pierogi z jagodami

Jak zrobić pierogi z jagodami?
JadziaJadzia - specjalista Tipy.pl

Sezon jagodowy czas zacząć! Rozpocznijmy go więc z rozmachem od najlepszego dania z użyciem jagód - czyli pierogów jagodowych. Masz ochotę je zjeść, ale zupełnie nie wiesz jak się zabrać do ich zrobienia? Nie martw się, to nic trudnego. Poniżej znajdziesz wskazówki jak przygotować domowe pierogi z jagodami, zupełnie "jak u mamy".
P

* Ciasto:
* 3 szklanki mąki
* 1 łyżeczka soli
* 3 żółtka jajka
* 1/2 szklanki zimnej wody
* Nadzienie:
* 3 – 3 1/2 szklanki świeżych jagód
* 1/2 szklanki cukru
* 1/2 - 1 łyżeczka cynamonu
* 3/4 łyżki mąki
* 1 – 2 białka z jajek, lekko ubite
* 2 szklanki śmietany

1
Wszystkie składniki na ciasto wsyp do miski miksera i zacznij ubijać specjalnymi ubijakami do ciasta. Miksuj przez około 1 minutę na małej prędkości, a następnie podnieś prędkość na umiarkowaną i ubijaj jeszcze przez około 2 minuty. Ciasto powinno być dobrze wymieszane, gładkie i elastyczne. Możesz także wyrobić ciasto tradycyjnie, ręcznie. Dobrze wyrobione ciasto podziel na 2 części i uformuj z nich kulki. Lekko oprósz je mąką i owiń szczelnie folią. Tak zapakowane ciasto wstaw do lodówki na co najmniej 30 minut.
2
Rozwałkuj ciasto na grubość około 3 mm, a następnie przy użyciu szklanki bądź foremki wykrawaj z niego krążki o średnicy 7 cm.
3
Tuż przed napełnianiem krążków, delikatnie wymieszaj ze sobą jagody, cukier i cynamon. Rozłóż nadzienie na talerzu i lekko oprósz mąką.
4
Na każdym krążku ciasta połóż niewielką łyżkę nadzienia z borówek. Zagnij krążki na pół i zaklej brzegi. Aby ułatwić sklejenie się ciasta, posmaruj wewnętrzny brzeg krążka lekko rozbełtanym białkiem jajka.
5
Przygotuj duży garnek z osoloną wrzącą wodą. Wrzuć do niej pierogi i gotuj przez chwilę. Gdy pierogi będą gotowe, wypłyną na wierzch. Wyjmij je wówczas tak szybko, jak to tylko możliwe. Użyj do tego celu płaskiej łyżki cedzakowej.
6
Podawaj je na gorąco ze śmietaną lub z cukrem.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane