skręcanie na koniu

Jak skręcać na koniu?
PegazPegaz - specjalista Tipy.pl

Generalnie jest tak, że jadąc na koniu trzymasz w dłoniach wodze. Lewa ręka używa lewej wodzy, a prawa prawej. W zależności od tego, którą ręką pociągniesz za wodze, koń skręci w tym kierunku. Jest to podstawowa metoda, żeby nakierować konia. W miarę jak nabierzesz wprawy w jeździe na koniu, oswoisz się z jego 'kierowaniem'. Ale na samym początku musisz opanować podstawowe zasady nakierowywania konia.
1
Trzymaj wodze w obu dłoniach. Dłonie powinny być wysunięte około 5 centymetrów do przodu oraz około 10 centymetrów nad siodło.
2
Daj koniowi znać, żeby ruszył. Utrzymuj kontakt pomiędzy Twoimi dłońmi, a pyskiem konia. Wodze nie powinny być ani napięte, ani puszczone zbyt luźno. Powinna być prosta linia między Twoim łokciem a wędzidłem.
3
Aby skręcić w lewo, lekko pociągnij wodze lewą ręką. Ale nie szarp. Wystarczy lekko pociągnąć. Koń to na pewno poczuje. Szarpanie może mu sprawić ból.
4
W tym samym momencie, gdy pociągniesz wodze lewą ręką, delikatnie kopnij konia lewą nogą. Ale nie zbyt mocno.
5
Gdy koń zacznie reagować na Twoje sygnały, zaprzestań kopania i ciągnięcia wodzy.
6
Powróć do trzymania wodzy tak jak w kroku pierwszym.
7
Jeśli chcesz skręcić w prawo, analogicznie postępuj według powyższych wskazówek, ale ciągnij wodze prawą ręka i szturchnij konia prawą nogą.
?

Wskazówki
* Nie używaj zbyt wielkiej siły. Zbyt mocne ciągniecie i kopanie może rozzłościć konia i sprawić, że nie będzie reagował na komendy.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (22)

* Pola wymagane

Zuzka03
03.03.2016
Dziewczyno co ty za bzdury wypisujesz? Pierwszy raz takie glupoty czytam. Jezu kto cie jezdzic uczy? Chodz dawaj ja cie troche pokopie i wyszarpie cie ostrym metalowym wedzidlem. Uwazam ze jesli nie znasz sie na jezdzie konnej to nie wypisuje takich bzdur. Na ta strone wchodza poczatkujacy jeźdźcy czytaja to a pozniej to samo robia na koniu. Nawet nie wiesz jaki bol zadajesz koniom podczas takiej jazdy. Czy ty widzialas zeby jakis jezdziec na zawodach tak sie zachowywal? Ten artykol powinien byc usuniety
Anette
08.02.2016
w życiu większych bzdór nie słyszałam. Koń ma kierownice w pysku czy jak? Nie kieruje się wodzami a dosiadem! Wodze służą do ustawieni głowy konia, skęcamy łydkami ale nie kopiemy
~Koniara
12.07.2015
Kopać? Nie można kopać konia. Żeby skręcić bez wodzy, trzeba dać np. lewą łydkę i przesunąć się w siodle w lewo. I to powinno zadziałać. Ale nie wolno kopać konia! Chyba, że koń jest bardzo nkeposłuszny, można użyć ostróg... chociaż jestem ich przeciwniczką.
jOANNA
29.06.2015
Chociaz jestem poczatkujacym jezdzcem , jestem przekonana , ze to, co zaprezentowano w tym artykule nijak sie ma do PRAWDZIWEGO NAWIAZANIA POROZUMIENIA Z KONIEM... kopnij, pociagnij ( ale nie mocno:-)))) ... jaki dep to pisal???... wodze to nie kierownica... konia steruje sie DOSIADEM...
nikt
14.04.2015
tak, k**wa kopnij ;-; chyba się w głowę
Sybilla
20.01.2014
CO ZA BZDURA. To powinno zostać usunięte.
kama
30.12.2013
hahahaha co to jest za strona.... wiekszych bzdur nie widziałam
juliajulia
07.08.2013
Co za bzdury! To niedpuszczalne żeby pisać takie bzdury jak to, że kiedy chcemy aby koń skręcił w lewo ciągniemy za lewą wodzę i co gorsza, ,, KOPIEMY" go lewą nogą. Wewnętrzna wodza może nadawać koniowi zgięcie, jednak to zewnętrzna wodza nakazuje mu skręcić ograniczając jego ruch od zewnątrz. No i , o zgrozo, nie kopać nogą, tylko przykładać łydkę! Konie to delikatne stworzenia, nic dziwnego, że tak wiele z tych zwierząt jest źle traktowanych.
koniaaara ;*
29.07.2013
Dziewczyno Ciągnąć Konia nie można ! NAWET LEKKO .
A KOPAĆ TO JUŻ WOGÓLE ! ! !
Piszesz poradniki itp. a nie wiesz co i jak. A potem uczysz początkujących błędów. !
koooooniara
29.07.2013
W życiu Dziewczynoo Nie znasz się to nie pisz. Nie kopie się konia żeby skręcił tylko przykłada się łydkę i nie ciągnie wodzy . !!!!! BZDURY !!! nigdy jeszcze czegoś takiego nie czytałam Szoook !!!!!!!