szukanie igły w stogu siana

Jak znaleźć zgubioną rzecz?

francisfrancis - specjalista Tipy.pl
Znów spóźniłaś się do pracy, ponieważ nie mogłaś znaleźć kluczyków do samochodu? Jesteś już spakowana na wakacje, ale nie możesz sobie przypomnieć, gdzie położyłaś paszport? Może nie znalazłaś się w żadnej z tych sytuacji, ale pewnie często masz problemy ze znalezieniem różnych przedmiotów. Skorzystaj z poniższych wskazówek, a podpowiem ci jak znaleźć zgubioną rzecz. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i nerwy.
1

Sprawdź swoje najbliższe otoczenie. Dokładnie przeszukaj pokój lub pomieszczenia, w których dana rzecz może się znajdować. Nie przeszukuj jednak każdego zakamarka, nie szukaj rzeczy pod stosem ubrań, czy w kieszeniach wszystkich spodni. Zamiast tego po prostu rozejrzyj się dookoła i sprawdź, czy nie położyłaś tego gdzieś na wierzchu.

2

Sprawdź czy dana rzecz nie leży tam, gdzie zazwyczaj się znajduje. Jeśli zgubiłaś kartę, na początku oczywiście sprawdź swój portfel. Jeśli nie możesz znaleźć kluczy, sprawdź czy nie ma ich w drzwiach, mogłaś po prostu zapomnieć ich wyjąc. Czasami rzeczy są dokładnie tam, gdzie je sami zostawiliśmy.

3

Sprawdź siebie. To brzmi głupio, ale czasami możemy zapomnieć, że okulary, których szukamy mamy na szyi, założone na głowie lub nawet na oczach. Sprawdź każde z oczywistych miejsc jeszcze raz, nawet gdy masz pewność, że danej rzeczy tam nie ma. Sprawdź dokładnie swoje kieszenie. Czy aby na pewno są puste? Czy dotarłaś aż do ich dna? Sprawdź również kieszenie kurtek i płaszczy, które ostatnio nosiłaś. Może zagubiona rzecz utknęła gdzieś pod podszewką.

4

Dokładniejsze poszukiwania. Teraz, gdy już wiesz, że przedmiot nie leży na widoku, bardziej szczegółowo spójrz na swój dom i samochód. Jeśli masz w mieszkaniu bałagan, zajmie ci to nieco więcej czasu. Upewnij się, że robisz to dokładnie. Większość ludzi każdego dnia wykonuje te same czynności, co nieco zawęża obszar poszukiwań. Aby zaoszczędzić czas wyeliminuj miejsca o małym prawdopodobieństwie znalezienia szukanej rzeczy (np. klucze w kominku). Z pewnością na początku pobieżnie przeglądnęłaś wszystkie miejsca, w których bywasz najczęściej. Wróć się i tym razem przeszukaj je znacznie dokładniej.

5

Wysprzątaj otoczenie. Spróbuj zrobić porządek w swoim pokoju, domu, samochodzie, torebce, plecaku czy innym miejscu, w którym prawdopodobnie zgubiłaś daną rzecz. Przedmioty rzadko znikają z idealnie posprzątanych miejsc. Tylko dokładne sprzątanie może pomóc ci w odnalezieniu zguby. Jeśli i to zawiedzie, przynajmniej będziesz mieć porządek.

6

Wróć pamięcią do czasu i sytuacji, w której ostatnio używałeś zagubionej rzeczy. Czy wzięłaś ją do pracy lub do przyjaciela? Miałaś ją ostatnio w autobusie lub restauracji? Kiedy ostatnio jej używałaś? Odtworzenie danej sytuacji może w efekcie doprowadzić cię do danej rzeczy. Zazwyczaj rzeczy giną, gdy coś rozprasza naszą uwagę. Być może ktoś sprzątał pomieszczenie i przeniósł przedmiot w inne miejsce? Gdzie mógłby to położyć?

7

Pomyśl, że właśnie trzymasz ten przedmiot i zastanów się, gdzie byś go odłożyła. Idź w pierwsze miejsce, które pojawi się w twojej głowie. Może znajdziesz go właśnie tam.

8

Zadzwoń do ludzi i miejsc, które odwiedziłaś w ostatnim czasie. Być może przechowali oni ten przedmiot i czekają, aż ktoś się po niego zgłosi.

