zabezpieczenie przed pożarem

Jak zabezpieczyć dom przed pożarem?
KrystianKrystian - specjalista Tipy.pl

Często dowiadujemy się o śmierci ludzi i dzieci w pożarach domu. Ale najtragiczniejsze jest to, że śmierci w płomieniach można było zapobiec. Przejrzyj każdy kąt domu, aby mieć pewność, że nie zdarzy się tragiczny wypadek.
1
Nigdy nie wyrzucaj niedopałków bezpośrednio do kosza na śmiecie. Może się zdarzyć, że ogień jeszcze się gdzieś tli. Jeżeli pozwalasz na palenie papierosów w domu, wyrzucaj wszystkie niedopałki, popiół, spalone zapałki, nigdy nie zostawiaj ich w zasięgu ręki dzieci. Palacze powinni natychmiast po sobie posprzątać.
2
Palenie w łóżku powinno być absolutnie zabronione.
3
Zapałki i zapalniczki trzymaj z dala od dziecka.
4
Nie przechowuj w domu łatwo palnych śmieci, np. farb.
Nie używaj produktów łatwo palnych do usuwania plam.
5
Nie noś odzieży ze zbyt długimi rękawami, które mogą zająć się ogniem, gdy gotujesz.
6
Raz na rok kontroluj system ogrzewania (jeżeli masz elektryczne ogrzewanie). Prawidłowo wyciągaj wtyczki z kontaktu (nie ciągnij za sznur), nigdy nie zastępuj bezpiecznika domowym sposobem.
7
W pobliżu miejsc, gdzie ryzyko pożaru jest największe, trzymaj koce przeciwpożarowe lub gaśnicę (np. obok kominka). W nagłych wypadkach do tłumienia ognia używaj sody oczyszczonej. Jeżeli nie możesz opanować ognia, opuść dom/mieszkanie. I koniecznie zadzwoń po straż pożarną.
8
Zainstaluj w mieszkaniu/domu urządzenia do wykrywania dymu.
9
Jeżeli mieszkasz w domu, na górnych piętrach zainstaluj drabinki przeciwpożarowe i ucz starsze dzieci, jak z nich korzystać.
10
Od czasu do czasu urządzaj fałszywe alarmy przeciwpożarowe dla wszystkich mieszkańców Twojego domu.

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Malwina
18.02.2020
Warto inwestować w sprawdzone systemy przeciwpożarowe. Wszystkie inne opisane czynności to dobra i potrzebna profilaktyka, ale jeśli już dojdzie do zagrożenia, to takie systemy chyba najlepiej się sprawdzą. Ja w domu mam i jestem spokojniejsza - w domu mam małe dzieci.