Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Szukanie pracy > CV i Listy Motywacyjne > Jak napisać swoje pierwsze CV?
Jak napisać swoje pierwsze CV?

Jak napisać swoje pierwsze CV?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Właśnie przyszedł czas na Ciebie i musisz napisać swoje pierwsze CV. Wbrew pozorom napisanie CV bez żadnego doświadczenia jest możliwe. No bo gdzie i jak masz zdobyć to doświadczenie, skoro nie możesz dostać nigdzie żadnej pracy? Kluczem do napisania takiego CV jest skupienie się na swoich umiejętnościach i edukacji. Pamiętaj, aby CV było dostosowane do rodzaju pracy, o którą się ubiegasz.
1
Zrób listę wszystkich swoich umiejętności, które możesz zaoferować potencjalnemu pracodawcy. To czego pracodawcy poszukują to umiejętność komunikowania się, dobra organizacja pracy, ambicja, motywacja do pracy oraz umiejętność pracy na komputerze.
2
Zrób z każdej swojej zalety nagłówek. Pod spodem wymień przykłady sytuacji, w których przyszło Ci wykorzystać daną umiejętność. Na przykład, jeśli Twoją zaletą jest dobra komunikacja, możesz napisać kiedy, w jakich okolicznościach zdarzyło Ci się przemawiać do grupy ludzi i dzielić z nimi swoimi spostrzeżeniami. Nie musiało to być przecież w poprzedniej pracy (skoro jej i tak nie miałeś). Szukaj na studiach, które ukończyłeś, wolontariatach czy w innych miejscach i wydarzeniach, w których uczestniczyłeś.
3
Otwórz nowy dokument. W lewym górnym rogu napisz swoje dane (imię i nazwisko, aktualny adres, telefon kontaktowy, e mail). Naciśnij 'enter' przynajmniej dwa razy i zacznij pisać swoje CV. Pamiętaj, aby je zatytułować na środku strony, na samej górze.
Jak zapakować prezent na kształt koszuli męskiej?
Jak farbować koszulki?
Jak zrobić pierścionek origami - serce?
Jak zrobić wzór kwiatowy na paznokciach?
Wskazówki
  • Nie pisz za dużo. Idealne CV powinno mieć jedną stronę. Jeśli jednak nie zmieścisz się na jednej, postaraj się, aby CV miało maksymalnie dwie strony.
  • Nie wspominaj o referencjach w CV. Jeśli pracodawca będzie je chciał, sam zapyta.
4
Utwórz podrubrykę 'Wykształcenie'. Wpisz historię swojej edukacji. Ukończone szkoły, kursy i szkolenia. Podaj daty.
5
W kolejnej podrubryce – 'Umiejętności' wymień wszystkie swoje zalety, tak jak to zostało wspomniane w kroku drugim.
6
Jeśli masz jakieś małe doświadczenie zawodowe, utwórz rubrykę po tym tytułem. Nawet jeśli doświadczenie jakie posiadasz, nie jest związane ze stanowiskiem, o które się ubiegasz, powinieneś o tym wspomnieć. Powie to Twojemu potencjalnemu pracodawcy, że nie próżnujesz i że chcesz i potrafisz pracować.
7
Stwórz jeszcze jedną podrubrykę – 'Zainteresowania'. Wpisz tu o swoim hobby, super jeśli zajmujesz się czymś fajnym na co dzień, jak na przykład planespotting, rolkarstwo, wspinaczka. Napisz o tym. Pracodawca zobaczy, że jesteś w czymś dobry, że masz pasję. A to jest bardzo ważne.
Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak nie pisać CV?
 4.2/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Justyna - 2011-06-13
Mam pytanie: jak mogę napisać w cv o tym, że pomagałam w sklepie rodziców?
Kariera - 2010-09-09

do bezrobotna: w CV nigdzie nie pisze się o przerwie w pracy i jej powodach.

bezrobotna - 2010-09-09
Mam pytanie a gdzie mam w CV umieścić informację że po ukończeniu szkoły zawodowej i odbyciu praktyk,przez 6lat nie pracowałam ponieważ wychowywałam dzieci lecz teraz chodzą do przedszkola i teraz chciała bym podjąć pracę.
Elunia - 2010-09-03

Jak najbardziej, to bardzo cenna informacja dla pracodawcy. Świadczy o tym, że miała Pani praktyczną styczność z wyuczonym zawodem.

@@@@@ - 2010-09-03
czy jerzeli odbywałam praktyki w ramach szkoły nalerzy je umiescic w cv bo to sa praktyki zawodowe bo uczyłam sie w zawodówce
 
Wszyscy doskonale wiemy, że bez odpowiedniego CV ciężko będzie nam ubiegać się gdziekolwiek o pracę. Zarówno informacje...
Jak napisać idealne CV?
Wszyscy doskonale wiemy, że bez odpowiedniego CV ciężko będzie nam ubiegać się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt