skuteczne cv

Jak podrasować CV?
JanisJanis - specjalista Tipy.pl

Napisanie CV, które będzie się wyróżniało wśród innych nie jest wcale takie banalne, jak się niektórym wydaje. Wśród sterty złożonych podań o pracę nawet najlepsze CV może zostać przeoczone, jeśli nie będzie odpowiednio napisane i wyretuszowane. Poniżej przedstawiam kilka sposobów na napisanie takiego CV, na które swoją uwagę zwróci każdy pracodawca i będzie on chciał poznać osobę, która takie CV stworzyła.
1

Zacznij od swoich danych osobowych. To jest bardzo ważne i powinno się znajdować w lewym górnym rogu strony. Jeśli Twoje CV ma dwie strony, napisz również swoje dane na drugiej stronie.

2

Niech Twoje CV będzie pełne słów kluczowych charakterystycznych dla dziedziny i stanowiska, o które się ubiegasz. W ten sposób, jeśli pracodawca korzysta z komputerowego systemu Twoje CV nie zostanie przez program komputerowy przeoczone i trafi w ręce osoby rekrutującej, a co za tym idzie zostaniesz zaproszony na rozmowę.

3

Używaj czasowników ruchu, takich jak wykonywać, udoskonalać, poszerzać, podnosić. Dzięki temu zabiegowi Twoje CV nabierze lekkości i pokaże, że jesteś osobą, która często zmagała się z rożnymi zadaniami, nie próżnowała, przez co uczyła się i nabierała doświadczenia.

4

Koniecznie wspomnij o swoich mocnych stronach. Pogrub je. Wiele przykładowych CV nie stosuje tego zabiegu, ale nie wahaj się tego użyć. Dzięki temu, to co chcesz rzuci się w oczy rekrutującym. Wspomnij o swoich mocnych stronach już na samym początku. Ale pamiętaj, żeby nie przesadzić. Co za dużo to niezdrowo. A przecież nie chcesz uzyskać efektu odwrotnego do zamierzonego.

5

Podziel swoje CV na sekcje. Oddziel je liniami, ale nie przesadzaj. Przecież chcesz, aby to treść była najważniejsza. Wygląd CV mimo że jest bardzo ważny, to jest tylko dodatkiem. Przesada formy nad treścią może być źle odebrana, jako próba zatuszowania grafiką braku ciekawej treści, czyli Twoich kwalifikacji.

6

CV nie powinno również wyglądać jak jeden zbity tekst. Stosuj 'enter'. Wszystko powinno być jasne i przejrzyste.

7

Wykorzystaj cyfry. Poprzyj swoje CV liczbami przeprowadzonych konferencji, oddanych projektów, napisanych artykułów, etc. Skoro masz się czym chwalić, to się pochwal.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane