wymiana oleju w kosiarce

Jak wymienić olej w kosiarce?
KlemensKlemens - specjalista Tipy.pl

Jeżeli posiadasz własną kosiarkę ważne jest, by pamiętać o regularnych przeglądach jej stanu technicznego i prawidłowej konserwacji wykonywanej co pewien czas. Dla potrzymania odpowiedniej pracy silnika należy dość często wymieniać olej. Nie jest to skomplikowany proces, a jego przeprowadzenie trwa przeważnie kilka minut.
Do demonstracji użyłem kosiarki, której producent zaleca wymianę oleju po każdych 25-50 godzinach pracy. Ważne jest abyśmy zastosowali olej zalecany przez producenta, w przeciwnym wypadku możemy zatrzeć silnik. Wszelkie informacje o rodzaju oleju i częstotliwości jego wymiany znajdziesz w instrukcji obsługi kosiarki.
Jeżeli dopiero co kupiłeś kosiarkę, olej należy zmienić po pierwszych 5-8 godzinach użytkowania. Uwarunkowane jest to tym, że silnik jest w tak zwanej fazie dotarcia i należy pozbyć się wszystkich zanieczyszczeń (opiłków metalu itp.), które mogły być pozostawione w nim podczas jego wytwarzania i montażu. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak bezpiecznie i sprawnie zmienić olej w swojej kosiarce.
P

* Wysokiej jakości oleju silnikowego do kosiarek (sprawdź w instrukcji obsługi jaki olej jest zalecany przez producenta).
* Pojemnik na zużyty olej (karton po mleku, puszka)
* Ręcznik papierowy

1
Pierwszą rzeczą którą powinieneś zrobić to drenaż zbiornika paliwa. Powinieneś sprawdzić czy węże i filtry nie są one zatkane. Możesz również spuścić z kosiarki paliwo lub poczekać aż samo zużyje się podczas koszenia.
2
Odłącz kabel od świecy zapłonowej i odsuń go od niej jak najdalej. Działanie to ma na celu zapewnienie sobie bezpieczeństwa w trakcie pracy.
3
Unieś kosiarkę do góry i odkręć korek wlotowy. Przygotuj pojemnik, do którego będzie ściekał będzie zużyty olej. Najprostszym i najszybszym sposobem wymiany oleju w kosiarce jest położenie jej na boku. Pamiętaj, aby pozostawić kosiarkę w tej pozycji przez odpowiednią ilość czasu, aby olej całkowicie ścieknął z silnika. W innym przypadku cały proces nie będzie miał sensu.
4
Po całkowitym ścieknięciu oleju, zakręć korek oleju i postaw kosiarkę z powrotem na ziemi. Do naszej kosiarki należy dodać około 0,5 l nowego oleju (wszystko zależy od producenta, więc sprawdź tą ilość przed wlaniem oleju). Jeżeli przypadkowo wprowadzisz zbyt dużą ilość oleju, odwróć kosiarkę na bok i znów trochę go zlej, a następnie ponownie sprawdź jego poziom. Powtarzaj proces aż do uzyskania oczekiwanego poziomu.
5
Nigdy nie trzymaj filtra ani świecy zapłonowej skierowanych w dół. Nasączenie się filtra olejem lub benzyną może spowodować trudności z uruchomieniem kosiarki, nierówną pracę silnika lub nawet jej brak. Jeśli przypadkowo zanieczyścisz filtr, będziesz musiał go wymienić. Pamiętaj, by olej zlewać przez specjalne rurki znajdujące się przy zbiorniczku. Poświęć na to wystarczająco dużo czasu i pozwól by olej wyciekał do samego końca.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane