Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Śniadanie > Potrawy z jajka > Jak zrobić omlet z serem?

Jak zrobić omlet z serem?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Prawdziwi fani sera z pewnością nie pogardzą omletem z serem na śniadanie. Takie śniadanie postawi na nogi każdego i nie pozwoli nam zgłodnieć co najmniej do południa. A poza tym - jest tak pyszne, że ślinka leci na samą myśl. Puszyste jajko, ciągnący się ser żółty i chrupiący świeży chlebek. Smacznego!
Rzeczy, których potrzebujesz:
2 jajka, 2 łyżki śmietany (lub 2 łyżki mleka jeśli ktoś chce zaoszczędzić kilka kalorii), 15-20 gramów sera żółtego (starty na tarce), łyżeczka masła, sól, pieprz do smaku
1
W blenderze (lub za pomocą miksera) mieszamy ze sobą 2 jajka, 2 łyżki śmietany (omlet będzie bardziej puszysty) lub 2 łyżki mleka (omlet będzie mniej kaloryczny), oraz szczyptę soli i troszkę pieprzu.

Uwaga: Im więcej piany wytworzy się podczas miksowania, tym omlet będzie bardziej puszysty.
2
Na patelni rozgrzej łyżeczkę masła i poczekaj aż się ładnie sklaruje.
3
Na rozgrzaną patelnię wlej jajka. Ważne, aby zrobić to od razu po miksowaniu (jeśli zostawimy zmiksowane jajka na dłużej, to piana opadnie, a omlet już nam tak nie urośnie, przez co będzie mniej puszysty).
4
Jajka przykryj pokrywką i zmniejsz ogień, aby nie przypaliły się od spodu (ani żeby nie zrobiła się twarda skorupka).
5
Jak już spód omleta się zetnie wówczas rozrzuć po wierzchu starty żółty ser (najlepiej, aby to był ser miękki, który dobrze się roztapia). Przykryj ponownie całość pokrywką i czekać aż zetnie się całość.
6
Omlety najlepiej smakują ze świeżym chrupiącym chlebkiem lub bułeczkami. Jeśli ktoś lubi zieleninę, warto omlet posypać po wierzchu świeżym szczypiorkiem.
Jak zrobić zwykły omlet?
Jak zrobić omlet z szynką?
Jak zrobić omlet z pieczarkami i cebulą?
Jak zrobić omlet tamago?
 3.6/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (9)

Expert - 2015-10-19
Nie "15-20 gram" a 15-20 gramów. Dlaczego nie odmieniasz słowa gram? To nie kakao...
Agata - 2013-05-22
Piecze się, a ja już nie mogę się doczekać :D Nie sądziłam, że ktoś taki jak ja będzie w stanie zrobić coś pysznego :D DZIĘKUJĘ ZA PRZEPIS :*
Kinia - 2012-08-31
Mam 11 lat,i smażyłam sama :P Wyszedł pyszny,puszysty i...Znakomity ! :P Przyozdobiłam do tego liściami bazylii..Pięknie wyglądał-dopóki się do niego nie dorwałam :) Faktycznie jak przykryłam pokrywką i na małym ogniu to się spód nie spalił...A Ser tak się ciągnie...Zamiast miksera/blendera użyłam ubijaczki ,i wyszło dobrze :P Uwielbiam gotować
Laile - 2012-08-31
PYSZNY ♥
Laile - 2012-08-31
Hahaha a mój omlet wyszedł z dziurką w środku :P zaraz skosztuję :D
Sooonia - 2011-06-30

do Patka: ja robiłam już wszystkie możliwe omlety. Jest to kwestia smaku, ale ja najbardziej lubię taki z 2 jajek, 2 łyżek śmietany i szczypty soli. Wszystko dajesz do blendera, miksujesz aż się mocno spieni i na patelnię pod przykryciem na mały ogień. Czekasz, aż omlet urośnie i jesz np. z kukurydzą, lub z pokrojoną szynką, lub ze szczypiorkiem lub ze wszystkim na raz.

Omlety smażone bez przykrycia i z mąką przypominają w smaku bardziej placek i są twarde. No ale jak wolisz. Najlepiej wypróbuj kilku przepisów!

Patka - 2011-06-30
Nigdy nie robiłam omletu . i nie wiem jakiego przepisu mam się słuchać . w jednym jest mąka w drugim jej nie ma . w innym jest bez smietany i mleka a w drugim jest .. pomocy !!
Jakoszka - 2010-10-18

Mąki nie ma. Nie zawsze dodaje się do omleta mąkę. Ja nigdy nie dodaje bo z mąką wychodzi taki twardy placek a bez mąki - tylko na śmietanie, omlet jest bardziej puszysty i miękki. Smakuje jak pianka (oczywiście jeśli nie jest za długo trzymany na ogniu i ogień jest malutki).

bozydar - 2010-10-17
a gdzie mąka ??
 
Omlet hiszpański ze szpinakiem świetnie smakuje zarówno na ciepło jak i na zimno. Możesz go wziąć do pracy lub dać...
Jak zrobić hiszpański omlet ze szpinakiem?
Omlet hiszpański ze szpinakiem świetnie smakuje zarówno...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt