krówki

Jak zrobić krówki?

SwittySwitty - specjalista Tipy.pl
Hmmmmm, krówki. Któż z nas się nimi nie zajada. Ich smak jest wyjątkowy i jedyny w swoim rodzaju. Wytwarza się je z mleka, cukru i masła, które się gotuje razem. Mogą być ciągnące bądź kruche. A to z kolei zależy od tego jak długo mleczna masa jest przechowywana po wyprodukowaniu. Dla Ciebie dobra wiadomość jest jedna – nie musisz już kupować gotowych krówek. Możesz je zrobić sama we własnej kuchni! To naprawdę możliwe. Spróbuj już dziś!
P

* 300ml mleka,
* 350g cukru (może być też brązowy),
* 100g niesolonego masła,
* 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (do kupienia tutaj).

1
Natłuść brytfankę. Najlepsza będzie taka o wymiarach 18x18cm.
2
Umieść mleko, cukier i masło w garnku. Podgrzewaj powoli ciągle mieszając dopóki cukier się nie rozpuści, a masło idealnie połączy z pozostałymi składnikami.
3
Doprowadź do wrzenia i gotuj przez piętnaście-dwadzieścia minut. Nie zapominaj o ciągłym mieszaniu masy.
4
Po dwudziestu minutach masa powinna być gotowa (mierząc termometrem kuchennym, powinna mieć temperaturę 115 stopni Celsjusza).
5
Zdejmij garnek z masą z ognia, dodaj ekstrakt z wanilii i wymieszaj dokładnie.
6
Pozostaw do przestygnięcia na pięć minut.
7
Bij masę łyżką przez kilka minut dopóki nie zacznie gęstnieć, a połysk zniknie.
8
Wlej masę do przygotowanej wcześniej brytfanny. Pozostaw brytfannę z masą w pokojowej temperaturze – nie wkładaj do lodówki!
9
Jak już masa zgęstnieje i zastygnie (zazwyczaj po kilkudziesięciu godzinach), pokrój ją na kawałki i zapakuj w papierki. Smacznego!

Powiązane porady

toffi
nugat
amerykańskie naleśniki

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

zigitrn
13.11.2012
Ja kupuje mleko do kawy w puszcze i gotuje całą puszkę, później mam fajne krówki :D
Robo
11.06.2011
Zły przepis za duzo mleka za malo cukru.

Najlepiej spróbuj tego przepisu.

675g cukru ; 125g masla ; 120ml mleka ; 200g skondensowanego mleka ; szczypta soli ; 1 lyzke miodu.

Takie samo wykonanie kolor ma byc zlocisty gotowac do 30min. W tedy wyjda normalne ciagnace krówki :D Pozdro
d
20.02.2011
Mam pewien problem ze zrobieniem krówek według tego przepisu. Robię wszystko tak jak trzeba, gdy masa osiągnie kolor ściągam z gazu, dodaję vanilię i cały czas mieszam. Po chwili nagle dostaje się tam dużo powietrza, całość zaczyna twardnieć. Robiłem tak już 4 razy i za każdym razem otrzymuję "kamienie". Co robię źle?