanie nad sobą w stosunku do jakiejś osoby, ale bądź tego pewien, nie ważne jak bardzo będziesz się starał, prawdopodobnie kiedyś w przyszłości sytuacja się powtórzy. Jeśli przyrzekniesz komuś, że coś nigdy więcej się nie powtórzy, postawisz przed sobą wysoko poprzeczkę i o tyle gorzej będziesz się czuł, gdy jednak to zrobisz. Osoba, którą wcześniej przepraszałeś będzie ze słusznych względów podwójnie zraniona, ponieważ „Obiecałeś!”. Oczywiście jest kilka rzeczy, względem których możesz mieć prawie 100% pewności, że ich nie powtórzysz. Jeśli więc czujesz się tego absolutnie pewny, obiecaj, że nie zrobisz tego ponownie. Najlepiej jednak zobowiązać się ciężkiej pracy nad swoją osobowością i zachowaniem, które doprowadziło do popełnienia tego błędu. Możesz obiecać, że podejmiesz wszelki wysiłek, by zmienić rzeczy wokół was.

8

Udowodnij swoją skruchę poprzez swoje czyny. W końcu słowa mają niewielkie znaczenie, jeśli nie są one zgodne z czynami. Gdy już przeprosisz, przestań rozpamiętywać całą sytuację. Po prostu zacznij działać. Rób wszystko, co może świadczyć o szczerości twoich przeprosin.

9

Przejdź dalej. Jeśli skierujesz do drugiej osoby szczere przeprosiny, a ona je odrzuci, nie przepraszaj jej raz jeszcze. Niektórzy oczekują od nas nieustannych przeprosin i już po krótkim czasie przestają się złościć. Jednakże w dłuższej perspektywie, takie zachowanie może zniszczyć związek. Jeśli będziesz stale czołgał się przed drugą osobą, nie będzie traktowała cię ona na równi z sobą. Z czasem przestanie traktować cię jak mężczyznę. Każda osoba może bowiem zaakceptować przeprosiny lub je odrzucić. Jeśli dziewczyna odrzuci twoje przeprosiny, oznacza to, że nie ufa ci, a związek ma poważne problemy, które należy naprawić jak najszybciej.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

przeprosiny
szczęśliwa para
Kłamstwo

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Prawda
31.07.2014
Naprawdę trzeba podejść i pszeprosic
#19277
30.04.2013
Polecam podejść i poprostu powiedzieć, że czujesz się żle ponieważ czujesz, że palnęło się gafę.Słowo przepraszam nic nie kosztuje, ale czyni cuda.Polecam do tego dołożyć polne kwiatuszki mogą być fiołki i poprostu przeprosić.
romek
02.07.2012
cześć wszystkim mam podobny problem bo narobiłem zamieszania a mianowicie: jedyną osobą z którą widuję się poza rodziną jest moja dziewczyna, naprawde bez niej jestem sam i jak wiadomo czasem ona nie ma poprostu czasu dla mnie (szkola,dom,rodzina) nie wiem czy byliście kiedyś w podobnej sytuacji ale nie jest łatwo nie być zazdrosnym i nie wymagać tak wiele od swojej ukochanej/ukochanego jak czujemy się bardzo samotni nawet mając tą swoją połówkę. no i stało się coś chamskiego z mojej strony, cała zazdrość i egoizm wzieły górę i coś we mnie pękło w złości zaczełem mówić jej wiele przykrych rzeczy których bardzo żałuję, sam potem powiedziałem jej że już z nią nie chce być. czego teraz żałuję bez niej jestem sam. na drugi dzień opowiedziałem jej wszystko co czuję że jest mi z tym co zrobiłem źle błagałem przepraszałem i przyznawałem się do wszystkich swoich błędów i przyrzekałem, obiecywałem. powiedziała że musi sobie to wszystko przemyśleć. nie wiem co dalej robić nie mam sił na czekanie, ono mnie dobija chcę ją jakoś przeprosić ale to w taki sposób żeby zobaczyła i wręcz uśmiechneła się na mój widok jak ją przepraszam. czuję się jak świnia po tym wszystkim i chciałbym jej to wynagrodzić, przeprosić i przekonać ją że to wszystko co powiedziałem nie bylo szczere, że wszystko chce naprawić. to nie była zwykła kłótnia było naprawdę gorąco. wiem że mam sporą szansę że ona wróci bo jestem (byłem) z nią 4 lata ale na samym czekaniu nie chce zatrzymać swoich działań. Chcę jej to wynagrodzić, naprawić całą krzywdę którą jej wyrządziłem w taki sposób że zapomniała o tym co się stalo i żeby cieszyła się razem ze mną że do siebie wróciliśmy. Proszę was wszystkich o pomoc. zależy mi na tej dziewczynie.
danielo
16.05.2011
Jakich slow mozna uzyc,by zraniona prze zemni kobieta mi wybaczyłą??prosze o rade jak cos pisac na numer 514 839 048