rybik

Jak pozbyć się rybików?

Faustyna - specjalista Tipy.pl
rybik
1 z 7
Rybiki są powszechnie spotykane pod prysznicami, wanną i w miejscach, gdzie panuje wilgoć. Te małe srebrne owady przypominają swoim wyglądem rybę. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak zapobiec inwazji rybików w swoim domu.
1
sposoby na rybiki - krok 1
Zmniejszenie wilgotności.

Woda jest niezbędnym elementem do tego, by rybiki mogły przetrwać. Przewietrz wszystkie miejsca występowania rybików. Zainwestuj w osuszacze i wentylatory. Usuń źródła wody. Wymień lub napraw nieszczelne rury i zawory. Dokładnie zamknij drzwi od prysznica. Jeśli nie masz w domu zwierząt, ani dzieci, umieść żel krzemionkowy w narożnikach ścian, wanny, pęknięciach w płytkach lub tapetach i w szafce pod zlewozmywakiem.

2
sposoby na rybiki - krok 2
Porządek.

Rybiki są w stanie przetrwać nawet rok bez posiłku. Upewnij się, że dokładnie wymiotłaś, odkurzyłaś i zmyłaś wszystkie powierzchnie. Rybiki jedzą pełne ziarna, skrobię i wszystko co tylko mogą znaleźć. Mogą również zjeść papier, klej i książki. Trzymaj więc dokumenty i magazyny w szczelnie zamkniętych pojemnikach. Również bawełna, len i jedwab smakują rybikom. Zwróć zatem uwagę z czego wykonane są twoje dywaniki. Pozbądź się pleśni, ona również znajduje się w ich menu.

3
sposoby na rybiki - krok 3
Napraw lub usuń tapety.

Klej do tapet to doskonała pożywka dla rybików. Jeśli zauważyłaś, że krawędzie twojej tapety się łuszczą lub odklejają się od ściany, musisz z powrotem je zamocować, obciąć lub w najgorszym wypadku całkowicie usunąć tapetę.

4
sposoby na rybiki - krok 4
Wyreguluj temperaturę i oświetlenie.

Rybiki nie lubią wysokiej temperatury ani światła. Optymalna temperatura do ich rozwoju to 21–26ºC. Jeśli nie stanowi to dla ciebie problemu, podnieś temperaturę opanowanego przez rybiki pomieszczenia do ponad 27ºC lub obniż poniżej 15ºC. Użyj światła, aby zmusić je do przebywania na obszarach, gdzie łatwiej jest je kontrolować.

5
sposoby na rybiki - krok 5
Zakryj i wypełnij wszystkie szczeliny i otwory.

Bardzo uważnie obejrzyj całe pomieszczenie w poszukiwaniu jakichkolwiek otworów i pęknięć w ścianach i podłogach. Użyj gipsu lub masy uszczelniającej, aby je uzupełnić. Rybiki wykorzystywały te otwory, aby dostać się do wnętrza domu. Używały one również takich miejsc do składania jaj. Zwróć szczególną uwagę na niewielkie szczeliny miedzy ujściem rur a podłogą.

6
sposoby na rybiki - krok 6
Środki owadobójcze.

Walka z rybikami zazwyczaj wymaga połączenia środków zapobiegawczych z substancjami owadobójczymi (do kupienia tutaj). Po usunięciu wody, żywności i wilgoci, czas zastosować środek owadobójczy. W sklepach istnieje ogromny wybór środków do zwalczania rybików. Wybierz najbardziej odpowiedni dla ciebie i stosuj go zgodnie z zaleceniami producenta. Zachowaj szczególną ostrożność podczas jego stosowania.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

karaluch
patyczak
szerszeń

Podobne porady

Komentarze (61)

