prusak

Jak zwalczyć prusaki?

MahrianMahrian - specjalista Tipy.pl
Prusaki karaczany to jedne z najbardziej wstrętnych, obrzydliwych owadów, które za wszelką cenę nie chcą dać się wyrzucić z Twojego domu. Żyją one wszędzie, ale najchętniej właśnie w mieszkaniach. Dlatego, że mają tam stały dostęp do Twojego jedzenia, niszczą książki i tapety, oraz rozsiewają zarazki po całym domu. Podążając za poniższymi poradami dowiesz się jak zwalczać te niechciane owady.
1
Przeszukaj całe mieszkanie czy dom. Prusaki są niestety bardzo malutkie, mają 10-16 milimetrów, więc ciężko jest je zauważyć od razu (choć w niektórych częściach świata prusaki mają większe rozmiary). Mają kolczaste odnóża i długie czułki. Jeśli zobaczysz gdzieś w domu jednego prusaka, przygotuj się, że jest ich bez wątpienia dużo więcej. Problemem jest to, że chowają się one w dzień, a wychodzą nocą, więc to wtedy należy ich szukać. Najlepiej z latarką, nie przy zaświeconym świetle. Sprawdź szafki, kredens, spiżarnię w poszukiwaniu ich odchodów – malutkie, brązowe, śluzowate plamki lub kuleczki.
2
Zastanów się skąd mogą wychodzić. Jak już zobaczysz prusaka, podążaj za nim i śledź dokąd idzie. Wiem, że łatwiej to powiedzieć niż zrobić, ale można spróbować. Sprawdź wszystkie kratki wentylacyjne, rury odpływowe i inne miejsca, przez które prusaki mogą się dostać do domu.
3
Zabijaj je. Jest mnóstwo sposobów na pozbycie się prusaków. Na przykład możesz zmieszać niegranulowany kwas borowy z białą mąką i białym cukrem w proporcjach 1:1:1. Cukier zwabi prusaki, dzięki mące zesztywnieją, a kwas borowy je zabije. Umieść przynętę w szufladach i szafkach, blisko odpływów, pod lodówką, piekarnikiem. Powtórz zabieg ze trzy razy. Każdy niech trwa około dwa tygodnie, co daje razem sześć tygodni walki z prusakami.
4
Uważaj, żeby Twoje zwierzęta domowe nie zjadły tej mikstury. Chowaj ją również przed dziećmi, jako że one potrafią być nieobliczalne, nie znają jeszcze przecież na tyle świata i nie wiedzą co im szkodzi, a co nie. Umieść więc przygotowaną miksturę w miejscu niedostępnym dla dzieci i zwierząt. Możesz ją trzymać na przykład pod przykryciem.
5
Stosuj spraye na prusaki i inne środki przeznaczone do walki z tymi szkodnikami (do kupienia tutaj). Pryskaj nimi każde miejsce, w którym są lub mogą znajdować się te owady. Wyprowadź w tym czasie zwierzęta i dzieci z pomieszczenia. Przeczytaj instrukcję stosowania i środki ostrożności, które znajdziesz na opakowaniu.
6
Zastosuj wabiki na prusaki. Najlepszym wabikiem będzie żywność, którą prusak uwielbia. Dodaj do niej jakąś truciznę. Prusak zje ją lub pójdzie z nią do gniazda, gdzie ewentualnie zjedzą ją inne prusaki.
7
Stosuj pułapki na prusaki. Postaw na przykład słoik z wodą, do którego prusak wejdzie, ale już nie wyjdzie.
8
Jest też jeszcze inne, bardzo proste rozwiązanie. Po prostu rozpuść trochę mydła w wodzie. Pryskaj tym roztworem prusaki . Parę kropel wystarczy, prusaki mogą zabić już dwie-trzy krople wody z mydłem – pod warunkiem oczywiście, że zostaną prawidłowo zastosowane. Woda z mydłem powinna mieć styczność z głową lub odwłokiem prusaka, albo z jego podbrzuszem. Dzieje się tak dlatego, że prusaki oddychają przez skórę. Woda z mydłem zatyka te kanaliki oddechowe i prusaki się duszą. Insekty te będą na pewno uciekać lub będą starały się uciekać, ale w końcu umrą. Będzie to trwało około minuty. Natychmiast potem zbierz padnięte prusaki i wyrzuć z domu. Możliwe, że niektóre zostały tylko lekko podduszone i mogą się ocknąć.
9
Zabezpiecz się przed ponownym atakiem prusaków. Utrzymuj kuchnię w czystości. Nie zostawiaj jedzenia zbyt długo w pomieszczeniach. Żywność przechowuj w pojemnikach. Regularnie wyrzucaj śmieci. Naprawiaj przeciekające krany i rury. Sprzątaj łazienkę. Uszczelnij kratki wentylacyjne. Pozakładaj gęste moskitiery. Porozkładaj naftalinę w domu. Prusaki jej nie cierpią.
10
Jeśli jednak nie umiesz sobie poradzić samodzielnie z prusakami, zadzwoń po profesjonalistów.
Strona 1 z 3

Podobne porady

Komentarze (20)

