obcinanie sobie grzywki

Jak obciąć grzywkę?

ArielkaArielka - specjalista Tipy.pl
Wizyta w salonie fryzjerskim tylko po to, aby podciąć grzywkę to strata czasu i pieniędzy. Przecież można to zrobić samemu w domu. Nie jest to bardzo trudne. Wiele z nas boi się podcinać sobie grzywki w obawie, że zrobią to nierówno lub utną za dużo. Ale praktyka czyni mistrza! A z moimi wskazówkami powinno Wam pójść jeszcze łatwiej. Przekonajcie się same!
P

* żel stylizujący,
* nożyczki do włosów (ostre),
* grzebień do stylizacji,
* lustro,
* brzytwa (opcjonalnie).

1
Możesz zacząć od suchych lub mokrych włosów. Jeśli nie masz dużo doświadczenia w podcinaniu grzywki, lepiej jeśli zaczniesz od mokrych włosów, dużo łatwiej je ciąć. Pamiętaj o jednym, mokre włosy trochę się podniosą kiedy wyschną, więc się automatycznie skrócą. Więc zostaw grzywkę odrobinę dłuższą niż chcesz. Gdy wyschnie – będzie idealna!
2
Za pomocą grzebienia do stylizacji oddziel grzywkę od reszty włosów. Zepnij włosy, których nie chcesz podcinać. Zabezpiecz je spinkami i wsuwkami, aby się przypadkiem nie dostały do niedozwolonej strefy.
3
Podziel grzywkę na dwa pasma. Jedno pasmo zwiąż, a drugim się zajmij.
4
Rozczesz dokładnie pasmo, które sobie zostawiłaś.
5
grzywkę obcinaj pod kątem
Zacznij powoli i ostrożnie podcinać włosy. Nożyczki trzymaj pod kątem czterdziestu pięciu stopni. Tnij powoli, kilkanaście włosów naraz. Nie przejmuj się, jeśli nie wychodzi Ci idealnie prosta linia. Jest to praktycznie niemożliwe.
6
Powtórz krok piąty z pozostałą częścią grzywki.
7
Jeśli Twoja grzywka jest gruba i ciężka, możesz ją ciąć warstwowo. Złap warstwy między palce i tnij. Zacznij od włosów najbliżej czoła.
8
Nie naciągaj włosów zbytnio podczas cięcia. Może się to zakończyć nierównym cięciem, które będzie prawdopodobniej krótsze, niż zakładałaś.
9
Grzywka rośnie bardzo szybko, więc nawet jeśli obcięłaś ją zbyt krótko, ani się nie obejrzysz jak odrośnie i będzie miała długość, o jaką Ci chodziło. Ale i ta szybko urośnie, więc cały proces trzeba będzie zacząć na nowo.

Powiązane porady

fryzurka w stylu
Czy krótkie włosy będą mi pasować
wizyta u fryzjera

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

pojętna :)
15.08.2011
ja sama sobie robilam i wyszło naprawde super! polecam ;)