telefon w trawie

Jak znaleźć zgubiony telefon?

SpeedoSpeedo - specjalista Tipy.pl
telefon w trawie
1 z 5
Jeśli na co dzień nie rozstajesz się ze swoim telefonem, to jego zgubienie może być nieco kłopotliwe. Wiele osób jest uzależnionych od telefonów i bez nich czują się prawie jak bez ręki. Zgubienie telefonu prócz tego, że może być traumatyczne, może być również nieco kosztowne, zwłaszcza jeśli twój telefon był najnowszym krzykiem mody. Nie denerwuj się jednak i zachowaj trzeźwy umysł. Jeśli zachowasz spokój i będziesz myśleć logicznie, to masz jeszcze spore szanse na odnalezienie swojej zguby.
1
szukanie telefonu - krok 1
Zadzwoń na swój numer

Jest to podstawowa czynność, jaką powinieneś teraz zrobić. Zadzwoń na swój numer i słuchaj, czy telefon nie dzwoni ci gdzieś w plecaku/torebce/pokoju, w którym się znajdujesz. Jeśli jest normalny sygnał może to oznaczać, że telefon nie został skradziony i znajduje się gdzieś indziej (gdzie? patrz poniżej).

Jeśli włącza się automatyczna sekretarka lub słyszysz, że abonament jest niedostępny, może to oznaczać, że ktoś ukradł ci telefon lub po prostu leży gdzieś rozładowany.

2
szukanie telefonu - krok 2
Poszukaj dokładnie

Zastanów się, gdzie ostatnio byłeś i kiedy ostatnio używałeś telefonu. Rozmawiałeś z kimś przez telefon, odczytywałeś sms-a, zapisywałeś jakąś notatkę lub czyjś numer, a może korzystałeś z Internetu? Przypomnij sobie ten moment oraz to, gdzie wówczas się znajdowałeś. Idź tam i poszukaj telefonu. Jeśli wiesz, że ostatni raz używałeś telefonu w jakimś pubie, restauracji czy klubie, zadzwoń do nich i zapytaj, czy może ktoś z obsługi go znalazł. Pamiętaj, aby poszukać telefonu w samochodzie. Często wypada z kieszeni i ląduje pod siedzeniem tak, że trudno go znaleźć.

3
szukanie telefonu - krok 3
Wartość telefonu przekracza 1 000 zł.

Jeśli twój telefon był wart ponad 1 000 zł, wówczas zadzwoń na policję i zgłoś kradzież. Policja namierzy twój telefon (bez względu na to, jaka karta będzie w środku) po numerze IMEI (to indywidualny numer telefonu - każdy telefon ma inny. Znajdziesz go na opakowaniu po telefonie).

Jednak jeśli telefon jest wart poniżej 1000 zł, wówczas policja może ewentualnie zablokować numer IMEI, a twój telefon stanie się wówczas bezużyteczny (jeśli ktoś go ukradł, to wyrzuci go do kosza, bo nic innego nie będzie w stanie już z nim zrobić, np. już go nie sprzeda, jeśli miał początkowo taki plan).

4
szukanie telefonu - krok 4
Jeśli telefon jest warty mniej niż 1 000zł

W takim przypadku nie warto zgłaszać kradzieży na policji, ponieważ jeśli zablokują telefon, to osoba, która go ukradła będzie zmuszona go wyrzucić, a wówczas nie będziesz mieć żadnych szans na jego odzyskanie. W takim przypadku najlepiej przejść się po lokalnych komisach, sprawdzić, czy nie mają tam twojego telefonu, a jeśli nie, to poprosić, aby skontaktowali się z tobą, jeśli taki telefon ktoś będzie chciał sprzedać (zostawiasz nazwę telefonu oraz IMEI).

Strona 1 z 5

Powiązane porady

mokry telefon
jak zablokować niechciane SMSy
mokry telefon

Podobne porady

Komentarze (23)

* Pola wymagane

Geziol01
05.01.2017
Zgubiłem telefon 04.01.2017r Łaziska Średnie ok.godz.17:30,17:00.Prosze o uczciwe zgłoszenie.Numer jest na ekranie po włączeniu telefonu
Geziol01
05.01.2017
pawel
12.09.2016
W dniu 11 09 2016 ok godziny 13 00 koło fosy we Wrocławiu zgubiłem telofon marki lg g3s uczciwego znalazsce prosze o kontakt pod nr 531 492 039
Ira
15.12.2015
Ogłoszenie z Lipca 2014. Znaleziono telefon komórkowy SONY IXPERIA s1. Telefon znaleziono w Warszawie przy stacji Metra Słodowiec. Proszę o kontakt 519-588-684
ika
19.09.2014
ogłoszenie z dnia 29.08.2014r utraciłam i do tej pory nikt nie oddał tel komórkowy LG-P710! na cmentarzu w Koszalinie!
ika
31.08.2014
witam ! 29.08.2014 r bedac na cmentarzu w Koszalinie utraciłam telefon komórkowy LP-P710 w czerwonym etui w kształcie portfela . Bardzo zalęży mi na karcie SIM gdyz sa tam wazne zdjecia rodzinne. znalazce prosze o zwrot, 603046398
ABC
07.07.2014
CO ZA BZDURY !!! ŻEBY POLICJA SZUKAŁA ZAGUBIONYCH / SKRADZIONYCH FONÓW.
Marta
07.07.2014
Zgubiłam wczoraj (04.07.2014r.) telefon LG SWIFT L9 z charakterystyczną obudową tj. czarno-białką sową. Wypadł mi z kieszeni gdzieś na starówce w Olsztynie. Niestety rozładował się więc nie było szans go odnaleźć możliwie szybko. Jakby ktoś odnalazł to prosze o kontakt pod numerem 692919357.
Krystian Zdziech
28.05.2014
Witam
W Radomiu zgubiłem telefon Sony Ericsson Xperia wychodząc z autobusu linii nr.2
znalazcę proszę o kontakt na numer : 602870377
bardzo zależy mi na samym telefonie z powodu ogromnej ilości kontaktów
Andrzej
21.05.2014
Radzę nie korzystać z "Darmowa lokalizacja telefonu.pl" programu powyżej...dziś otrzymałem rachunek za telefon i sms wysłane kosztowały mnie 125,00 zł. oszuści!