omlet z szynką

Jak zrobić omlet z szynką?

CamaieuCamaieu - specjalista Tipy.pl
Omlet z szynką jest wspaniałym wyborem na śniadanie. Dostarczy nam energii na cały dzień. Nie ukrywam, że jest on kaloryczny, jednak jak wiadomo, śniadanie jest najważniejsze i powinno ono być najbardziej kalorycznym daniem zjadanym w ciągu całego dnia. Poniżej przedstawiam przepis na puszysty omlet z szynką. Smacznego!
P

* 2 jajka
* 2 łyżki śmietany (będzie bardziej puszysty) lub 2 łyżki mleka (będzie mniej kaloryczny)
* 1 łyżeczka masła
* 2 plasterki szynki
* sól, pieprz

1
Szynkę kroimy w kostkę, wrzucamy na patelnię, dodajemy łyżeczkę masła i podsmażamy. Jak już się podsmaży wyciągamy ją i odkładamy na talerzyk pozostawiając na patelni tłuszcz (tłuszcz ten nada ładny zapach całemu omletowi).

Jeśli szynka jest sucha lub nie ma prawie w ogóle tłuszczu to kroimy ją w kostkę i odkładamy na bok. Na patelni klarujemy łyżeczkę masła.
2
W blenderze (lub w garnuszku za pomocą miksera) mieszamy ze sobą 2 jajka i 2 łyżki śmietany (lub 2 łyżki mleka) oraz szczyptę soli do smaku. Mieszamy do czasu aż całość się dobrze spieni - im więcej piany tym omlet będzie później bardziej puszysty.
3
Po zmiksowaniu, całość przelewamy na rozgrzaną patelnię z dodatkiem tłuszczu (tłuszcz pozostały po podgrzaniu szynki lub samo sklarowane masło).
4
Przykrywamy pokrywką i zmniejszamy ogień (aby spód się nie przypalił). Po kilku minutach, jak już spód omletu się zetnie dodajemy szynkę (podsmażoną lub nie). Rozrzucamy ją ładnie po całej powierzchni omleta i znów przykrywamy.
5
Omlet ściągamy z ognia dopiero jak omlet ładnie urośnie (może nawet dotykać pokrywki).
?

Wskazówki
* Niektórzy wolą prostszą wersję omleta z szynką a mianowicie - gotowy omlet podstawowy posypują po wierzchu szynką pokrojoną w drobną kosteczkę.
* Puszystość omleta zależy od długości miksowania oraz od tego, jak dużo pozwolimy mu urosnąć. Dlatego nie należy ściągać go z ognia od razu jak omlet się zetnie tylko poczekać, aż ładnie urośnie.
* Aby omlet był jeszcze bardziej wyszukany w smaku możesz zaraz przed podaniem położyć na niego plaster swojego ulubionego sera żółtego. Szybko się stopi pod wpływem temperatury i ładnie wkomponuje w danie.

!

Uwaga!
* Po przygotowaniu omleta należy go od razu podać do spożycia. Jeśli postoi kilka minut wówczas zacznie opadać (i nie będzie już puszysty).

Powiązane porady

Omlet pieczony
Przepis na omlet
omlet z warzywami

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

znawca
21.03.2016
Profanacja z tą mąką. Nie kompromitujcie się omlet nie ma mąki !!!
koko
29.02.2016
omlet bez mąki to po prostu jajecznica
lala
08.12.2014
omlet z mąką to juz bardziej naleśnik :P
klaudia8120
31.07.2014
ja do omletu dodaję jeszcze pomidory i cebule
Madzik
10.02.2014
Do Karolina: do omletów mąka jest zupełnie niepotrzebna!
Karolina
10.02.2014
Ale pez mąki ? jak to wyjdzie
letnianutka1996
31.07.2013
dobre jest też do takiego omleta dodać taką spieczoną cebulkę.Ja osobiście lubię taki duet,ale omlety można przyrządzać na wiele sposobów.Czyli krótko mówiąc według uznania:)
krzysiek
10.06.2013
ale dobre omlety
#18714
09.04.2013
Ja omlet robię z jajka, dwóch łyżek mąki i łyżki śmietany:) Takie śniadanko można modyfikować na różne sposoby. Ostatnio zrobiłam omleta z szynką i serem. Kiedy już był gotowy, na wierzch położyłam pokrojone kawałki pomidora i ser feta. Pyszności!!
Paula
17.08.2012
Omlet był pyszny jednak dodałam jeszcze sera pomidora i koperku polałam to ketchupem i mła byc cudowny napewno to powtórze. Polecam!