plecak do szkoły

Jak wybrać plecak do szkoły?
KinomanKinoman - specjalista Tipy.pl

Wybranie odpowiedniego plecaka w sumie nie jest rzeczą prostą. No bo nie wypada kierować się tylko jego wyglądem. Plecak musi przede wszystkim być bezpieczny dla kręgosłupa naszego dziecka. Mam nadzieję, że poniższy mini przewodnik okaże się pomocny przy wybieraniu najlepszego, bezpiecznego plecaka dla naszej pociechy.
1
Trzeba wziąć pod uwagę styl, rozmiar, funkcję oraz jakość plecaka. Najlepszym plecakiem będzie ten, który idealnie pasuje do pleców dziecka. Plecak, który rozkłada ciężar równo na całe plecy. W ostatnich latach przeprowadzano wiele badań nad plecakami, które dzieciaki noszą do szkoły. Przeciążone plecaki, które nie rozkładają równo zgromadzonego w nich ciężaru mają bardzo zły wpływ na kręgosłup uczniów. Nie kieruj się więc tylko wyglądem plecaka i nie ulegaj dziecku, które mówi, że musi mieć ten zielony, bo jest ładniejszy.
2
Pomyśl o budowie ciała dziecka i o ciężarze, który trzeba będzie nosić w plecaku. Ważny jest też rozmiar plecaka. Jeśli w szkole są szafki i można w nich zostawiać książki, plecak nie będzie musiał nosić dużych ciężarów i wielu książek. Ale w wielu szkołach nie ma takiej możliwości. Trzeba więc będzie pomyśleć o tym już teraz. Wtedy przyda się większy plecak.
3
Przejdź się po kilku sklepach, nie tylko po jednym. Nigdy nie wiesz, czy plecak w kolejnym sklepie nie będzie lepszy.
4
Jeśli masz taką możliwość, włóż do plecaka kilka ciężkich rzeczy i załóż dziecku na plecy. Zobacz jak się rozkłada plecak na plecach, czy dziecku jest wygodnie go nosić, czy nie uwiera i nie obciera za bardzo ramion.
5
Plecak powinien być usztywniony, mieć szerokie szelki na ramionach, aby nie wżynały się w skórę. Powinien być starannie i mocno zszyty. Szelki powinny być regulowane. Plecak w miarę możliwości powinien być lekki, niepotrzebne są dodatkowe ciężary.
6
Nie kupuj plecaka z jedną szelką. Jest bardzo niebezpieczny dla kręgosłupa!!!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

topielica
22.08.2013
Najlepiej by dziecko jednak miało prawo głosu ,tak naprawdę plecak musi się dziecku podobac ,wiem to z doświadczenia .Jeśli dziecko nie będzie zadowolone z plecaka może nawet miec opory z pójściem do szkoły -bojąc się opini koleżanek .Należy kupowac z głową ,ale to nasze dziecko będzie chodziło codziennie z danym plecakiem do szkoły i to ono ma się dobrze czuc i byc zadowolone.
Glorin
06.08.2012
Kupić dobry plecak to naprawdę nie lada wyzwanie. Chodziłem trochę po sklepach i nic ciekawego nie ma:/ Taki http://oryginalnebuty.pl/nike-fundamentals-full nawet mi się podoba, ale d*** też nie urywa.