limoncello

Jak przyrządzić limoncello?
SwittySwitty - specjalista Tipy.pl

Limoncello to nazwa włoskiego likieru na bazie cytrusów. Serwuje się go schłodzonego w upalne letnie dni. Limoncello jest uważany za narodowy likier Włoch. Podawany jest w pubach, a także w restauracjach na terenie całych Włoch. Można go również zakupić w sklepach. Limoncello na całe szczęście wykroczyło poza granice Włoch i można go dziś kosztować w wielu krajach. Ale co najważniejsze, można go przyrządzić we własnym domu. Wypróbuj limoncello z mojego przepisu. Naprawdę nie pożałujesz. Jest pyszne.
P

* 12 cytryn,
* 1l spirytusu,
* 1kg cukru,
* 1l wody,
* duży słoik.

1
Zetrzyj skórkę z cytryn bardzo sumiennie, tak aby nie pozostała na nich biała błona z cytryny. To ona może sprawić, że nasze limoncello będzie gorzkawe.
2
Wsyp wszystkie skórki do dużego słoja. Zalej spirytusem.
3
Słój odstaw w chłodne i zacienione miejsce na kilka tygodni, co najmniej dwa. Im dłużej to potrwa, tym lepszy i bardziej intensywny smak uzyskasz. W tym czasie alkohol 'zabierze' skórkom barwę i smak.
4
Po tym czasie odcedź spirytus ze skórek.
5
Zagotuj litr wody z kilogramem cukru. Tak przyrządzony syrop pozostaw do wystygnięcia, a jak już będzie zimny połącz z przygotowanym spirytusem.
6
Przelej limoncello do butelek i odstaw do spiżarki lub lodówki. Niektórzy trzymają limoncello w lodówce przez miesiąc, aby uzyskać jeszcze lepszy smak. Inni nie mogą, aż tyle wytrzymać i piją go już po tygodniu. Ale pamiętaj, żeby odczekać przynajmniej ten tydzień. Podawaj limoncello zawsze schłodzone! Smacznego!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Ania
14.07.2015
Mam pytanie...w przepisie jest, ze zalewamy skórki a co z cytrynami?
joan
06.03.2015
ja na litr spirytusu daję 35 dkg cukru i 8 cytryn, 1 l wody, cytryny wyciskam z soku i dodaję, nie jest słodka pyszna i zwala z nóg
Klemens
17.08.2010
ja tam wolę zimną wódkę, ale narzeczona się tym przepisem zachwyciła :]
mugga
17.08.2010
zrobiłam własne limoncello według waszego przepisu i muszę powiedzieć, że normalnie...... niebo w gębie! naprawdę, przepyszna sprawa. Troszkę to trwa, zanim jest gotowe do skonsumowania, ale warto. Już robię kolejną porcję :)