pierwszy dzień w szkole

Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy?
SwittySwitty - specjalista Tipy.pl

Zbliża się ten wielki dzień kiedy to poślesz swoje dziecko po raz pierwszy do szkoły. Dla niektórych dzieci jest to bardzo nerwowy okres. Nie wiedzą czego się spodziewać w nowym otoczeniu, daleko od rodziców. Jak zatem przygotować dziecko na nowe doświadczenie?
1
Podyskutuj z dzieckiem o szkole. Upewnij się, że dziecko zna nazwisko wychowawcy i numer swojej klasy, że wie jak do niej trafić. Pomówcie o tym co może dać dziecku szkoła.
Czego może się w niej nauczyć, jakie znajomości nawiązać. Niech to co dziecko wie o szkole zachęca go do pójścia do niej, a nie odstrasza.
2
Zrób zakupy szkolne razem z dzieckiem. Niech mu się udzieli atmosfera szkoły. Miej ze sobą listę potrzebnych rzeczy, aby o niczym nie zapomnieć. Niech dziecko ma jakiś wpływ na to co wybieracie, na przykład na wygląd okładek zeszytów, czy kolor trampek.
3
Pomóż się dziecku przyzwyczaić do nowej dla niego szkolnej rutyny. Porozmawiaj z nim na temat tego, o której trzeba będzie się kłaść spać, o której wstawać. Pomów z nim również o pracach domowych, na nie też się musi znaleźć czas.
4
Zabierz dziecko na wycieczkę po szkole zanim zacznie się rok szkolny. Niech ten budynek nie będzie dla niego zupełnie nowy gdy przyjdzie tam pierwszego września. Pokaż mu gdzie jest pokój nauczycielski, jego klasa, sala gimnastyczna, toalety.
5
Pomów z dzieckiem o przedmiotach, które będzie miało w szkole. Opisz mu czego nauczy się na matematyce, czego na języku polskim, angielskim, przyrodzie, etc. Zainteresuj dziecko nauką przed rozpoczęciem szkoły.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane