marginesy w Wordzie

Jak ustawić marginesy w Wordzie?

Joseph - specjalista Tipy.pl
Właśnie zakończyłeś pracę z dokumentem w programie MS Word i potrzebujesz marginesu tylko z jednej strony. Niestety jest on obecny po obu stronach tekstu. Co zrobić w tej sytuacji? Jak zmienić domyślne ustawienia marginesów w Wordzie? Istnieje kilka sposobów, by poradzić sobie z tym problemem.
1
Sposób I.

Przejdź do menu „Plik”, a z listy wybierz opcję „Ustawienia strony”. W zakładce „Marginesy” dokonaj odpowiedniej korekty, a następnie kliknij w przycisk „OK”.
Brzmi to bardzo prosto, ale co zrobić, gdy po powrocie do dokumentu okaże się, że poprawka była zbyt duża lub zbyt mała i nie wygląda to zbyt dobrze?

2
W tej sytuacji ponownie wejdź do menu „Plik”, wybierz „Ustawienia strony” i w zakładce „Marginesy” dokonaj poprawek i kliknij „OK”. Czynność tę będziesz musiała powtarzać, dopóki nie ustawisz właściwych marginesów. Pracochłonne? Istnieje szybszy sposób.
3
Sposób II.

Innym sposobem jest ustawienie marginesu na odpowiednim widoku strony. Przejdź do menu „Widok” i ustaw opcję „Układ wydruku”. Ponownie wejdź w menu „Widok” i zaznacz opcję „Linijka”. Dzięki temu będziesz w stanie chwycić kursorem myszki marginesy i przeciągnąć je w odpowiednie miejsce.

4
Ale co zrobić, jeśli nie możesz zobaczyć całej strony na raz? W tej sytuacji odpowiednio dostosuj górny margines, przejdź na dół strony i ustaw dolny margines. W razie konieczności ponownie wróć na górę dokumentu i powtórz cały proces od nowa.
5

Sposób III.

Możesz również skorzystać z innej opcji. Włącz opcję „Podgląd wydruku” w MS Word. Możesz to zrobić klikając w menu „Plik”, a następnie wybierając opcję „Podgląd wydruku”. Bardzo często pozycja ta znajduje się również w standardowym pasku narzędzi. Jeśli korzystasz ze skrótów klawiszowych, wyciśnij jednocześnie Ctrl+F2.

6
Po włączeniu podglądu sprawdź, czy linijki boczne są widoczne. Jeśli nie, kliknij w menu „Widok”, a następnie opcję „Linijka”. Możesz również kliknąć w odpowiedni przycisk na standardowym pasku narzędzi. Teraz, gdy linijki są już widoczne, możesz bez problemu ustawić marginesy w odpowiedniej pozycji.
7
Przesuń kursorem wskaźnik znajdujący się pomiędzy ciemną i jasną częścią marginesu. Znajdź odpowiednią strzałkę, najedź na nią kursorem, naciśnij lewy przycisk myszki i przeciągnij ją w odpowiednie miejsce. Zwolnij przycisk dopiero wówczas, gdy znajdziesz się w miejscu, gdzie ma być margines. Dokument natychmiast zostanie poprawiony i będziesz mogła zobaczyć efekt swoich działań. Jeśli nie jest ustawiony tak jak powinien, ponownie chwyć strzałkę myszką i przesuń w odpowiednie miejsce. Po dokonaniu właściwych poprawek kliknij opcję „Zamknij”, powrócisz w ten sposób do edycji tekstu.
8
Zmiana położenia marginesów wbrew pozorom wcale nie jest taka trudna. Możesz je ustalić gdzie tylko chcesz i zmieniać, gdy tylko pojawi się taka potrzeba.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

Ms Word
przykładowy folder reklamowy
justowanie tekstu

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Livi
08.01.2015
Dzięki! :)
Kate
17.06.2014
znalazłam to o co mi chodziło :D dzięki !