jazda na rolkach

Jak hamować na rolkach?
fifi - specjalista Tipy.pl

Czy zdarzyło Ci się kiedyś spacerować bulwarami, po parku czy jakimkolwiek innym miejscu i obserwować jeżdżących na rolkach ludzi - dzieci, młodzież, osoby starsze? Zapragnąłeś jeździć tak jak oni i zakupiłeś sobie rolki. I świetnie. Jakoś już sobie dajesz rade w jeździe, ale wciąż masz problemy z hamowaniem? Nie przejmuj się. Oto kilka praktycznych porad w sam raz dla Ciebie. Z hamowaniem można sobie radzić na kilka sposobów.
1
Po prostu upadnij. To nie żart. Jeśli nie jedziesz zbyt szybko i możesz kontrolować upadek - zrób to! Działa to bardzo dobrze, również przy jeździe na nartach. Po prostu ugnij nogi w kolanach i siadaj powoli, aż dotkniesz pośladkami ziemi.
2
Zostaw jedną nogę z tyłu. Wygnij stopę tak, aby rolka była prostopadła do kierunku jazdy. Wywrzyj nacisk na podłoże dopóki się nie zatrzymasz. Oczywiście na początku nie będzie super wychodzić, ale wszystko da się wyćwiczyć.
3
Większość rolek ma zamontowany hamulec na tyle jednej z rolek. Aby poprawnie z niego skorzystać, ugnij nogi w kolanach i unieś do góry palce tej nogi, na którą masz założoną rolkę z hamulcem. Trzymaj nogi w rozkroku nie większym niż na szerokość ramion. Głowę trzymaj prosto, nie patrz w dół i nie przechylaj się do przodu. Na końcu zrób przysiad, ale nie przechylaj się do przodu i nie siadaj na ziemi. Powinieneś się szybko zatrzymać.
4
Jeśli chcesz się zatrzymać jadąc szybko lub po prostu chcesz mieć prędkość pod kontrolą wystarczy skręcić w prawo i lewo bardzo gwałtownie. Dzięki temu zwolnisz tempo jazdy.
5
Pamiętaj, aby nie próbować zatrzymywać się łapiąc się słupków czy poręczy. Jest to bardzo zły nawyk, który może spowodować zranienia i wypadki.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane