Układanie kostki brukowej

Jak układać kostkę brukową?

MatMat - specjalista Tipy.pl
4
Wyrównaj grunt 

Ukształtuj powierzchnię, wykonaj docelowe spadki i nachylenia. Nachylenia wynoszą zwykle 5 mm do 3 cm na długości 1 m. Wyrównaj grunt za pomocą 10 cm warstwy grubego piasku i ubij go walcem pamiętając o nachyleniach.
5
Zaprojektuj instalację odwadniającą 

Jeśli układasz kostkę brukową na dużej powierzchni wówczas zrób instalację odwodnieniową. Korytka odwadniające powinny się znaleźć również przy wjeździe do garażu, w szczególności jeśli znajduje się on w piwnicy, zaś przy kranach ogrodowych i rynnach powinny się znaleźć wypusty. Korytka odwadniające połącz z rurami odpływowymi, które wystaw na nawierzchnię. Woda może być odprowadzana do zbiorników retencyjnych, rowu melioracyjnego, kanalizacji deszczowej, studni chłonnej (jeśli dom stoi na gruncie nie przepuszczającym wody), lub rozprowadzona rurami na odległość 20-30 m od budynków (jeśli są to grunty przepuszczające wodę).
6
Wykonaj podbudowę 

Podbudowa konstrukcyjna powinna być wykonana z kruszywa naturalnego lub innego materiału drogowego (żwir, tłuczeń, grys, żużel lub mieszanka piasku ze żwirem). Grubość podbudowy na chodnikach i podjazdach dla samochodów osobowych powinna wynosić ok 20 cm zaś w przypadku planowanych większych obciążeń – ok 25-40 cm. Podbudowę należy układać warstwami po 10 cm i mechanicznie zagęszczać.
« Poprzednia Strona 2 z 4

Powiązane porady

oryginalna elewacja
wykończenie wnętrz
budowa domu

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Mem
29.05.2013
Większy problem z układaniem kostki o różnych kształtach i wymiarach, są takie, np. typ promenada