śpiew

Jak ćwiczyć głos?

LejdiGaga - specjalista Tipy.pl
Chcesz, aby twój głos zawsze pięknie brzmiał? Nic trudnego. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, dzięki którym śpiew już nigdy nie sprawi ci problemu
1
Na początek poświęć nieco czasu na koncentrację. Pozbądź się wszelkich napięć psychicznych i stresu. Jest to bardzo ważny krok – jeśli twój umysł będzie gdzieś indziej, nie będziesz w stanie poprawnie zaśpiewać. Zostaw wszystkie swoje kłopoty i zmartwienia za drzwiami.
2
Sprawdź swoją postawę. W razie potrzeby skorzystaj w tym celu z lustra. Biodra powinny znajdować się w jednej linii z tułowiem, a ramiona powinny być odgięte do tyłu. Twoja głowa powinna być nieco uniesiona, tak by podbródek znajdował się prawie równolegle do podłogi. Powinieneś odczuwać jakby jakiś łańcuch ciągnął cię do góry za czubek głowy. Jeśli masz kłopoty z utrzymaniem prawidłowej postawy podczas śpiewu, spróbuj śpiewać będąc opartym plecami o ścianę.
3
Rozciągnij mięśnie, szczególnie mięśnie pleców, ramion i brzucha. Rozgrzewka przyczyni się do polepszenia jakości głosu, a także zwiększenia elastyczności. Dzięki temu łatwiej będzie ci pozbyć się napięcia.
4
Przez około 5 minut przeprowadź wokalną rozgrzewkę. Zacznij śpiewać w środkowym zakresie swojej skali, a następnie zacznij śpiewać coraz to niższe i wyższe dźwięki, aż dojdziesz do krawędzi skali. Nie naprężaj się zbytnio – możesz uszkodzić swój głos, jeśli będziesz starał się śpiewać dźwięki poza swoją skalą. Badaj swój głos, ale nie śpiewaj niczego, co sprawia, że odczuwasz dyskomfort. Możesz również rozgrzać głos śpiewając piosenki, które już dobrze znasz.
5
Nie poświęcaj całego swojego treningu na naukę nowej piosenki. Musisz zachować równowagę pomiędzy czasem uczenia się, a czasem powtarzania tego, co już umiesz. Jest to bardzo ważne zarówno dla zaangażowania się w naukę, jak i dla koncentracji. Nie chcesz przecież nudzić się na treningu śpiewając w kółko tę samą piosenkę.
6
Przed zakończeniem treningu zaśpiewaj piosenkę (tę, którą właśnie poznałeś lub fragment innej), tak jakbyś wykonywał ja przed publicznością, z emocjami i uczuciem. Pomoże to ćwiczyć twoje zdolności teatralne i dzięki temu podsumujesz cały odbyty trening.
?

Wskazówki
* Powietrze w pokoju, w którym ćwiczysz śpiew powinno być odpowiednio nawilżone. Zawsze miej pod ręką wodę do picia.
* Jeśli chcesz, znajdź kogoś z kim mógłbyś ćwiczyć. Osoba ta może powiedzieć ci jak dany utwór brzmiał, a dodatkowo pozbędziesz się tremy śpiewając przed kimś.
* Nie nadwyrężaj swojego głosu – jeśli w którymś momencie poczujesz dyskomfort, oznacza to, że robisz coś nie tak.
* Nigdy nie śpiewaj, gdy boli cię gardło. Może to doprowadzić do poważnych uszkodzeń głosu. Zrób sobie dzień wolnego.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

