masa marcepanowa

Jak zrobić masę marcepanową?

SwittySwitty - specjalista Tipy.pl
Jeśli szukasz przepisu na miękką, plastyczną masę marcepanową, która doskonale nadaje się do dekorowania tortów i robienia jadalnych ozdób, dobrze trafiłaś. Do wykonania tej masy będziesz potrzebować migdałów blanszowanych, tj. takich bez brązowej „skórki”. Takie migdały z łatwością dostaniesz w każdym sklepie spożywczym. Będzie ci również potrzebny robot kuchenny. Z tego przepisu uzyskasz około 70 dag masy.
P

* 2 szklanki surowych, blanszowanych migdałów
* 1 szklanka cukru
* 2 łyżki wody
* 2 łyżki soku z cytryny

1
Umieść blanszowane migdały w misce robota kuchennego i miksuj na bardzo drobny proszek. Chwilami przerywaj miksowanie i strzepuj fragmenty rozdrobnionych migdałów ze ścianek miski. Uważaj, żeby nie przedobrzyć. Migdały z proszku łatwo zamienić w papkę.
2
W średniej wielkości rondelku, na średnim ogniu zmieszaj ze sobą cukier, wodę i sok z cytryny. Mieszaj dopóki cukier się nie rozpuści i regularnie usuwaj jego drobinki, które osadzą się na ścianach rondelka.
3
Gdy przygotowany w kroku poprzednim syrop cukrowy zacznie wrzeć, zacznij mierzyć czas. Wrzenie nie powinno trwać dłużej niż 3,5 minuty.
4
Po tym czasie zdejmij syrop cukrowy z ognia i powoli przelewaj do miski z migdałem cały czas miksując masę. Kontynuuj miksowanie, dopóki nie wlejesz całego syropu i póki nie utworzy on z migdałami jednolitej konsystencji.
5
Wyjmij masę z miski i owiń szczelnie folią spożywczą. Następnie włóż ją do lodówki i przechowuj tam przez 3-4 dni przed użyciem.
6
Jeśli potrzebujesz masy w różnych kolorach, np. do wykonania kolorowych kwiatków, czy listków, podczas miksowania wlej do niej barwnik spożywczy.

Powiązane porady

spaghetti bolognese
pierogi leniwe

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

meszekowy
10.08.2013
Polecam ulepić kulki z marcepana i otoczyć w białej i mlecznej czekoladzie. W efekcie powstają nam śliczne i pyszne biało-czarne kulki. Polecam i smacznego
batarej22
23.07.2013
świetna porada
kasiulka717
08.01.2013
ciekawy przepis, na pewno go wypróbuje.
FilipKamyszek
24.12.2012
fajna
piwka
01.06.2011
dobra