wyprawa do szkoły

Jak przygotować dziecko do szkoły?
ivonaivona - specjalista Tipy.pl

Każde wakacje się kiedyś kończą i trzeba będzie posłać dziecko do szkoły. Nie zawsze może się to dziecku i nam (finansowo) podobać, ale człowiek musi się rozwijać. Taka kolej rzeczy. Dla dziecka ten czas też bywa ciężki. Jak zatem prawidłowo przygotować naszą pociechę do szkoły? Oto kilka prostych porad. Mam nadzieję, że się Wam przydadzą.
1
Zacznij przygotowywać dziecko do szkoły już kilka tygodni wcześniej. Powoli zaczynaj budzić dziecko coraz wcześniej i wcześniej, aby się na nowo przyzwyczaiło do porannego wstawania, od którego już się na pewno zdążyło odzwyczaić przez wakacje. Niech dziecko też kładzie wcześniej, jeśli ma tendencje do siedzenia po nocach.
2
Zaplanuj wyprawkę do szkoły. Nie strasz dziecka szkołą, to nie o to chodzi. Rozeznaj się w cenach podręczników, zakup zeszyty i przybory szkolne. Jeśli plecak dziecka już jest wysłużony, rozważ zakup nowego plecaka.
3
Przeglądnij szafę dziecka. Może z niektórych ubrań już wyrosło i trzeba będzie zakupić nowe do szkoły? Podziel ubrania na te na dary, te do przetrzymania i te dobre do chodzenia. Niech dziecko przymierzy każdy ciuszek zanim zdecydujecie, na którą stertę go położyć.
4
Jeśli dziecko idzie do szkoły po raz pierwszy, bądź idzie do jakiejś nowej szkoły, zaplanujcie razem wizytę w szkole tydzień przed rozpoczęciem roku szkolnego. Zróbcie sobie po szkole wycieczkę, niech dziecko się zaznajomi z nowym miejscem, w którym będzie spędzać większość swojego dnia.
5
Jeśli dziecko będzie jeździć autobusem, zaplanujcie dobrze jego drogę do szkoły. Przejedź się z dzieckiem kilka razy daną trasą. Pokaż mu gdzie ma wysiąść i którędy dojść do szkoły. Przypomnijcie sobie zasady przechodzenia przez jezdnię i rozmawiania z nieznajomymi.
6
Pomóż dziecku w tych pierwszych dniach. Otocz je opieką. Niech się nie czuje osamotnione.
7
Świętujcie pierwszy dzień szkoły. Wyjdźcie razem na lody lub przygotuj specjalny obiad.
?

Wskazówki
* Nie oczekuj takiej samej reakcji na szkołę po każdym dziecku. Każde dziecko zareaguje inaczej.
* To co podziała uspokajająco na jedno dziecko może zirytować inne. Podchodź więc do każdego ze swoich dzieci indywidualnie.
* Nie czekaj z zakupem książek na ostatnią chwilę. Może się później okazać, że nie ma już egzemplarzy danego podręcznika.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Jan
23.08.2013
Nie "przeglądnij" tylko PRZEJRZYJ SZAFĘ dziecka. Ludzie, do szkoły nie chodziliście?