biszkopt kakaowy

Jak zrobić biszkopt kakaowy?
SwittySwitty - specjalista Tipy.pl

Cudowny kakaowy biszkopt możesz wypełnić bitą śmietaną i owocami, lukrem czekoladowym lub każdą inną masą, która przyjdzie ci do głowy. Tak czy inaczej stworzysz pyszny deser, który posmakuje całej rodzinie. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić doskonały biszkopt kakaowy.
P

* Do biszkoptu:
* 175 g masła o temperaturze pokojowej
* 3 jaja
* 175 g cukru pudru
* 175 g mąki
* 50 g kakao w proszku
* 1 łyżka stołowa proszku do pieczenia
* 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
* Do masy z owocami:
* 125 ml śmietany kremówki
* 175 g malin lub truskawek
* Do lukru czekoladowego:
* 200 g cukru pudru
* 50 g kakao w proszku
* 200 g masła
* 1 łyżka stołowa mleka
* 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (do kupienia tutaj)

1
Weź blachę o długości ok. 20cm i wyłóż ją papierem do pieczenia.
2
Nastaw piekarnik na 170oC.
3
Do dużej miski wrzuć cukier puder i masło, utrzyj. Dodaj żółtka i dalej ucieraj.
4
Białka ubij na sztywną pianę.
5
Dodaj do żółtek z masłem i ubijaj elektrycznym mikserem, dopóki całość nie będzie miała kremowej konsystencji. Konsystencję sprawdzisz przesuwając po powierzchni "masy" łyżeczką. Jeśli zostawi ona trwały, wyraźny ślad, oznacza to, że ciasto jest już gotowe.
6
Przesiej mąkę. Dodaj połowę mąki do mieszaniny. Gdy całość dobrze się wymiesza, dodaj drugą połowę mąki. Na końcu dorzuć kakao, proszek do pieczenia i ekstrakt waniliowy.
7
Wlej całość do przygotowanej wcześniej blachy.
8
Piecz biszkopt przez około 30-35 minut lub do czasu, gdy szpikulec wyjęty z ciasta będzie czysty.
9
Wyjmij z piekarnika i pozostaw do wystygnięcia.
10
Na wierzchu biszkopta połóż talerz i obróć ciasto tak, by wyszło z brytfanki. Usuń papier do pieczenia.
11
Odwróć ciasto do góry nogami tak by góra stała się spodem. Biszkopt przetnij poziomo i posmaruj między warstwami ubitą na sztywno śmietaną, a na wierzchu poukładaj owoce.
12
Aby udekorować ciasto polewą czekoladową wymieszaj mikserem wszystkie składniki potrzebne do jej zrobienia. Miksuj tak długo, aż powstanie jednolita gładka masa.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane