wole tarczycowe

Jak naturalnie leczyć niedoczynność tarczycy?

DafneDafne - specjalista Tipy.pl
Tarczyca potrzebuje odpowiedniej pielęgnacji, aby mogła funkcjonować poprawnie. Jest ona bowiem odpowiedzialna za nasz metabolizm, a dokładniej odpowiedzialne za niego są hormony produkowane przez tarczycę – trójjodotyronina i tyroksyna. Nadzorują one przemianę materii we wszystkich narządach i tkankach organizmu. Aby produkować te hormony, tarczyca potrzebuje odpowiedniej ilości jodu. Niedobór jodu prowadzi do niedoczynności tarczycy. Objawia się ona przyrostem masy ciała, wypadaniem włosów, stałym uczuciem chłodu, zaparciami, sennością, szorstkością skóry. Nierzadko towarzyszy temu tzw. wole. Jak sobie radzić z niedoczynnością tarczycy?
1
Spożywaj produkty pełnowartościowe i bogate w witaminę B. Są to na przykład pełnoziarniste produkty, orzechy, ryby, warzywa o jadalnych korzeniach oraz surowe owoce i warzywa.
2
Ćwicz. Zapewnij sobie przynajmniej pół godziny do godziny ruchu codziennie, pięć razy w tygodniu. Świetnym sposobem jest joga. Na przykład pozycja psa sprawia, że krew spływa szybciej do szyi, a co za tym idzie do tarczycy.
3
Głęboko oddychaj i medytuj. Stres może być główny faktorem wpływającym na niedoczynność tarczycy. Naucz się właściwie odpoczywać i właściwie reagować na stres. Pomożesz swojej tarczycy.
4
Nie unikaj słońca. Musisz dostarczać sobie witaminę D. Ma ona duży wpływ na system immunologiczny i metabolizm. Zimą zafunduj sobie terapie światłem. I nie mam tu na myśli solarium.
5
Rozwiąż wszystkie swoje problemy emocjonalne. Mogą one przyczyniać się do budowania sytuacji stresowych i niepotrzebnego przejmowania się różnymi rzeczami. A jak zostało już wspomniane wcześniej, ważne jest, aby zniwelować stres.
6
Spróbuj technik medycyny alternatywnej. Niektóre z nich są bardzo pomocne w leczeniu niedoczynności tarczycy, na przykład akupunktura (nakłuwanie igłami), naturopatia (leczenie domowe), homeopatia (leczenie roztworami wodno-alkoholowymi) czy osteopatia (badanie manualne).
7
Dostarczaj swojemu organizmowi następujących witamin i minerałów: jod, cynk, magnez, miedź, aminokwasy, molibden. Doskonałym ich źródłem jest naturalny wyciąg z alg morskich (do kupienia tutaj).
8
Unikaj fluorków i chlorków. Blokują one receptory tarczycy, co prowadzi do zaburzeń w produkcji hormonów.
9
Zrezygnuj z kawy oraz z alkoholu.
10
Oczyszczaj swój organizm, aby zapewnić mu prawidłowe funkcjonowanie.
11
Skonsultuj się z lekarzem. Może Ci on przepisać odpowiednie leki na tą chorobę. Nierozpoznana i nieleczona niedoczynność tarczycy może doprowadzić do powikłań.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

hormony a tycie
niedoczynność tarczycy
Niedoczynność tarczycy

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

martakali2889
26.04.2013
Teraz właśnie zaczęłam się na tym zastanawiać bo mam podobne objawy jak te które zamieściliście. Chyba powinnam udać się na badania.
Mar
30.03.2013
W przeciągu ostatniego roku moje TSH wahało się od 4.5-4.92. Lekarze od razu przepisywali hormony na niedoczynność tarczycy, ale ponieważ mam raczej sceptyczne podejście do tego typu leków, postanowiłam wstrzymać się z decyzją o ich przyjmowaniu. Zmieniłam nieco dietę: ograniczyłam nabiał i kofeinę, zaczęłam jeść kasze i dużo warzyw. Po prostu zaczęłam jeść zdrowiej. To i przede wszystkim kompletne wyzbycie się stresu sprawiło, że przy kolejnych badaniach ( dwa miesiące później) moje TSH wynosiło 3.9 . Mam 19 lat i wiem, że gdybym wtedy zaczęła brać leki, byłabym na nie skazana przez całe życie i nie wiadomo jakie by były konsekwencje ich przyjmowania. Dlatego jeżeli macie problemy z tarczycą ( szczególnie niewielkie odchylenia TSH od normy) zachęcam do zmiany stylu życia zanim zaczniecie przyjmować poważne- bo hormonalne leki. Stres ma ogromny wpływ na pracę hormonów i funkcjonowanie całago organizmu. Lekarze Wam tego nie powiedzą. Ja byłam u kilku i bez wahania wypisywali mi leki, bo "im szybciej zaczniemy leczenie tym lepiej". Ostatnio miałam też badany progesteron. Był w normie, ale pani ginekolog przepisała mi prochy profilaktycznie. Hormony profilaktycznie? Uważajcie na lekarzy i lepiej zadbajcie o swoje zdrowie i styl życia. Jeżeli sami tego nie zrobicie, to nikt tego za Was nie zrobi.
tatata
21.12.2011
Uwaga jesli Wasza niedoczynność spowodowana jest chorobą Hashimoto (zapaleniem tarczycy) to nalezy ograniczyć spożycie jodu!