Pracownicy

Jak się zachowywać w nowej pracy?
MadzikMadzik - specjalista Tipy.pl

Zostałeś wybrany spośród wielu kandydatów i w końcu dostałeś wymarzoną pracę. To jednak nie koniec egzaminów. Teraz czeka Cię kolejny, niemniej trudny od pozostałych - Twoi nowi koledzy oraz szef będą Cię uważnie obserwować w początkowych dniach a może nawet tygodniach. Od ich oceny zależeć będą Twoje relacje z kolegami z pracy, z przełożonym oraz Twoja pozycja w grupie.
1
Na początku w nowej pracy powinieneś zachowywać się w sposób defensywny i starać się nie budzić zazdrości ani obaw innych pracowników firmy.
2
Nie powinieneś być za bardzo pewny siebie i napuszony. Koledzy mogą uznać to za brak szacunku.
3
Nigdy w pierwszych tygodniach pracy nie rozmawiaj na tematy związane z życiem prywatnym. Nie wiesz jeszcze z kim masz do czynienia. Uważnie obserwuj wszystkich i staraj się zaobserwować kto ma jaki do ciebie stosunek.
4
Zdecyduj z kim chcesz mieć bliższy kontakt.
5
Pytania fachowe zadawaj uprzejmym i miłym tonem. Nie denerwuj się jeśli nie od razu wszystko zrozumiesz.
6
Nigdy na początku pracy nie wyrażaj krytyki wobec innych pracowników oraz samej pracy. Jeśli zauważysz jakieś luki w przedsiębiorstwie, jakieś niedociągnięcia, które Twoim zdaniem wymagają zmian, zapisz sobie je na kartce a dopiero po kilku miesiącach przedstaw swoje propozycje przełożonemu. Dzięki temu nie będziesz narażony na niesłuszne uwagi wynikające z nieznajomości firmy.
7
Chęć wybicia się i zabłyśnięcia wiedzą na samym początku zwykle nie spotyka się z uznaniem ze strony innych pracowników firmy.
8
Zorganizuj spotkanie lub imprezę z okazji rozpoczęcia przez Ciebie pracy. Koledzy i koleżanki z pewnością to docenią i zyskasz ich sympatię. Imprezę zorganizuj poza miejscem pracy - w restauracji bądź klubie i najlepiej dopiero po kilku tygodniach pracy. Pamiętaj, aby zaprosić również szefa!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane