tani wystrój mieszkania

Jak tanio urządzić mieszkanie?

Berna - specjalista Tipy.pl
No więc właśnie wprowadziłaś się do swojego wymarzonego mieszkanka i poszukujesz inspiracji w jego gustownym, efektownym urządzeniu. Chcesz zamienić te nudne, szare miejsca w coś niesamowitego i tchnąć w nie trochę życia. Chcesz dobrze się czuć w swoim domu i mieć piękne wnętrza tanim kosztem – kto nie chce. Ale są pewne sztuczki, dzięki którym za małe pieniądze, można zrobić w domu coś fajnego.
1
Zacznij od ścian. Pomaluj je na jakieś fantazyjne kolory. Nie musisz malować całego pomieszczenia jednym kolorem. Łącz barwy, baw się nimi, eksperymentuj. Na pewno stworzysz coś fajnego. Łącz farby z tapetami. Nawet nie wiesz jaki fajny efekt można w ten sposób uzyskać. Zastosuj fototapetę, aby nadać wnętrzu przestrzeni i charakteru. Zrób podświetlane wnęki w ścianach. Udekoruj ściany fantazyjnymi półkami, zegarami, obrazami.
2
Zajmij się też oknami. Małe rolety i żaluzje mimo iż są piękne, to jednak są drogie. Zastąp je fajnymi firankami i zasłonami. Przecież ich wybór teraz jest ogromny. A zawsze trafisz na końcówkę serii lub jakąś fajną przecenę. Odpowiednio dobrane firany i zasłony potrafią nadać pomieszczeniu niepowtarzalny charakter. Jeśli potrafisz szyć wystarczy, że kupisz jakiś fajny materiał i uszyjesz sobie firanki i zasłony sama. Będzie to dodatkowym atutem. Możesz je również ozdobić różnymi naszywkami, podpiąć je, pomarszczyć – cokolwiek tylko zechcesz. W sprzedaży są również panele firanowe lub zasłonowe. Wyglądają rewelacyjnie!
3
Opraw zdjęcia czy plakaty w ramki lub antyramy, jeśli pomieszczenie ma prosty charakter. Zrób collage, powieś na ścianach ciekawe plakaty, okładki płyt, ciekawe reklamy znalezione w gazetach. Uruchom fantazję!
4
Na podłodze połóż dywany i chodniki. Są lepsze, bardziej wyraziste, niż wykładzina. I wcale nie muszą dużo kosztować.
5
Pamiętaj o odpowiednim oświetleniu. Wspomniane już zostały podświetlane wnęki w ścianach. Dodaj do nich lampy wiszące czy stojące. Rozprosz światło za pomocą tłumionych lamp dekoracyjnych, żarówek punktowych.
6
Dodaj trochę zieleni. Rośliny doniczkowe są ozdobą każdego pomieszczenia. Najłatwiej dba się o kaktusy. Większość z nich jest niedroga. Ale często na wyprzedażach można kupić rośliny kwitnące, czy bezkwiatowe. Małe i duże. Kup co lubisz i na co Cię stać. Nawet jeśli jakiś kwiatek nie za bardzo Ci się podoba, pamiętaj, że odpowiednio dobrana doniczka może zmienić wszystko!
Strona 1 z 2

Powiązane porady

kwiaty z bibuły
dekoracje z liści jesiennych
styl japoński

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

agata
12.04.2016
"fajny" jest chyba ulubionym słowem autora/autorki.
Mutor
22.01.2015
Bardzo polecam wszystkie powyższe porady. Zwłaszcza, jeśli chcesz się spłukać na zamianę swojego mieszkania w zagracony kurnik, generujący dodatkowe koszty co miesiąc i nie do utrzymania w czystości. Jedynie wzmianka o panelach zasłonowych + fototapecie jest normalna, poza tym - katastrofa.
Ewa
12.01.2015
W efekciarskim? Chyba miało być w efektownym? Na efekciarstwie to raczej nikomu nie zależy.