pierogi ze szpinakiem i serem feta

Jak zrobić pierogi ze szpinakiem i serem feta?
ivonaivona - specjalista Tipy.pl

Pierogi kojarzą ci się z polska tradycją? Uwielbiasz pierogi z kapustą, mięsem i ruskie? A może czas spróbować nieco innych smaków? Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić pyszne pierożki w stylu greckim z serem feta i szpinakiem.
P

* Do ciasta:
* 5 szklanek mąki
* Pojemnik kwaśnej śmietany (około 450 g)
* 2 łyżki oliwy z oliwek
* 3 całe duże jaja
* 2 łyżeczki soli (najlepiej morskiej)
* Do farszu:
* 1 pęczek świeżego szpinaku, wypłukany i wysuszony
* 2 łyżki niesolonego, roztopionego masła
* 1 duży ząbek czosnku, rozgnieciony
* posiekana zielona cebulka
* około 25 dag sera feta
* około 25 dag wiejskiego twarogu
* 1 łyżka stołowa parmezanu
* 2 łyżki posiekanego koperku
* 1 duże żółtko
* 1/4 łyżeczki soli (najlepiej morskiej)
* 1/8 łyżeczki mielonego pieprzu
* Szczypta gałki muszkatołowej
* Do podania:
* 6 łyżek masła niesolonego
* 1/4 szklanki posiekanej pietruszki
* Grubo mielony czarny pieprz

1

Przygotowanie ciasta.
(Porcja na około 40 sztuk)

Dzień przed planowanym robieniem pierogów przygotuj ciasto. Dodatek śmietany sprawia, że ciasto jest miękkie i delikatne. Zanim przystąpisz do mieszania ciasta, schłodź wszystkie składniki, dzięki temu łatwiej połączą się ze sobą. Jeżeli ciasto wyrabiasz robotem kuchennym, nie mieszaj go zbyt długo, by się nie nagrzało. Wrzuć do miski lub do maszynki do wyrabiania ciasta jaja, sól, oliwę z oliwek i dokładnie je wymieszaj (robotem około 1 minutę). Dodaj śmietanę i dokładnie 4 ½ szklanki mąki. Mieszaj aż do uzyskania jednolitej, miękkiej, ale lepkiej masy. Jedną łyżką, wziętą z pozostałej części mąki i posyp stolnicę. Całe ciasto wybierz dokładnie z miski i połóż na stolnicy. Na szczycie ciasta nasyp jeszcze jedną łyżkę mąki i ugniataj, aż ciasto ją wchłonie. Powtórz to samo dodając jeszcze 2 łyżki mąki. Ciasto powinno być miękkie, ale zwięzłe, jeżeli takie nie jest, dodaj jeszcze jedną łyżkę mąki. Podziel ciasto na dwie części i włóż je na noc do lodówki.

2
Przygotowanie farszu.

Usuń twarde części i drobno posiekaj liście szpinaku. Odłóż je na bok. Na średniej wielkości patelni roztop masło, następnie dodaj czosnek i posiekaną zieloną cebulkę. Podsmażaj mieszając przez około 1 minutę. Dodaj szpinak i dalej podsmażaj, aż do momentu, gdy liście szpinaku puszczą sok.. Umieść szpinak w durszlaku i poczekaj 10 minut, aż nieco ostygnie i odcieknie. Gdy szpinak jest gotowy, umieść pozostałe składniki nadzienia w misce i dokładnie wymieszaj drewnianą łyżką, aby całość uzyskała lekką konsystencję.

3
Przygotowanie pierogów.

Ciasto rozwałkuj na lekko posypanej mąka stolnicy, tak cienko jak to możliwe. Podziel ciasto na małe części (mogą to być kwadraty lub kółka wycięte szklanką), nałóż nadzienie i zaklejaj pierogi tak jak zwykle. Gdy wszystkie pierogi będą gotowe, gotuj je 3-4 minuty w lekko osolonej wodzie. Jeżeli wypływają na powierzchnię wody, oznacza to, że są gotowe. Wyjmij je z wody łyżką cedzakową.

4
Sposób podania.

Dużą patelnie umieść na średnim ogniu i rozpuść na niej 6 łyżek masła. Połóż na patelni ugotowane pierogi. Kilka razy silnie wstrząśnij patelnią tak, by pierogi obtoczyły się w maśle. Dodaj posiekaną pietruszkę i czarny pieprz, wstrząśnij patelnia jeszcze kilka razy i podawaj.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

mateusz90
04.03.2011
uwielbiam to nadzienie. NAsze babki takich nie robily,ale teraz pierogarnie serwują tak wyszukane nadzienia,że nie ma co lepić samemu.
Patrycja
31.10.2010
jeszcze tylko prosiłabym podac na ile osób jest ten przepis?