bazylia

Jak hodować zioła w domu?

PegazPegaz - specjalista Tipy.pl
Biorąc pod uwagę dzisiejszy pęd za tym co zdrowe i ekologiczne warto rozważyć możliwość samodzielnego hodowania ziół. Mogą one być drogie, jeśli kupujemy je w warzywniaku i niestety szybko usychają na kuchennych półkach. Napełnij więc swoją kuchnię zapachem wiosny i zaoszczędź pieniądze zakładając swój mały 'ogródek' zielarski w kuchni.
1
Hodowanie własnych ziół staje się coraz bardziej popularne. Ale tutaj rodzi się pytanie, na jakie zioła się zdecydować. Najlepiej wybrać te, które się lubi i których się w kuchni często używa. Jeśli lubisz kuchnię włoską, dlaczego nie zdecydować się na klasyczne dla niej oregano, pietruszkę, bazylię czy tymianek. Jeśli w grę wchodzą również smaki meksykańskie warto posadzić kolendrę. Warto też mieć pod ręką miętę. Przyda się do wielu potraw.
2
Odwiedź najbliższy sklep ogrodniczy i zakup w nim sadzonki lub nasiona swoich ulubionych ziół. Nasiona należy przechowywać w ciepłym i suchym miejscu.
3
Wybierz doniczki. Najlepsze będą te gliniane. Każde zioło powinno mieć osobną doniczkę. Doniczki gliniane są naturalne i nie zawierają ołowiu.
4
Przy zakupie nasion lub sadzonek poproś ogrodnika, aby przesadził zioła do zakupionych przez Ciebie doniczek lub zapytaj go jak masz to zrobić sama. Ważne, żeby użyć właściwego rodzaju ziemi. Włóż jej trochę do doniczki, następnie umieść w niej zioło i dodaj znowu ziemię. Ale nie wypełniaj nią doniczki w stu procentach, wystarczy jeśli ziemia wypełni 80-90% doniczki.
5
Zioła uwielbiają słońce i potrzebują około sześciu godzin nasłonecznienia dziennie. Wybierz więc okno południowe.
6
Nie przesadzaj z wodą. Kiedy ziemia jest sucha wlej troszkę wody. Jak sprawdzić, czy zioło potrzebuje wody czy nie? Wsadź kciuk w ziemię i wyciągnij go. Jeśli pozostaje na nim ziemia, to znaczy, że nie powinno się podlewać naszej roślinki.
7
Uważaj na szkodniki. W domu nasze zioła mogą polubić tetranychidae (gatunek roztoczy atakujący rośliny). Jest jednak bardzo prosty sposób, aby ochronić naszą roślinę. Wystarczy spryskiwać ziółko wodą ze zraszacza dwa razy dziennie. Upewnij się, że woda dociera również pod liście i na łodygę.
8
Ciesz się własnymi ziołami i ich niepowtarzalnym smakiem.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Mięta
Bazylia
Krwawnik pospolity

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Giovanna
07.01.2011
Ważne jest też to, aby przy wsadzaniu ziół dobrze docisnąć ziemię. W przeciwnym razie dostają się tam pęcherzyki powietrza i korzenie gniją, a zioła więdną.