grzaniec z piwa

Jak zrobić grzańca?

BillyBob - specjalista Tipy.pl
Właśnie wróciłeś z zewnątrz i jesteś przemoknięty lub przemarznięty? Zapomnij o gorącej czekoladzie czy herbacie. Jest coś, co Cię rozgrzeje bardziej niż to. Co to takiego? Oczywiście grzane piwo! Tak, dobrze widzisz. Ludzie rozkoszują się jego smakiem i rozgrzewającymi właściwościami już od wielu lat, spróbuj i Ty. Jest naprawdę świetne na chłodne dni i wieczory. Pomaga także wyleczyć katar i przeziębienie.
P

* butelka lub puszka dobrej jakości piwa,
* 1 jajko,
* 2 łyżeczki cukru,
* szczypta imbiru,
* szczypta gałki muszkatołowej,
* 1-2 szczypty cynamonu,
* szczypta goździków,
* 1 łyżka miodu.

1
Wlej piwo do małego garnka i dodaj przyprawy. Nie dodawaj jajka i miodu. Zamieszaj.
2
Podgrzej piwo z przyprawami na małym ogniu. Jeśli piwo zaczyna kipieć, zdejmij je z ognia. Zacznie się pienić, ale piana opadnie po kilku minutach.
3
Oddziel białko od żółtka. Będziesz potrzebować tylko żółtka.
4
Dodaj do żółtka dwie łyżeczki cukru.
5
Ubij żółtko z cukrem za pomocą ubijaczki lub widelca. Ubijaj do momentu, aż będzie miało prawie biały kolor. Może to chwilkę potrwać.
6
Aby żółtko się nie ścięło, gdy dodasz je do ciepłego piwa, dodaj najpierw bardzo powoli kilka łyżek ciepłego piwa do żółtek i ostrożnie wymieszaj.
7
Powoli dodaj żółtka do piwa. Kontynuuj podgrzewanie przez kolejne pięć minut. Delikatnie mieszaj.
8
Teraz czas na miód. Dodaj go tyle ile uważasz. Ma Ci smakować.
9
Jeśli chcesz przecedź grzańca przez sitko wlewając go do kufla. W ten sposób będziesz miał pewność, że nie dostanie się do kufla żadne ścięte żółtko.
10
Podawaj oczywiście ciepłe. Smacznego!
?

Wskazówki
* Ilości przypraw podane w składnikach mają służyć jako wzór. Oczywiście dodaj tyle ile chcesz, do smaku. Każdy lubi grzańca po swojemu.
* Eksperymentuj z różnymi rodzajami piwa, zdziwisz się, jak może się zmienić smak!

Powiązane porady

otwieranie piwa na wiele sposobów
alkohol na diecie
piwo

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

daron
04.08.2016
Znam prostszy przepis. Otwieram buteleczkę Noteckiego, nogi na kaloryfer, u boku gorąca kobieta :)
monikaa
09.01.2014
polecam grzańca na bazie cydru lubelskiego - pyszny wychodzi!