ciemne piwo domowe

Jak zrobić ciemne piwo domowe?
Larry - specjalista Tipy.pl

Piwo może mieć różne odcienie i kolory. Jeśli chcesz mieć jasne piwo po prostu dolewasz wody. Jeśli chcesz mieć ciemniejsze piwo, dodajesz więcej słodu. Słód są to wysuszone ziarna zbóż. Słód zawiera niesfermentowany cukier słodowy i skrobię. Im więcej cukru dodasz, tym słodsze będzie piwo. Zdecyduj się na składniki dobrej jakości, im lepsze składniki, tym lepszy smak piwa.
P

* 5 łyżeczek cukru,
* 2 szklanki wody,
* drożdże w płynie,
* słód,
* duży garnek.

1
Zanim zaczniesz warzyć piwo, wysterylizuj wszystkie narzędzia. Bakterie to żywe organizmy i mogą zepsuć nasze piwo w każdej chwili. W ten sposób zabezpieczysz się przez niepowołanymi skutkami działania bakterii. Sparz garnki i inne przybory. Jeśli masz zmywarkę, włóż do niej naczynia i ustaw ją na najwyższą temperaturę.
2
Wsyp cukier do wody i mieszaj dopóki się całkowicie rozpuści.
3
Doprowadź do wrzenia i gotuj przez pięć minut. Dodaj słód. Bardzo dokładnie wymieszaj.
4
Teraz czas na drożdże. Najlepsze będą te w płynie, ponieważ w przeciwieństwie do drożdży normalnych nie zmienią swojego smaku w procesie warzenia.
5
Wlej wodę z cukrem, słodem i drożdżami do garnka, zamieszaj dokładnie.
6
Spróbuj i zdecyduj czy dodasz jeszcze jakiś składnik czy już nie.
7
Przelej do butelek.
8
Butelkuj piwo od dwóch tygodni do miesiąca. W tym czasie nie ruszaj butelek.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (20)

* Pola wymagane

nati
08.08.2016
ja znam przepis idealny, gwarantujący 100% zadowolenia... idziesz do sklepu, stajesz przed półką z konstancinami i wybierasz smak który ci odpowiada. smacznego :)
Jaqba
22.03.2016
Co za bełkot! Ten kto wprowadził ten przepis powinien sam sobie takie piwo uwarzyć a potem je wypić - "smacznego". Podejrzewam, że nawet świnki by tego nie ruszyły, nie obrażając świnek. PORAŻKA taki przepis.
Bury
22.03.2016
Ludzie, ten kto to napisał powinien pójść siedzieć za namawianie do samobójstwa. Jeżeli do butelek doda się słód, cukier, i drożdże i szczelnie zamknie (np. zakapsluje się butelki szklane) to za dwa tygodnie przypadkowo trącona butelka może wywalić granat przeciwpancerny w twarz... smacznego.
Samael
21.03.2016
Widze,ze receptura i proces Grand Championa 2016 wlasnie wyciekl do sieci...
Bobotaj
21.03.2016
Jeszcze ktoś tego posłucha i sobie krzywdę zrobi. Co za bzdury..
koncert
21.03.2016
Maskara, kto to pisał? Na pewno nie ktoś, kto kiedykolwiek warzyl piwo!
Browerowy
21.03.2016
Jest lepszy przepis jak ktoś nie chce zagłębiać się w tajnik warzenia piwa: 1.kup brewkit 2. postępuj zgodnie z instrukcją. Z tego przepisu tutaj najpewniej wyjdzie słodka breja z aromatami martwych drożdży (drożdże giną w temperaturach powyżej 40 stopni), jeśli jednak dodamy je w niższej temperaturze to pewnie uzyskamy "piwne granaty"...
Browerowy
21.03.2016
Te komenty to się dodają?
piwosz
21.03.2016
polecam ten przepis zrobilem i bede sobie popijal wlasne piwko na wielkanoc
omg
21.03.2016
fermentacja w butelkach. brawo! o innych idiotyzmach nawet szkoda pisać.