omlet z bananami

Jak zrobić omlet z bananami i masłem orzechowym?

CamaieuCamaieu - specjalista Tipy.pl
Jeśli nie lubisz monotonni kulinarnej, masz wyszukany smak i lubisz pichcić, polecam ci omlet z bananami i masłem orzechowym. Jest zdrowy, pożywny i pyszny. Polecam go szczególnie dla dzieci, jednak jeśli jesteś osobą dorosłą, lubiącą potrawy na słodko, to również z pewnością będziesz zachwycony. Smacznego!
P

* 2 jajka
* 1 banan pokrojony na plasterki
* 2 łyżki śmietany
* łyżeczka masła
* masło orzechowe
* łyżka cukru

1
Na patelni rozgrzewamy łyżeczkę masła, kładziemy pokrojonego w plasterki banana, posypujemy cukrem i smażymy.
2
Do garnka wbijamy jajka, dodajemy śmietanę (na każde jajko jedna łyżka śmietany), dodajemy cukier, szczyptę soli i całość miksujemy (można za pomocą blendera).
3
Z patelni zabieramy podsmażone banany i kładziemy je na talerzyku z boku. Na tą samą patelnię wlewamy masę jajeczną, przykrywamy pokrywką i zmniejszamy ogień (ogień musi być naprawdę mały - inaczej omlet przypali się od spodu).
4
omlet z bananami
Jak już spód jajka się zetnie (góra będzie na górze nadal miękka) to układamy na omlecie plasterki banana. Przykrywamy pokrywką ponownie i czekamy, aż cały omlet się ładnie zetnie (plasterki banana powinny się zatopić w masie jajecznej).
5
omlet z bananami i masłem orzechowym
Jak już omlet będzie gotowy, wyłączamy gaz, ściągamy pokrywkę, smarujemy go z jednej strony masłem orzechowym i składamy na pół. Smacznego!

Powiązane porady

Jajko sadzone z boczkiem
Nieświeże jajko
jajko w koszulce

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane