Jak urządzić biuro bezpieczne i przyjazne dla dziecka?

AniaAnia - specjalista Tipy.pl
Biura w domu stają się coraz bardziej popularne i coraz więcej osób pracuje właśnie w domu. Poniżej przedstawiamy kilka cennych porady, jak urządzić swoje biuro, by było bezpieczne i przyjazne dla twojego dziecka.
P

* Zabezpieczenia szuflad,
* Dziecięcy rozmiar krzesła i stołu,
* Kredki,
* Duże plastikowe pudełka z pokrywkami,
* Osłony narożników,
* Osłonki na przewody elektryczne,
* Zaślepki do gniazdek.

1
Wszystkie kable za biurkiem zapnij specjalną zapinką, na te na które możesz załóż osłonę. Załóż osłonę także na zasilacz do komputera.
2
Załóż zaślepki do nieużywanych gniazdek. Pamiętaj o sznurkach od rolet, nie powinny wisieć w zasięgu rączek dziecka.
3
Zasłoń monitor, klawiaturę, drukarkę i głośniki, gdy ich nie używasz. Nie będą wówczas przyciągały uwagi maluchów.
4
Klawiaturę odkładaj na monitor, albo na półkę, aby dziecko jej nie ściągnęło.
5
Przymocuj pasami bezpieczeństwa cały sprzęt komputerowy do biurka, aby malec nie ściągnął go na siebie.
6
Na dokumenty użyj szafki, którą możesz zamknąć na klucz. Szuflady również powinny być zamykane na klucz. Jeżeli nie przebywasz w biurze, zamykaj jego drzwi na klucz.
7
Regały z książkami, gabloty itp. najlepiej przykręć do ściany, gdyż są to z reguły wysokie meble. Mogą przewrócić się, gdy dziecko do nich dobije. Nigdy nie pozwalaj dziecku spinać się po półkach.
8
Kosz na śmieci powinien być przykryty. Wyrzucane zszywki, spinacze do papieru i inne niebezpieczne przybory biurowe mogą stanowić zagrożenie dla malca.
9
Przechowuj niszczarkę do papieru wysoko na półce lub w zamykanej szafce. Nigdy nie zostawiaj jej podłączonej do prądu.
10
Nie zostawiaj na biurku ołówków, długopisów, spinaczy, zszywaczy, dziurkaczy itd. Zawsze zamykaj je w szufladzie. Płyty i dyskietki także powinieneś przechowywać z dala od zasięgu wzroku dziecka.
11
Wszystkie ważne dokumenty po zakończeniu pracy zamykaj w szafce. Dziecko z ołówkiem lub długopisem może poczynić niewiarygodne zniszczenia.
12
Ustaw telefon i fax na wyższej półce, gdy ich nie używasz.
?

Wskazówki
* Zaprojektuj dla dziecka specjalne miejsce w twoim biurze. Możesz ustawić dziecięcy stolik i krzesło oraz zamontować tablicę, na której będzie mogło rysować kredą. Ustaw pudełko z zabawkami, pudełko z kredkami i blok rysunkowy. Na najniższej półce z książkami ustaw książeczki dziecka.

* Dziecko w takim pokoju będzie czuło się przyjaźnie i bezpiecznie. Zajmie się wówczas swoimi sprawami i nie będzie przeszkadzać osobie pracującej.

Powiązane porady

Dziecko a Internet
fajerwerki
Krzesełko dla dzieci

Komentarze (0)

* Pola wymagane