wakacje z przyjaciółmi

Jak namówić rodziców do wyjazdu z przyjaciółmi?
emogirlemogirl - specjalista Tipy.pl

Rodzice rozumieją, że dzieci potrzebują ochrony, czasem przed samym sobą. Jednak w pewnym momencie muszą oni zaufać swoim dzieciom i pozwolić im robić pewne rzeczy samodzielnie. Jednak choć zdają oni sobie z tego sprawę, nie jest to dla nich wcale takie łatwe. Być może potrzebują oni trochę zachęty i dodatkowych znaków od swoich dzieci, aby pozwolić im samodzielnie podróżować z przyjaciółmi.
1
Udowodnij, że jesteś osobą dojrzałą, która potrafi samodzielnie podróżować. Dla przykładu, zanim poprosisz rodziców o pozwolenie na wyjazd, przestrzegaj wyznaczonej godziny powrotu do domu. Możesz również zaproponować, że zapłacisz za część lub całą podróż, aby pokazać swoją dojrzałość i odpowiedzialność.
2
Zbierz jak najwięcej informacji o całej podróży. Upewnij się, że rodzice wiedzą, gdzie dokładnie się wybierasz i co zamierzasz robić w podróży. Jeśli będą mieli takie informacje, będą czuli się znacznie lepiej, wiedząc co robisz i gdzie jesteś.
3
Poproś rodziców, aby zadzwonili do rodziców pozostałych przyjaciół, którzy podróżują razem z tobą. Kiedy rodzice porozmawiają z innymi osobami w ich wieku, które uważają za równie odpowiedzialne, mogą spojrzeć na cały wyjazd z innej perspektywy.
4
Zapoznaj swoich rodziców z wszystkimi uczestnikami podróży. Twoi rodzice będą chcieli usłyszeć co nieco o podróży od twoich znajomych i poznać tych ludzi, zanim jeszcze wyrażą zgodę na wyjazd.
5
Poinformuj rodziców, w jaki sposób będą mogli się z tobą skontaktować. Rodzice będą chcieli mieć kontakt z tobą przez cały czas trwania podróży. Noś więc przy sobie włączony telefon komórkowy lub podaj rodzicom numer telefonu do hotelu, którym planujecie się zatrzymać w czasie podróży. Dzięki temu istnieje większe prawdopodobieństwo, że rodzice wyrażą zgodę na podróż. Jeśli będą chcieli dowiedzieć się gdzie jesteś, po prostu zadzwonią.
6
Porozmawiaj z rodzicami o edukacyjnym znaczeniu podróży. Powiedz im, że chcesz nauczyć się odpowiedzialności. Muszą oni zrozumieć, że chcesz się rozwijać, a częścią dorastania jest usamodzielnienie się chociażby tylko na kilka dni. Dodatkowo jeśli podróż będzie miała jakieś walory edukacyjne, istnieje większe prawdopodobieństwo, że rodzice pozwolą ci na nią jechać.
?

Wskazówki
* Nie błagaj i nie dawaj się we znaki rodzicom, tylko dlatego żeby puścili cię podróż. To tylko ich zdenerwuje i pogorszy twoją sytuację.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

erd
28.01.2020
Na nadopiekuńczych rodziców nie działa.
waginatorka
14.06.2018
Dzięki tym poradom pojechałem ze znajomymi na wyjazd, gdybym tu nie trafił, nie pojechałbym