karaluch

Jak bezpiecznie zwalczyć karaluchy w mieszkaniu?

MahrianMahrian - specjalista Tipy.pl
Jak pozbyć się karaluchów? W prosty sposób. Środki do zwalczania karaluchów to ogromny biznes, ale nie zawsze warto w nie inwestować. Wiele środków owadobójczych stosowanych do zwalczania karaluchów może być szkodliwych dla naszych dzieci i zwierząt. Oto kilka naturalnych sposobów na zwalczanie karaluchów.
P

* kwas borowy
* cukier

1
Regularnie czyść swój dom. Jedynym powodem, dla którego karaluchy są obecne w domu jest fakt, że mają one ciągły dostęp do pożywienia. Resztki jedzenia, które znajdują się pod kanapą czy na podłodze, przyczyniają się do inwazji karaluchów. Jeśli wyeliminujesz okruchy jedzenia i plamy po rozlanych napojach, wyeliminujesz źródło żywności karaluchów. Wyczyść swoje szafki, szczelnie zamknij wszystkie opakowania z żywnością i upewnij się, że wszystkie powierzchnie są czyste. Jeśli nie zetrzesz plamy po napojach, na jej powierzchni utworzy się warstwa cukru. Karaluchy w znacznym stopniu przyciągane są przez cukier.
2
Wymieszaj ze sobą kwas borowy i cukier w równych proporcjach. Kwas borowy można kupić w większości aptek i sklepów z artykułami chemicznymi. Kwas borowy zabija karaluchy i jest całkowicie bezpieczny dla ludzi oraz zwierząt. Zazwyczaj dostępny jest w postaci proszku i można go kupić za rozsądną cenę. Istnieje wiele domowych środków do zwalczania karaluchów, a ten naprawdę jest skuteczny.
3
Umieść mieszaninę cukru i kwasu borowego w miejscach, gdzie nie będzie zauważalny. Karaluchy lubią przebywać pod lodówką, przyrządach domowych i w ciemnych szafkach. Kiedy karaluchy będą jadły cukier, kwas borowy przyklei się im do nóg. Karaluchy zaniosą go do gniazda, co miejmy nadzieję, zabije także pozostałe osobniki.. Kwas borowy to jeden z najlepszych naturalnych sposobów na zabicie karaluchów. Wiele firm używa go jako składnik swoich produktów owadobójczych .
?

Wskazówki
* Jeśli powyższy sposób nie pomoże, rozważ zakup chemicznych środków owadobójczych zwalczających karaluchy. Kupisz je chociażby w Internecie - zobacz tutaj.

Powiązane porady

rybik
pluskwy domowe
patyczak

Podobne porady

Komentarze (11)

* Pola wymagane

jarmuż
23.08.2016
u nas jest jakaś chora administracja, nie wpuszczają gazownika, a co dopiero kogoś z dddusługi! trzea samemu próbować tępić :(
kryzop
04.08.2015
ja mialam inwazje/nowy blok/ szczury wielkosci kotow,potem mrowki faraona,chyba przez 5 lat/ wtedy niczego nie bylo na nie,lata 80 te/ potem prusaki przez 10 lat,wytrulam je uderzeniowo,kilka opakowan srodka trujacego,wyprowadzka z domu na 1 dzien i mam spokoj ponad 10 lat.podobno w bloku sa i dziwie sie ze u mnie nie ma.niedawno bylo zamowiona przez spoldzienie pryskanie/dezyzsekcja/ i nic nie wylazlo,teraz widze czesto pajaki,ktorych sie panicznie boje
siwa
19.02.2015
bezpiecznie dla zdrowia i skutecznie zwalczysz karaluchy tylko za pomocą profesjonalnej dezynsekcji.
kasia
16.01.2015
miałam duzooooo kraluchow na parterze mamy sasiadke zbierajaca puszki ponoc od niej przywedrowały miałam je wszedzie multum srodkow uzywałam robiłam im kuleczki z ziemniakow jajka i kw borowego nic nie pomagąło Wyczytałam w necie ze jest złoty srodek na to cholerstwo KAPKAN sa to ruskie zastrzyki uzyłam dwa i pol roku mam spokoj znikneły bardzo szybkoooo i na stałe.Kosztuje około 15 zł za jeden ale polecam w 100 pro
renataa
02.12.2014
nie wytępisz samemu, nawet nie ma takiej opcji, to musi być firma świadcząca usługi ddd, bo mają odpowiednie preparaty i środki, a domowe sposoby nie dają efektów na dłuższą metę - wiem, bo przerabiałam temat.
Ona_7424235
04.04.2014
Masakra, jakieś 2/3 wpisów pod artykułami nt. tępienia karaluchów to marketing...Wiadomo, że każdy chce zarobić, ale bez przesady.

Ja też mieszkam w bloku (już niedługo, na szczęście), jest zsyp, były i karaluchy oczywiście. Wystarczył kwas borowy z cukrem (parę groszy) i zaklejenie (np. rajstopą) kratek wentylacyjnych, bo najczęściej tędy włażą te okropne robaki. Wiem, wiem, powinna być wentylacja, ale coś za coś. Ja po prysznicu po prostu zostawiam otwarte drzwi z łazienki na godzinę lub dwie i tyle. Poza tym, warto też sprzątać i często wietrzyć mieszkanie:)
Kaśka
09.09.2013
Ciężko jest wytępić karaluchy. np. moje mieszkanie. mieszkam w bloku. całą żywność mam szczelnie zapakowaną w słoikach, pojemnikach plastikowych - mogę je do wody wrzucić i zawartość będzie sucha (sprawdzałam). Chcąc się pozbyć robactwa zmieniłam zupełnie swoje dotychczasowe nawyki: nie jem chleba ani pieczywa (żeby ich po nocach nie karmić, nawet jednym okruszkiem). Nie mam kosza na śmieci (śmieci produkuje tylko podczas gotowania - od razu do woreczka i do śmietnika na dworze). Warzywa, owoce trzymam w lodówce aby się do nich nie dobrały. Cukiernicy nie używam.. Wyrzuciłam całą kolekcję ziół w doniczce bo to jadły. Kuchnię całą myję dokładnie po każdym przygotowanym posiłku, a jeśli z jakiegoś powodu nie mogę po każdym to minimum raz dziennie - na wieczór. Wszelkie szczeliny mam uszczelnione. Co noc wlewam domestos do odpływu i zlewu w kuchni.

A I TAK BIEGAJĄ PO ŚCIANACH. Dlaczego? Bo z kratki wentylacyjnej przychodzą.
I po co przychodzą skoro nie mają co jeść?
Bo w jednym miejscu się żywią - np. u sąsiadki z dołu. A w innym miejscu śpią - np. u mnie. A w innym miejscu składają jaja - np. w piwnicy...

I jak sobie mam poradzić skoro mój dom nie jest ich jadalnią a jedynie sypialnią, gdy porodówkę mają w piwnicy?
czarny 50
11.07.2013
Mieszkam w bloku na terenie Ełku. Znalazłem ulotkę o możliwości dezynsekcji kremowej za 40 zł przez zakład dezynsekcji i deratyzacji mieszkań i pomieszczeń biurowych. Podany był regon i nr tel. komórkowego. Gwarancja na 12 m-cy. Firma jest z Białegostoku. jesteśmy z żoną zadowoleni z wykonanje usługi
anonim
16.08.2012
Zazwyczaj dostępny jest w postaci proszku i można go kupić za rozsądną cenę kwas borowy.
Blondyna
09.07.2012
A ten kwas borowy to w posraci płynu czy proszku ?