skręcanie na rolkach

Jak skręcać na rolkach?
LoboLobo - specjalista Tipy.pl

No dobra. Jazda do przodu jako tako opanowana, balans generalnie udaje się złapać. Ogólnie jakoś tam się porusza do przodu. Zawsze się na kimś zatrzyma, a jak nie ma akurat nikogo w pobliżu to jakiś słupek, drzewo czy ławka się na pewno znajdzie. Albo zwykły trawnik, też da radę. Ewentualnie można krzyczeć, żeby ludzie uciekali z drogi, jeśli nie chcą zostać staranowani. Ale co ze skręcaniem? Tutaj już trzeba się jakoś zastanowić nad jakąś techniką. Aby było łatwiej poniżej znajdują się wskazówki dotyczące sztuki skręcania na rolkach, aby zawsze dojechać tam gdzie się chce.
1
Zacznij od równoległego prowadzenia rolek. Wystaw nogę, którą chcesz skręcać lekko do przodu. Jeśli chcesz skręcić w prawo, wystaw prawą nogę, jeśli w lewo – wystaw lewą. Przyjmijmy, że skręcamy w prawo. Zanim przeniesiesz ciężar ciała na prawą nogę, połóż lekki nacisk na zewnętrzną stronę prawej rolki. Nogi trzymaj równolegle do siebie, aż do momentu zakończenia skrętu. Ręce trzymaj pionowo wzdłuż ciała. Unikaj zbyt dużego rozjeżdżania się rolek.
2
Można tez skręcić w inny sposób. Nie zwalniając w czasie jazdy możesz skręcać za pomocą krzyżowania na przemian nóg, jest to tak zwana przeplatanka. Przekładamy nogi jedna za drugą skręcając przy tym w prawo lub w lewo. Na pewno wiecie o co mi chodzi. Wystarczy podpatrzeć osoby profesjonalnie jeżdżące na rolkach.
3
To nie koniec metod na skręcanie. Możesz wypróbować też innej, niż wcześniej przeze mnie podane. Jadąc prosto, rozstaw ręce ugięte w łokciach lekko przed siebie, tak jakbyś chciał złapać równowagę. Następnie ugnij nogi w kolanach. Chcąc skręcić w prawo ugnij bardziej prawą nogę, lewą zaś odsuń od prawej i spróbuj nią zatoczyć półokrąg. Z angielskiego jest to tak zwana technika „lunge turn”.
4
Rozchyl nogi na odległość nie większą niż szerokość ramion. Ugnij lekko jedną nogę w kolanie i zacznij skręcać.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane