żywica

Jak usunąć plamy z żywicy?

Faustyna - specjalista Tipy.pl
żywica
1 z 7
Często przyjemne rzeczy, takie jak spacer po lesie, piknik czy praca w ogrodzie mogą zmienić się w koszmar, gdy zauważymy na naszych ubraniach plamy z żywicy. Wymaga to nieco wysiłku, ale z czasem plamy te można usunąć. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak usunąć plamy z żywicy ze swoich ubrań.
P

* spirytus salicylowy
* ocet
* rozpuszczalnik

1
usuwanie plam z żywicy - krok 1
Rozpocznij od zamrożenia żywicy przy pomocy kostek lodu. Po kilku minutach zdrap górną warstwę żywicy, która powinna być już utwardzona. Do usunięcia żywicy używaj tylko swoich paznokci, dzięki temu będziesz mieć pewność, że nie zniszczysz ubrań. Ostre przedmioty mogą uszkodzić włókna materiału.
2
usuwanie plam z żywicy - krok 2
Bezpośrednio na plamę zastosuj jakiś rozpuszczalnik. Najlepszy będzie olejek z drzewa herbacianego, który rozpuszcza sok z roślin i żywicę. Możesz do tego celu użyć również środka WD40. Przeczytaj wskazówki znajdujące się na opakowaniu, aby dowiedzieć się jak długo roztwór może pozostać na ubraniu.
3
usuwanie plam z żywicy - krok 3
Zetrzyj rozpuszczalnik z tkaniny. Użyj do tego celu chłonnej szmatki lub bibuły. Przetrzyj plamę spirytusem salicylowym, aby usunąć wszelkie jego pozostałości z tkaniny.
4
usuwanie plam z żywicy - krok 4
Bardziej delikatne tkaniny spłucz roztworem octu z wodą, nie stosuj na nie spirytusu salicylowego. To również pomoże usunąć wszelkie pozostałości rozpuszczalnika.
5
usuwanie plam z żywicy - krok 5
Powtórz poprzednie kroki, jeśli plama z żywicy nadal pozostała na materiale. Ponownie zastosuj rozpuszczalnik, a następnie zetrzyj go z tkaniny przy pomocy alkoholu lub octu.
6
usuwanie plam z żywicy - krok 6
Wypierz ubranie w pralce, aby usunąć z tkaniny wszelkie pozostałości rozpuszczalnika, octu lub spirytusu.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

zamsz
Jak czyścić irchę?
plama z długopisu

Podobne porady

Komentarze (25)

* Pola wymagane

Marta
19.09.2016
zmywacz do paznokci
Ela
27.04.2016
Polecam zmywacz do paznokci! Usunęłam plamę z żywicy z bardzo jasnych popielatych, wręcz białych jeansów. Zamrażanie nie pomogło, bo niestety zaraz po ubrudzeniu wtarłam żywicę w materiał, ale zmywacz do paznokci sobie z nią poradził. Nie odbarwił materiału, a po plamie nie ma śladu :)
kuradomowa
25.06.2015
tylko ETER
gość 39348394
09.06.2015
Polecam naturalny olejek z drzewa herbacianego. Rewelacja!
Atoja
21.05.2015
Rzeczywiście zmywacz do paznokci zadziałał !
d
11.05.2015
zmywacz do paznokci pomógł :)
gruby stolarz
21.09.2014
ropą świry, robie na stolarni/tartaku , praktycznie dzień w dzień złapie za żywice.
az1
20.09.2014
Terpentyną!!! Nie niszczy materiału, nie odbarwia i natychmiast wyparowuje nie pozostawiając żadnych śladów. Czyściłem torbę z jasnej skóry i zadziałała rewelacyjnie. Najważniejsze to żeby wcześniej nie moczyć w wodzie.
Anis
23.08.2014
Plamy z zywicy usuniemy zwyklym spirytusem.
Anna
19.08.2014
mnie na stara plame z zywicy pomogl czyscik do piany montazowej. dwa psikniecia i plamy zniknely ;)