Dłoń

Jak zdjąć pierścionek ze spuchniętego palca?

ModaModa - specjalista Tipy.pl

Często zdarza się, że pierścionek lub obrączka utkną na palcu. Powody moga być różne, jednak te najczęstsze to: spuchnięte palce oraz źle dobrany rozmiar pierścionka. Co robić, gdy pierścionek uciska nasz palec i uniemożliwa swobodny przepływ krwi. Oto sprawdzone sposoby. 

1

Nałóż pianę z mydła na cały palec. Włóż palec pod ciepłą wodę i poruszaj pierścionkiem aż lekko się przesunie. 

2

Owiń mocno palec folia spożywczą aż do pierścionka. Nasmaruj tłuszczem pierścionek i spuchnięty palec poniżej folii. Odczekaj kilka minut i pociągnij pierścionek z folią równocześnie.

3

Spryskaj pierścionek płynem do mycia okien. Z pewnością nie uszkodzi on cennych kamieni. Sprawi natomiast, że będzie lśniący, jak już w końcu zdejmiesz go z obolałego palca.

4

Owiń palec taśmą klejącą aż do pierścionka. Odczekaj 30 minut. Następnie ochłodź rękę w lodzie przez 15 minut (głównie palec, na którym utknął pierścionek). Zdejmij taśmę klejącą i popsikaj palec płynem do mycia okien. Obracając pierścionek wokół palca, spróbuj go zdjąć. Powinno się udać.

5

Weź kawałek grubszego sznurka i owiń nim starannie cały palec aż do pierścionka. Włóż koniec sznurka pod pierścionek i odwijaj delikatnie koniec sznurka umieszczony pod pierścionkiem, wraz z pierścionkiem, który powinien przesuwać się do góry palca wraz z odwijanym sznurkiem.

?

Wskazówki

* Każda z podanych metod spowoduje, że odczujesz trochę bólu, ściągając pierścionek. Jedyną bezbolesną metodą do zdjęcia pierścionka jest przecięcie go.

Powiązane porady

Czyszczenie złotej biżuterii
torebka z apaszką
Czyszczenie okularów

Podobne porady

Komentarze (26)

* Pola wymagane

daria
30.06.2016
sposób ze sznurkiem kiedyś mnie uratował!
aga
04.02.2016
Sposób z płynem do mycia szyb u mnie zadzialal, chociaż myślałam,że obrączke wyrwę sobie z palcem. Ból nie z tej ziemi,ale jakoś poszlo ufff
aga
14.09.2015
A u mnie najlepszy okazał się płyn do zmywania naczyń, nierozcieńczony w wodzie. Najmniejszy ból. Przy reszcie pomysłów kapitulowałam.
Mily
12.07.2015
Nie polecam metody z nitką. Zdarlem sobie tylko skórę z palca przez co 2 tyg musiałem czekać aż wszystko się zagoi. Ważne żeby nie męczyć palca za dużo. Jak palec spuchnie, to lepiej odczekać dzień i znów próbować. Najlepszy sposób to nałożyć szampon bez wody na pierścionek/obrączkę bez wody. Następnie przy wyprostowanym palcu powoli, okrecajac spróbować ściągnąć pierścionek/obrączkę. Powodzenia!
Boogie
07.05.2015
Ludzie, wystarczy podnieść wysoko rękę i potrzymać chwilę, aż krew spłynie w dół. Szybko, sprawnie i bezboleśnie.
rafi
29.03.2015
niteczka-to jest to!!!
Agnieszkl pl
29.12.2014
Świetny pomysł ze sznurkiem. Mąż po ściągnięciu obrączki wcisnął ją jeszcze raz by spróbować ponownie
monia
28.11.2014
Polecam sposób z płynem do szyb ! Naprawdę pomaga,ale trzeba cierpliwości zwłaszcza na mocno zapuchnięte palce.
Patty05524
28.07.2014
Aua , wiecie jak to koszmarnie Boli? Nie polecam nikomu takiego bólu. ;/
en
26.05.2014
wlasnie przetestowalam sposob z nitka i ciaglam mamie obraczke. Palec miala bardzo spuchniety i tak chodzila dluuugi czas- dzis troche bólu i ulga ;) polecam