żłobek

Jak przygotować dziecko do żłobka?

JadziaJadzia - specjalista Tipy.pl
Przygotowanie dziecka do żłobka może być wyzwaniem dla jednych, a błahostką dla innych. Wszystko zależy od indywidualności i charakteru dziecka. Poniżej postanowiłam napisać kilka porad, jak sobie z tym poradzić.
1

Separacja, oddzielenie. W żłobku przyjmowane są dzieci od mniej więcej czwartego miesiąca życia do trzech lat. Praktycznie więc, dziecko będzie się wychowywało w żłobku. To jest szczególnie trudne nie tylko dla dzieci, ale też i dla rodziców, a zwłaszcza matek. Ćwiczcie więc separację. Zostaw dziecko kilka razy w tygodniu z przyjaciółką, babcią czy inną zaufaną osobą i idź gdzieś. Zrób sobie wolne. W ten sposób sprawdzisz siebie i dziecko jak znosicie rozłąkę. I będziecie mogli ją ćwiczyć.

2

Słuchaj poleceń. Żłobek to praktycznie żadne wyzwanie, ale uczy dziecko podporządkowania się pewnym zasadom i regułom. A to chyba bardzo dużo.

3

Sztuka i robótki. Generalnie starsze dziecko będzie wracało ze żłobka z jakimiś robótkami, malunkami. Chwal je za każdym razem. Gdy zauważysz, że dziecko opanowało nowe słowo lub poznało nową rzecz, za każdym razem daj dziecku do zrozumienia, że zauważyłaś to.

4

Leżakowanie. Dostosuj pory spania dziecka w domu do pór spania w przedszkolu. Dzięki temu dziecko będzie mnie j marudne i będzie chętniej szło spać.

5

Bajki. Jeśli nie czytasz bajek swojemu dziecku najwyższa pora, aby zacząć to robić. W żłobkach bardzo często czyta się bajki dzieciom, co dzieci bardzo lubią. Wprowadź nawyk czytania dziecku przed snem, lub po obiedzie. Czytanie dzieciom bardzo rozwija ich umysł i wyobraźnię. Rozwiń więc wyobraźnię swojego dziecka.

6

Podstawy. Najprawdopodobniej Twoje dziecko nauczy się liczyć do dziesięciu i alfabetu w żłobku. Ćwicz z nim w domu. Ucz dziecko również rozpoznawać kolory, przedmioty, zwierzęta. Nie tylko będziesz edukować dziecko, ale będziesz też mieć z nim świetną zabawę i umocnisz kontakt z dzieckiem.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

przedszkole
dom bezpieczny dla dziecka

Komentarze (0)

* Pola wymagane