ból brzucha

Jak oczyścić jelita?

Gomez - specjalista Tipy.pl
ból brzucha
1 z 5
Jelito grube jest odpowiedzialne za oczyszczanie naszego organizmu. To w nim zachodzą procesy, które przerabiają zjedzoną przez nas żywność na fekalia. Jego głównym zadaniem jest właśnie formowanie kału oraz wchłanianie wody i mikroelementów. Czasami jednak wskutek przejedzenia lub innych czynników praca jelit zostaje zaburzona, co skutkuje biegunką lub zaparciami. Warto wtedy oczyścić jelita. Jelita mają duży wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu, a zaniedbane, źle funkcjonujące jelita mogą doprowadzić do chorób innych naszych narządów. Poniżej piszę jak można oczyścić jelita.
1
woda

Zafunduj sobie oczyszczanie płynami. Zrób trzy do maksimum pięciodniową dietę płynną. Pij dużo wody, przynajmniej dwa-trzy litry wody dziennie. Najlepiej jeśli przy problemach z jelitami dodasz do niej sok cytrynowy i sok z aloesu (do kupienia tutaj). Nigdy nie pij wody prosto z kranu, zawsze pij wodę przefiltrowaną, lub mineralną. W porach posiłków pij soki. Najlepsze będą samodzielnie przygotowane soki z marchwi, pomidorów, selera, kapusty i pietruszki. Zrobisz z nich doskonale oczyszczający i detoksykujący napój. Jeśli nie masz możliwości zrobienia własnego soku, kup gotowy w sklepie. Upewnij się, że te soki nie są dosładzane.

2
warzywa

Po zakończeniu tej diety dodawaj powoli warzywa. Przez kolejne trzy-cztery dni po diecie płynnej jedz tylko surowe warzywa i owoce. Aby ułatwić jelitom pracę rozdrabniaj je blenderem. Jedz brokuły, marchewki, dynię, jabłka, banany, mango i grejpfruty.

3
herbata ziołowa

Pij herbatki ziołowe takie jak herbata zielona, czerwona czy z mniszka lekarskiego . Włącz do diety herbatę rumiankową, która ma bardzo dobry wpływ na pracę systemu immunologicznego i oczyszczania jelit. Miksuj zioła, dodawaj imbir, czosnek, rabarbar czy lukrecję.

4
fast food

Zrezygnuj z kawy, alkoholu, tłustych potraw, jedzenia zmodyfikowanego, papierosów, tabletek i wszystkiego co nie jest naturalne i ekologiczne. Jedz jogurty naturalne, ponieważ zawarte w nich bakterie bardzo dobrze wpłyną na Twój system trawienny.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

grypa żołądkowa
jak leczyć gazy?
zgaga

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

Kax
30.09.2017
A co jeśli boli żołądek że się to aż czuję czy płukanie pomoże
Grzesiek
25.09.2017
Zgadzam się. Trzeba koniecznie jeść surowe warzywa bo one zawierają błonnik który ułatwia naturalne oczyszczenie układu pokarmowego. Ale jest wiele innych sposobów na przeczyszczenie jelit, takich jak spożycie płatków zbożowych, nasion lnu, jabłek itd.
lubie placki
11.04.2016
Nagla zmiana nawyków żywieniowych = szok dla organizmu (negatywny)
kasiaosta
26.10.2015
Czytałam niedawno że prawidłowe oczyszczanie trwa do 3 lat, nie wiem ile w tym prawdy ale wiem że z dicopegiem czuję się o 10 kg lżejsza mój brzuch w końcu płaski, koniec z zaparciami.
bluem
05.08.2015
Odpowiednia dieta pomaga także osobom ze skłonnościami do zaparć, zanim jednak organizm się przestawi i ona zadziała można stosować dicopeg.
wieslaw
17.07.2015
Żeby cokolwiek wyleczyć to taka dietę trzeba stosować od 2 do trzech lat i trzeba odrzucić owoce.
wieslaw
17.07.2015
john doe
10.12.2012
Taka dieta 5 dniowa na samych płynach doprowadzi do wycieńczenia organizmu :)