mszyce

Domowe sposoby na mszyce

JudytaJudyta - specjalista Tipy.pl
mszyce
1 z 9
Pozbycie się mszyc z ogrodu jest bardzo istotne. Owady te mają bardzo ostre szczęki i potrafią zjeść wszystkie zielone części rośliny. W późniejszym okresie lata wydzielają słodką spadź i zwabiają tym mrówki, które również nadgryzają liście. Mszyce mogą zaatakować wszystkie części rośliny, ale szczególnie lubią najmłodsze, które dopiero wzrastają. Największym jednak problemem jest to, że mszyce mogą przenosić wirusy z jednej rośliny na inne, wywołując choroby roślin. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak domowymi sposobami wytępić mszyce.
1
sposoby na mszyce - krok 1
Ręczne usuwanie mszyc.

Bieżące, ręczne usuwanie mszyc dział bardzo dobrze pod warunkiem, że obszar ich występowania umożliwia takie działanie. Nałóż gumowe rękawice, zbieraj mszyce z liści i top je w wodzie z mydłem. Mszyce zwykle żerują na spodniej stronie liści, więc tam ich szukaj.

2
sposoby na mszyce - krok 2
Mocny strumień wody.

Możesz usunąć mszyce mocny strumieniem wody. Tą metodę należy powtarzać raz lub dwa razy w tygodniu, wtedy będzie skuteczna. Możesz używać zwykłego węża ogrodowego, ale możesz także rozważyć zakup specjalnej końcówki, która koncentruje strumień wody.

3
sposoby na mszyce - krok 3
Rośliny odstraszające mszyce.

Możesz pozbyć się tych niechcianych owadów sadząc w ogrodzie rośliny, które swoim zapachem odstraszają mszyce. Do roślin tych należy wiele ziół np. hyzop, szałwia, koper, lawenda, tymianek. Możesz także sporządzić oprysk z czosnku. Weź ząbek lub dwa czosnku, rozgnieć, zmieszaj z wodą i spryskaj rośliny zagrożone przez mszyce (szczególnie narażone są krzewy różane).

4
sposoby na mszyce - krok 4
Spray z pokrzywy.

Spray z pokrzywy sporządzisz namaczając około 20-25 gramów młodych pokrzyw. Zanurz je w wiadrze z woda na około tydzień. Po upływie tego czasu spryskaj zaatakowane rośliny nie rozcieńczonym wywarem.

5
sposoby na mszyce - krok 5
Wywar z rabarbaru.

Kwas szczawiowy zawarty w liściach rabarbaru może przyczyniać się do zwalczania mszyc. Utnij około 0.5 kg liści rabarbaru, umieść w starym garnku (kwas szczawiowy może zniszczyć garnek), dodaj dwa litry wody, gotuj przez pół godziny, uzupełniając wodę w razie potrzeby. Po schłodzeniu dodaj około 1 łyżeczkę płatków mydlanych rozpuszczonych w niewielkiej ilości ciepłej wody. Całość wymieszaj dokładnie i stosuj nie rozcieńczony roztwór bezpośrednio na rośliny. Liście rabarbaru mogą być bardzo toksyczne, więc przechowuj wywar w bezpiecznym miejscu, z dala od dzieci.

6
sposoby na mszyce - krok 6
Kwas hydro-cyjanowy.

Podczas jego przygotowania używaj starego garnka, bo może zniszczyć naczynie. Zgromadź około 0,5 kg młodych pędów roślinnych, najlepiej zbierać je wiosną, gdy rośliny intensywnie się rozwijają. Umieść je w rondelku i dolej 6 litrów wody. Gotuj przez około pół godziny, uzupełniając wodę w razie potrzeby. Przecedź wywar przez stare rajstopy. Płyn stosuj na zimno, nierozcieńczony. Jeżeli zamkniesz płyn szczelnie w butelkach, gdy jest jeszcze gorący, możesz przechowywać go nawet przez trzy miesiące.