9

Poproś innych o pomoc w szukaniu. Uzyskanie pomocy od innych często zwiększa twoje szanse na znalezienie utraconego przedmiotu. Mogą to być członkowie rodziny, przyjaciele, kierowca autobusu, czy ktoś zupełnie obcy. Możesz również zamieścić ogłoszenie w lokalnej gazecie lub nakleić je na osiedlowym słupie. To może być bardzo przydatne podczas poszukiwań bardziej wartościowych rzeczy.

10

Szukaj zgodnie z przyjętym planem. W zależności od otoczenia, spróbuj wymyślić jakiś system szukania, aby mieć pewność, że wszędzie zajrzałaś. Dla przykładu jeśli zgubiłaś coś na trawniku, możesz zacząć poszukiwania sama lub z pomocą innych, ale według jakiegoś ustalonego planu.

11

Weź pod uwagę to, że przedmiot mógł zostać skradziony. Nie wpadaj w panikę. Zastanów się ile może być warty i kto mógłby chcieć go mieć. Oczywiście jeśli przedmiot jest mało wartościowy, istnieje małe prawdopodobieństwo, że ktoś go ukradł. Jednak nigdy nic nie wiadomo – czasami ludzie kradną rzeczy z pozornie bezsensownych powodów.

12

Odczekaj jakiś czas. Czasami przedmiot może odnaleźć się dopiero po pewnym czasie. Twoja siostra odkurzy miejsce, o którym ty nigdy wcześniej nie pomyślałaś i być może natknie się na daną rzecz. Chyba że jest to coś, czego zgubienie może wywołać wiele poważnych problemów (karta kredytowa, telefon komórkowy, dowód osobisty itp.). Wówczas natychmiast zgłoś sprawę na policję i zadzwoń do banku w celu zablokowania karty.

13

Następnym razem postaraj się, by niczego już nie zgubić. Zawsze odkładaj przedmioty w wyznaczone miejsce, uporządkuj swój dom i wyznacz specjalne miejsce do przechowywania cennych rzeczy.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Jak uniknąć stresu?
szczęśliwy człowiek
odstresowanie

Komentarze (82)

* Pola wymagane

Ola_Alica
02.11.2017
Zgubiłam książkę nwm co mam zrobić bo to książka z biblioteki
xxxkubaxxxpol
01.10.2017
to jest mega jak pisało pod stosem ubrań to mi się przypomniało gdzie mam tableta bo nie mogłem go uciszyć xd
yd
13.02.2017
zgubiła mi się jedna rękawiczka. a jest mi potrzebna już teraz, myślę że mógł mi ją zapodziać gdzieś pies patrzyłam w domu i w innym pomieszczeniu na dworze ale nigdzie jej nie znalazłam co mam zrobić chciałam pożyczyć rękawiczki od babci ale one są dla mnie za duże błagam proszę o pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Znalazlem
20.01.2017
Tą stronkę pomogła uratował ej kiedyś pendrive przed pralką, był w spodniach, gdybym spóźnił się o 1 h nic raczej by z niego nie pozostało:O:-P:-)
DaMi
14.11.2016
e papierosek górna część mi se zgubiła gdzie szukać
natalka
07.11.2016
boze to uratowalo mnie bardzo ;3 zguba to buty i obszulalam caly dom po czym przeczytalam zeby przeszukac dom i samochód i kapnelam sie ze sa w samochodzie
gfuhf
03.11.2016
zgubiłam książke do matematytki a jest mi potrezbna na jutro...
eirowfnoira
13.10.2016
Zgubiłem kostkę do gitary. Ostatni raz grałem siedząc przy biurku lub na kanapie przy telewizorze i gdy odłożyłem na chwilę gitarę, kostka przepadła. Zawsze odkładam ją na biurko, tym czasem przepadała, obszukałem cały dom. Podejrzewam, że ktoś z domowników wyrzucił przypadkiem do śmietnika, jednak nikt nie kojarzy tego faktu... Gdzie ja teraz takie kostkie dostane!!!
Łucja, lat piętnaście
23.08.2016
Zgubiłam powerbank. Za trzy dni wyjeżdżam na wakacje, przydałoby się go jakoś odnaleźć, ale mam wielki dom i przeszukanie całego zajmie wieczność, a on może być wszędzie.
Damian G.
25.07.2016
Zgubiłem klucze od działki. Zawsze je wieszam na spinaczu przyczepionym do tablicy. Po godzinie szukania spostrzegłem się że po prostu powiesiłem klucze na innym spinaczu...