* Pola wymagane

problem
20.09.2017
ja mam duze mieszkanie okolo 70m2 i zauwazylam jednego w kuchni zabilam go 2 w pokoju tez zabilam 3 w pokoju w ktorym nawet sie nie je i tez go zabilam bo chodzil po suszarce jak wieszalam pranie stosuje opryski zele pulapki i nic nie daje nawet zauwazylam male prusaki w kuchni juz rece opadaja :(
Alex80
10.06.2016
Witam, walkę z prusakami zacząłem od dawna, przyznam że niesłychanie trudno jest ich pokonać, to są mistrzowie przetrwania, niczym komandosi, dlatego trzeba do tego podejść bardzo poważnie i profesjonalni. Na wstępie i przede wszystkim trzeba zacząć od: uszczelnienia wszystkich możliwych przejść między rurami do sąsiadów ,kratka wentylacyjna łazienka i kuchnia, wszystkie miejsca przy zlewie bądź łazience, wszystkie większe szczeliny dziury zagłębienia w kuchni i w łazience w miejsca gdzie mogą się zagnieździć się prusaki. Następną sprawą jest dobrze przechowywać jedzenie, czyli szczelnie w dobrym miejscu i żeby się nie roznosiło po kuchni, szczególnie okruchy. Kolejny punkt to umówić się specjalną firmę która robi opryski na prusaki, i nie myślę że to będzie koniec, Ale dzięki temu pokonać wiele wiele sztuk i da wam to bardzo dużą przewagę w walce z robactwem. Następnie trzeba zaopatrzyć się w środki do walki z robakami polecam, boraks drobny, mąka, cukier puder i rozdrobnić to po równo 1:1:1. IP rozstawiać we wszystkich miejscach w których mogą pojawiać się karaluchy pod szafkami lodówkami pralką wszędzie w ciemnych miejscach zakamarkach itp. Dalej kupić złotego Rajda, będzie służył do walki z robakiem którego widzimy bezpośrednie małymi krótkimi osiągnięciami walczyć z robalem, kupić drugi środek do rozcieńczania i spryskiwania domu pomieszczenia miejsc w których znajdują się potencjalne robale, środek nazywa się :aspermet 200 EC robić regularne opryski co tydzień dwa, aż do wybicia wszystkich robaki, czynności powtarzać do osiągnięcia skutku.
NIEUDACZNIK!!!!!!!
26.07.2015
nie polecam nic związanego z nazwa GETOX!! niby jest tyle pozytywnych komentarzy na temat chemii z tej serii... pfff czymś mi to śmierdzi... to kompletnie nie działa!!!! nie wydawajcie nie potrzebnie pieniedzy.
marta
17.06.2013
Kapkan jest niebezpieczny i dlatego jest nie dopuszczony do handlu!!!
kruchy
05.06.2013
Z perspektywy czasu, czytam te porady z politowaniem - człowiek się narobi, a robactwo i tak jest przebieglejsze. Jedyny skuteczny i tani sposób to kupić Kapkan - dostępny choćby na Allegro. Jest to trucizna "z opóźnionym zapłonem" - dla robactwa smakuje jak delicje i po jakimś czasie zaczynają zdychać. Karaluchy mają tendencję do zjadania trupów swoich towarzyszy, w których cały czas będzie aktywna trucizna. Można sobie wyobrazić, efekt domina i trup będzie ścielił się w postępie geometrycznym. Sam zastosowałem i z tego co pamiętam po 2 tyg. było już po sprawie - polecam!
SILESIAPEST
19.03.2013
[quote=jajaja]Wcale nie prawda , tu porzadek nic sie nie ma do tego wiem sama po sobie, tyle lat z tym walczyłam i w koncu mi sie udało:) I to bez zadnej dezynfekcji....[/quote]
Jestem pełen podziwu że walczyła pani TYLE LAT i nie skusiła się pani na zabieg dezynsekcji wykonany przez profesjonalistów .Co do porządku to okruchy zalegające za szafkami stanowią pożywienie dla prusaków tak więc żeby prusak przeżył w naszym mieszkaniu potrzebuje jedzenia, wody i odpowiedniej temperatury im cieplej tym lepiej i tyle w temacie pozdrawiam .
jajaja
19.03.2013
Wcale nie prawda , tu porzadek nic sie nie ma do tego wiem sama po sobie, tyle lat z tym walczyłam i w koncu mi sie udało:) I to bez zadnej dezynfekcji....
SILESIA-PEST
21.01.2013
Witam zajmuje się dezynsekcją obiektów mieszkania itp. jakiekolwiek pułapki nigdy nie zlikwidują w mieszkaniu prusaków jedynie zmniejsza ich populacje na odstraszacze ultradzwiękowe szkoda waszych pieniędzy po prostu to nie działa wiem z doświadczenia .Moja rada dbać o porządek w szczególności w kuchni zatkać szczeliny którymi prusaki lub pluskwy mogą się przedostać do waszego mieszkania (kratki wentylacyjne nałożyć pończochę ,rurki CO przy wejściu i wyjściu do waszego mieszkania za silikonować szpary )zadzwonić do firmy zajmującą się dezynsekcją i zlecić profesjonalną usługę często wychodzi taniej niż wszystkie wydatki na wszelkiego rodzaju spraye kupione w sklepie.
spokój gwarantowany.
gosc
08.01.2013
bez przesady z tymi zarazkami... to bArdzo ciekawe i inteligentne owady.
$!W@
28.12.2012
"Uszczelnij kratki wentylacyjne. Pozakładaj gęste moskitiery" Nie zawsze to dobry pomysł (zwłaszcza, gdy w małej, ciemnej łazience i kuchni są urzadzenia gazowe). Wolę żyć z robalem i chować jedzenie niż się zaczadzić...