różyczka na tort

Jak zrobić różyczki na tort z masy marcepanowej?

SwittySwitty - specjalista Tipy.pl

Jeśli do tej pory zachwycałaś się ślicznymi dekoracjami na tortach w twojej ulubionej cukierni, wyobraź sobie jak dumna byłabyś z siebie, gdybyś była w stanie wykonać je samodzielnie. Różyczki na tort mogą być wykonane między innymi z masy marcepanowej. Przygotowanie takiej masy jest bardzo proste, a szczegółowy przepis znajdziesz tutaj. Możesz zafarbować ją barwnikiem spożywczym na dowolny kolor i przystąpić do tworzenia fantazyjnych dekoracji. Poniżej dowiesz się jak zrobić marcepanowe różyczki na tort.

1
Stolnicę posyp odrobiną mąki (najlepiej ziemniaczanej). Zapobiegnie to przyklejeniu się do niej masy.
2
Masę w kolorze różowym zwiń w kulkę o średnicy ok. 7cm. Następnie rozwałkuj ją do grubości ok. 3 mm.
3
różyczki na tort - krok 3.
Przy pomocy małego nożyka (ewentualnie kielonka lub szklanki) wytnij cztery małe kółka (o średnicy ok. 3cm) i 5 dużych kółek (średnica ok. 6cm).
4
Uformuj z kolejnego kawałka różowego marcepanu kulkę o średnicy 3cm. Jedną stronę kulki nieco naciągnij, by całość utworzyła coś na kształt pąka.
5
Palcami ugnieć kółka, które utworzyłaś w kroku 3, tak by spłaszczyć ich brzegi do grubości około 1-2mm.
6
Weź mniejsze kółko i umieść w jego środku „pączek” z kroku 4. Dobrze ugnieć podstawę kółka i wymodeluj jego brzegi. Brzegi powinny być cieńsze, niż środek kółka. Należy je uformować tak, by wystawały ponad pączek na wysokość ok. 1cm. Powyginaj brzegi kółka, tworząc pierwsze płatki twojej różyczki.
7
różyczki na tort - krok 7.
Kolejne małe kółko dołącz do różyczki w analogiczny sposób. Dobrze przymocuj je do nasady kwiatka i odpowiednio wymodeluj płatki.
8
Analogicznie postępuj z trzecim małym kółkiem. Odegnij i wymodeluj płatki, żeby wyglądały bardziej realistycznie.
9
W ten sam sposób zamocuj 5 dużych kółek.

Powiązane porady

Krem waniliowy
tort bezowy
Świnki w błocie

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

kasia
03.02.2013
Od kroku 6 nie bardzo rozumiem, jak kółko ma podstawę?
Czy chodzi o nakładanie kółek od podstawy pączka w górę? Ale to nie da efektu płatków i chyba każdy koejny krążek musiałby być większy