Omlet z serem

Jak zrobić omlet z serem?

CamaieuCamaieu - specjalista Tipy.pl
Prawdziwi fani sera z pewnością nie pogardzą omletem z serem na śniadanie. Takie śniadanie postawi na nogi każdego i nie pozwoli nam zgłodnieć co najmniej do południa. A poza tym - jest tak pyszne, że ślinka leci na samą myśl. Puszyste jajko, ciągnący się ser żółty i chrupiący świeży chlebek. Smacznego!
P

* 2 jajka
* 2 łyżki śmietany (lub 2 łyżki mleka jeśli ktoś chce zaoszczędzić kilka kalorii)
* 15-20 gramów sera żółtego (starty na tarce)
* łyżeczka masła
* sól, pieprz do smaku

1
W blenderze (lub za pomocą miksera) mieszamy ze sobą 2 jajka, 2 łyżki śmietany (omlet będzie bardziej puszysty) lub 2 łyżki mleka (omlet będzie mniej kaloryczny), oraz szczyptę soli i troszkę pieprzu.

Uwaga: Im więcej piany wytworzy się podczas miksowania, tym omlet będzie bardziej puszysty.
2
Na patelni rozgrzej łyżeczkę masła i poczekaj aż się ładnie sklaruje.
3
Na rozgrzaną patelnię wlej jajka. Ważne, aby zrobić to od razu po miksowaniu (jeśli zostawimy zmiksowane jajka na dłużej, to piana opadnie, a omlet już nam tak nie urośnie, przez co będzie mniej puszysty).
4
Jajka przykryj pokrywką i zmniejsz ogień, aby nie przypaliły się od spodu (ani żeby nie zrobiła się twarda skorupka).
5
Jak już spód omleta się zetnie wówczas rozrzuć po wierzchu starty żółty ser (najlepiej, aby to był ser miękki, który dobrze się roztapia). Przykryj ponownie całość pokrywką i czekać aż zetnie się całość.
6
Omlety najlepiej smakują ze świeżym chrupiącym chlebkiem lub bułeczkami. Jeśli ktoś lubi zieleninę, warto omlet posypać po wierzchu świeżym szczypiorkiem.

Powiązane porady

Nieświeże jajko
Jajka zapiekane w awokado
Jajka w chlebie

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

Expert
19.10.2015
Nie "15-20 gram" a 15-20 gramów. Dlaczego nie odmieniasz słowa gram? To nie kakao...
Agata
22.05.2013
Piecze się, a ja już nie mogę się doczekać :D Nie sądziłam, że ktoś taki jak ja będzie w stanie zrobić coś pysznego :D DZIĘKUJĘ ZA PRZEPIS :*
Laile
31.08.2012
Hahaha a mój omlet wyszedł z dziurką w środku :P zaraz skosztuję :D
Laile
31.08.2012
PYSZNY ♥
Kinia
31.08.2012
Mam 11 lat,i smażyłam sama :P Wyszedł pyszny,puszysty i...Znakomity ! :P Przyozdobiłam do tego liściami bazylii..Pięknie wyglądał-dopóki się do niego nie dorwałam :) Faktycznie jak przykryłam pokrywką i na małym ogniu to się spód nie spalił...A Ser tak się ciągnie...Zamiast miksera/blendera użyłam ubijaczki ,i wyszło dobrze :P Uwielbiam gotować
Sooonia
30.06.2011
do Patka: ja robiłam już wszystkie możliwe omlety. Jest to kwestia smaku, ale ja najbardziej lubię taki z 2 jajek, 2 łyżek śmietany i szczypty soli. Wszystko dajesz do blendera, miksujesz aż się mocno spieni i na patelnię pod przykryciem na mały ogień. Czekasz, aż omlet urośnie i jesz np. z kukurydzą, lub z pokrojoną szynką, lub ze szczypiorkiem lub ze wszystkim na raz. Omlety smażone bez przykrycia i z mąką przypominają w smaku bardziej placek i są twarde. No ale jak wolisz. Najlepiej wypróbuj kilku przepisów!
Patka
30.06.2011
Nigdy nie robiłam omletu . i nie wiem jakiego przepisu mam się słuchać . w jednym jest mąka w drugim jej nie ma . w innym jest bez smietany i mleka a w drugim jest .. pomocy !!
Jakoszka
18.10.2010
Mąki nie ma. Nie zawsze dodaje się do omleta mąkę. Ja nigdy nie dodaje bo z mąką wychodzi taki twardy placek a bez mąki - tylko na śmietanie, omlet jest bardziej puszysty i miękki. Smakuje jak pianka (oczywiście jeśli nie jest za długo trzymany na ogniu i ogień jest malutki).
bozydar
17.10.2010
a gdzie mąka ??