* Pola wymagane

rychu
16.10.2017
Moje zaprzyjaźnione rybiki zasiedlają starą rozwastwioną deskę do krojenia. Cyklicznie kładę ją na kuchennym stole, lokatorzy wybiegają, penetrują okolicę na okololiczność resztek pożywienia ,a po pewnym czasie na moje energiczne pukanie w blat stołu wskakują w czeluście deski .Super!!!
rybik
27.09.2016
Było podzielić ten "artykuł" na 70 stron, ale by było kliknięć... :) (przeczytałem tylko pierwszą stronę, a sposobów dowiedziałem się z komentarzy)
ddd
05.09.2016
ja zrobiłam tak: kupiłam lepy na muchy i pocięłam na mniejsze paski (ok.5) i zostawiłam w miejscach, gdzie widziałam srebrzyki. Najczęsciej przy ścianach oraz pod różnymi szafkami, gdzie się chowały. Skuteczniejsza od innych metoda jakie używałam
ddd
19.07.2016
miałam taki problem rok temu, panoszyły się po całym mieszkaniu, ku[iłam boraks na allegro i mieszałam pół na pół z cukrem pudrem , sypałam we wszystkie zakamarki gdzie tylko zobaczyłam, że wychodzą i je wytępiłam. odetchnęłam z ulgą na rok... ostatnio znowu pojedynczo zaczęły się pojawiać, od razu sypie boraksem, żeby się nie rozmnożyły znowu
piotr12
04.07.2016
Witam .Jakiś czas temu opisywałem jak się tego robaczka pozbyć (chyba z 2 lata temu) prosty taniusi sposób.W aptece kupić płyn za 4-6 zł.Tylko nie pamiętam nazwy jakoś BISAL BORAL nie pamiętam mieszałem to w szklance 4 łyżki tego płynu i 0.5 łyżeczki cukru pudru parę kropelek w miejscach występowania i na drugi dzień nie ma śladu po rybikach zabieg trzeba było powtarzać i był spokój .P.S.Morze spróbować odszukać komentarz.Pozdrawiam.
alex
01.07.2016
Przeprowadziłam się dwa miesiące temu do innego mieszkania (wynajm), w którym są dość zniszczone i dziurawe parkiety. Nie wiem czy rybiki wychodzą z tych szpar, ale w sypialni na dywanie jest inwazja, mimo silikonowania listw. Nie udało mi się namierzyć ich kryjówki bo zawsze łażą po całym dywanie... już nie mam sił, szukam innego mieszkania, ale boję się iz przeniose je właśnie z dywanami. Dodam iż jest to mieszkanie a ostatnim piętrze, nie było zalane, a sąsiadów ich nie ma. Znacie jakiś środek żeby trochę się ich pozbyć z pokoi? Czy ktoś poleca spryskanie octem?
znawca
16.06.2016
Ja kupilem kota tajskiego.Jako ,ze rybiki przywedrowaly do nas z Azji.To koty tajskie sa ich naturalnym wrogiem.Poluje moj kocur po calych nocach i sa efekty.Do tego utrzymywanie mieszkania w czystosci i spryskiwanie newralgicznych miejsc szpreiem na insekty.Tak do konca sie tego dziadostwa nie wypleni.
Przerażona
23.05.2016
U mnie problem z rybikami jest w całym domu, nie tylko w łazience. Krew mnie zalewa, kiedy w nocy zapalę światło, a to cholerstwo pełza tuż koło mojego łóżka. Nie rozumiem, jak można mówić, że nie ma po co walczyć i lepiej dać spokój, bo nic nie robią. A właśnie, że robią! Pewnego razu miałam sytuację, że pod ścianą postawiłam karton po laptopie, bo miał się przydać jeszcze. Po jakichś dwóch tygodniach otwieram, a tam farma! Ma-sak-ra! Ponad to, karton był tak pogryziony, że znajdowały się w nim normalnie takie strzępy, jakby tam chomik mieszkał a nie 'robaczki'. Współczuję ludziom, którzy piszą, że znajdują je w szufladach- ja się jeszcze nie spotkałam i mam nadzieję, że do moich szuflad się nie zbliżają. Najgorsze jest to, że nawet pająki sobie u mnie z nimi nie radzą- celowo ich nie zabijam, ale i ich jest dużo a i rybików wcale nie mniej. Szczerze ich nienawidzę ale już nie mam sił walczyć z nimi. Za rok wyprowadzam się na studia i mam nadzieję, że w miejscu, w którym mieszkam dam radę z nimi od początku...
observerpl
19.04.2016
Dajcie żyć pająkom a rybiki znikną.
LK.
04.04.2016
Paskudne nie wytępialne pasożyty ,żywią się grzybami i pasożytami od człowieczymi ,dlatego są w
łazience i w brudnej odzieży.