7
sposoby na mszyce - krok 7

Owady.

Możesz wprowadzić do swojego ogrodu owady, które żywią się mszycami. Owady te to np. biedronki lub złotooki drapieżne. Oba można kupić w sklepach ogrodniczych.

8
sposoby na mszyce - krok 8
Spraye organiczne.

Mszyce można również zwalczyć sprayami organicznymi z czosnku, pieprzu i herbaty. Dodatkowe opcje stanowią gotowe preparaty, które można kupić w sklepach ogrodniczych.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

Koty w ogrodzie
nornica
Ślimaki nagie w ogrodzie

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

Greek
23.01.2017
Polecam skorki czyli tzw.szczypawice naprawde niezle czyszcza rosliny z mszyc
AdaPorębska
27.12.2016
Mszyce to bardzo poważny problem. Bardzo skuteczna jest gnojówka z pokrzywy, ale wadą tego rozwiązania jest to, że pokrzywa nie zawsze jest dostępna, szczególnie zimą i wczesną wiosną. Oczywiście można użyć chemii jak tutaj http://sklep-nasiona.pl/srodki-na-mszyce/ ale też nie wszystkie środki są skuteczne. Zakupując odpowiedni środek należy sprawdzić czy jest to środek ochrony roślin. Jeśli tak to będzie skuteczny. Zwykłe preparaty nie zawsze działają.
twbolek
21.06.2015
Mam gdzieś artykuły po 5 linijek na 20 stronach. To nie dziennikarstwo tylko pazerna reklama.
marta
21.06.2015
Ja mam już sposób na mszyce .Próbowałam i pomaga.Gotuję parę cebul w łupinach(można pokroić ja tak robię),dodaję 2 gałki czosnku zalewam wodą i gotuję 0,5 godziny na wolnym ogniu.Odstawiam do ostygnięcia.Oprysk gotowy.Naturalny naprawdę pomocny w walce z mszycami.Pozdrawiam.
Njagdaick
06.05.2015
Koper raczej nie odstrasza mszyc, bo co roku go zjadają.Wpisz komentarz
zet
02.05.2015
Mszyce nie "zżerają szczękami" mszyce jak wampiry- wysysają, autorko. Narządem kłująco-ssącym (hemipteroidalnym)
kasska
16.03.2015
Chyba coś się autorce pomyliło, to przecież koper jest najczęściej atakowany przez mszyce to jakim cudem ma odstraszać? Przykre ale domowe sposoby ani sadzenie polecanych roślin obok siebie nie pomagają jedynie chemia. W działkowcu polecają różne sposoby ale tylko te biologiczne z żywymi owadami które zjadają intruzy pomagają ale to tyczy tuneli lub zamknie tych ogrodów, owady z wiatrem odlatują.
Justyna306
04.06.2014
Niestety, nie zawsze te sposoby sa pomocne. Probowałam wszystkiego, kiedy pojawiły się wszyce na jabłoni. niestety, były wytrzymałe na wszysto. Wtedy pomogła tylko i wyłacznie chemia. niestety sa minusy, chemia potrafi popalić liscie i oczywiście trzeba uważać, by po pojawieniu się kwiatów zaprzestać spryskiwania.
mądrala
31.03.2013
W poradzie 6 nie napisano, jakie rośliny należy zbierać na ten środek. Kwas hydro-cyjanowy? Po polsku to nie jest! Mszyce nie mają szczęk, lecz wkłuwają się w roślinę. A mrówki nie zjadają tych roślin, lecz hodują te mszyce dla ich spadzi bogatej w cukier. Poza tym ta polszczyzna... "Około" rządzi narzędnikiem. Przecinki... I jeszcze rada: zbieraj mszyce z liści i top je w wodzie z mydłem. Po co? Mszyce są tak drobne, że przy zbieraniu dłońmi w rękawicach już zostaje z nich miazga i żadne topienie nie jest już potrzebne. Do poprawki wiedza z biologii i polskiego; logika też by się przydała.