omlet z szynką

Jak zrobić omlet z szynką?

CamaieuCamaieu - specjalista Tipy.pl
Omlet z szynką jest wspaniałym wyborem na śniadanie. Dostarczy nam energii na cały dzień. Nie ukrywam, że jest on kaloryczny, jednak jak wiadomo, śniadanie jest najważniejsze i powinno ono być najbardziej kalorycznym daniem zjadanym w ciągu całego dnia. Poniżej przedstawiam przepis na puszysty omlet z szynką. Smacznego!
P

* 2 jajka
* 2 łyżki śmietany (będzie bardziej puszysty) lub 2 łyżki mleka (będzie mniej kaloryczny)
* 1 łyżeczka masła
* 2 plasterki szynki
* sól, pieprz

1
Szynkę kroimy w kostkę, wrzucamy na patelnię, dodajemy łyżeczkę masła i podsmażamy. Jak już się podsmaży wyciągamy ją i odkładamy na talerzyk pozostawiając na patelni tłuszcz (tłuszcz ten nada ładny zapach całemu omletowi).

Jeśli szynka jest sucha lub nie ma prawie w ogóle tłuszczu to kroimy ją w kostkę i odkładamy na bok. Na patelni klarujemy łyżeczkę masła.
2
W blenderze (lub w garnuszku za pomocą miksera) mieszamy ze sobą 2 jajka i 2 łyżki śmietany (lub 2 łyżki mleka) oraz szczyptę soli do smaku. Mieszamy do czasu aż całość się dobrze spieni - im więcej piany tym omlet będzie później bardziej puszysty.
3
Po zmiksowaniu, całość przelewamy na rozgrzaną patelnię z dodatkiem tłuszczu (tłuszcz pozostały po podgrzaniu szynki lub samo sklarowane masło).
4
Przykrywamy pokrywką i zmniejszamy ogień (aby spód się nie przypalił). Po kilku minutach, jak już spód omletu się zetnie dodajemy szynkę (podsmażoną lub nie). Rozrzucamy ją ładnie po całej powierzchni omleta i znów przykrywamy.
5
Omlet ściągamy z ognia dopiero jak omlet ładnie urośnie (może nawet dotykać pokrywki).
?

Wskazówki
* Niektórzy wolą prostszą wersję omleta z szynką a mianowicie - gotowy omlet podstawowy posypują po wierzchu szynką pokrojoną w drobną kosteczkę.
* Puszystość omleta zależy od długości miksowania oraz od tego, jak dużo pozwolimy mu urosnąć. Dlatego nie należy ściągać go z ognia od razu jak omlet się zetnie tylko poczekać, aż ładnie urośnie.
* Aby omlet był jeszcze bardziej wyszukany w smaku możesz zaraz przed podaniem położyć na niego plaster swojego ulubionego sera żółtego. Szybko się stopi pod wpływem temperatury i ładnie wkomponuje w danie.

!

Uwaga!
* Po przygotowaniu omleta należy go od razu podać do spożycia. Jeśli postoi kilka minut wówczas zacznie opadać (i nie będzie już puszysty).

Powiązane porady

omlet tamago
Przepis na omlet
omlet hiszpański

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

znawca
21.03.2016
Profanacja z tą mąką. Nie kompromitujcie się omlet nie ma mąki !!!
koko
29.02.2016
omlet bez mąki to po prostu jajecznica
lala
08.12.2014
omlet z mąką to juz bardziej naleśnik :P
klaudia8120
31.07.2014
ja do omletu dodaję jeszcze pomidory i cebule
Madzik
10.02.2014
Do Karolina: do omletów mąka jest zupełnie niepotrzebna!
Karolina
10.02.2014
Ale pez mąki ? jak to wyjdzie
letnianutka1996
31.07.2013
dobre jest też do takiego omleta dodać taką spieczoną cebulkę.Ja osobiście lubię taki duet,ale omlety można przyrządzać na wiele sposobów.Czyli krótko mówiąc według uznania:)
krzysiek
10.06.2013
ale dobre omlety
#18714
09.04.2013
Ja omlet robię z jajka, dwóch łyżek mąki i łyżki śmietany:) Takie śniadanko można modyfikować na różne sposoby. Ostatnio zrobiłam omleta z szynką i serem. Kiedy już był gotowy, na wierzch położyłam pokrojone kawałki pomidora i ser feta. Pyszności!!
Paula
17.08.2012
Omlet był pyszny jednak dodałam jeszcze sera pomidora i koperku polałam to ketchupem i mła byc cudowny napewno to powtórze. Polecam!