struny do gitary

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

Sanni
14.10.2013
Dziękuje ;* Teraz już łatwiej będzie mi się śpiewało. Oby efekty były ;p Zapytam jeszcze mojej pani od śpiewu co o tym sądzi.
gauche
28.12.2012
mam pytanie; bardziej do osób naprawdę obeznanych w tym temacie :)
Interesuję się śpiewem. Swoją przygodę zaczęłam niedawno. Chór,schola, zamierzam także dołączyć do szkoły muzycznej (takiej pozalekyjnej, 2 zajęcia tygodniowo).
Otóż tak: zajmuję się śpiewem raczej do muzyki klasycznej/poważnej. miło byłoby zaśpiewac kiedyś w operze, czy psalm na ślubie siostry. Potencjał ponoć mam, słuch też, wszystko spoko. Ale mam jedno pytanie: dysponuję sopranem lirycznym. Czy mogłabym wykształcić go na sopran liryczny,a z czasem na koloraturowy?
+ jeszcze jedno pytanie: jestem tyn sopranem. Z tego co pamiętam nigdy nie śpiewałam jako alt, bo marnie mi służył. Jak śpiewam al;tem czesto nie trafię w nutę czy coś, a śpiew sopranem przychodzi mi bez większego sopranu. A czy mogłabym też z czasem rozszeżyć swoją skalę głosu do takiego topnia, że będę w stanie śpiewać utwory repertuaru Aerosmith itp.? Szczególnie zależy mi też na utworze "Use Somebody - Kings of Leon" Doły zwyklę ćwiczę piosenką Stevena Tylera-Cryin idzie mi tak sobie ._. Nie chcę brzmieć jak mężczyzna, ale chciałabym mieć zarówno jak i sopran ale i też taki głęboki alt. Jakieś ćwiczenia? :>
Gustav
14.08.2012
Witam was i trochę dziwie ze nikt tego przede mną nie wyśmiał. Rozciąganie pleców ? Biodra w jednej lini z tułowiem ? O co tu chodzi ? Na koncercie będziecie stali wyprostowani jak drut bo wtedy macie piękny i czysty głos ? O.o Bez jaj ale Najlepszy trening to książki (dość ciężkie na przeponę ) i głębokie oddechy i praca przeponą , żeby nie zdzierać sobie gardła lepiej wyćwiczyć przeponę , wiem bo sam śpiewałem , i jeszcze jedno , poduszka do twarzy i jedziecie ze skalą dopóki nie będzie wam wychodzić głosno i "wyraźnie". Tyle odemnie , Pozdrawiam.
Ruda
12.08.2012
Bardzo dobre rady. Teraz śpiewa mi się o wiele lepiej. Dzięki :D
alicen
03.08.2012
mi się wydaje że dobrze , i mi mówią to znajomi,ale moją mama jest przeciwna
Rihanna
25.04.2012
Powiem tak . Śpiewam już troche , i faktycznie tam gdzie powietrze jest wilgotne spiewa się wiele lepiej. Zawsze zaczym zaczne zaczynam od zaśpiewania piosenki w której się nie trzeba "wydzierac" -> dźwięki są niskie. Potem idę do skali środkowej i na konniec pozwalam sb na trochę szaleństwa. Wyćwiczone mięśnie brzucha rózwież mogą coś pomóc. Najlepiej jednak jest kiedy samoczynnie , biegasz koło domu i w tym samym czasie śpiewasz. :) Jednak jeżeli jakaś osoba ma problemy z kondycjią fizyczną , czy też małą pojemność płóc.. jego śpiew zawsze pozostanie taki sam .. :)
Aneta
04.04.2012
Fałszuję to fakt, ale moja mama mówi że mam bardzo silny głos jak go wyćwiczę to będzie idealny. Tak mówi.
drago33
11.08.2011
ćwicząc codziennie w ten sposób jest taka opcja że wyćwiczę głos na tyle żeby się nie wstydzić przed znajomymi? :D
klaudusia xd
22.01.2011
powiem tak to wazne poady wiedziałm ze cos jest nie tAK poniewaz zawsze gdy spiewam w pokoju gdzie jest suche powieze to niekonfortowo mi sie spiewa a na klatce schodowej owiele lepiej mi to wychodzi...