telefon komórkowy

Jak korzystać z telefonu komórkowego?
MamamiaMamamia - specjalista Tipy.pl

Największą wadą telefonów komórkowych jest fakt, że niewiele osób potrafi z nich korzystać w sposób zgodny z zasadami dobrego wychowania. Często można się spotkać z dzwoniącymi telefonami w kinie, teatrze czy w restauracji. Właściciele telefonów często zapominają o funkcji wyłączenia dzwonka. Poniżej znajdziesz wskazówki gdzie i w jakich okolicznościach dzwonek Twojej komórki powinien milczeć oraz kiedy nie jest stosowne odbieranie telefonu.
1
Zawsze wyłączaj dzwonek w kinie, teatrze, filharmonii oraz na różnych przedstawieniach i wystąpieniach publicznych.
2
Jeśli jesteś w restauracji nie powinieneś odbierać telefonu. Jeśli zacznie dzwonić, wycisz dźwięk i wyjdź na zewnątrz aby porozmawiać. Jest niezwykle drażniące jak podczas obiadu biznesowego, czy romantycznej kolacji ktoś siedzący przy sąsiednim stoliku prowadzi głośną rozmowę przez telefon.
3
Nigdy nie rozmawiaj przez telefon podczas jazdy samochodem. Nie chodzi o to że utrudnia to prowadzenie samochodu ponieważ jedna ręka jest wystarczająca do kierowania ale sam fakt rozmowy przez telefon rozprasza kierowcę co może się okazać fatalne w skutkach na drodze. Pamiętaj że rozmawiając przez komórkę podczas prowadzenia jesteś wielkim niebezpieczeństwem dla innych użytkowników ruchu drogowego.
4
Dzwonek telefonu może również zburzyć romantyczny nastrój kolacji. Wyobraź sobie, że siedzisz z ukochaną osobą, delektujesz się posiłkiem oraz prowadzisz intymną rozmowę a tu nagle wszystko psuje głos Madonny wydobywający się z komórki Twojej dziewczyny (chłopaka). Jeśli nawet tak się zdarzy to w żadnym wypadku nie powinieneś odbierać tego telefonu. Odebranie go to brak szacunku dla rozmówcy.
5
Oczywiście nigdy nie należy odbierać telefonu jeśli się z kimś rozmawia. Istnieją wypadki kiedy naprawdę trzeba to zrobić. Wtedy należy uprzedzić rozmówcę, że to bardzo ważny telefon, przeprosić i odejść na bok.
6
Dzwonek telefonu powinien być wyłączony podczas uroczystości pogrzebowych. Zarówno dzwonek jak i rozmowy przez telefon podczas pogrzebu zranią uczucia osób pogrążonych w smutku.
7
Rozmawiając przez telefon w autobusie czy pociągu miej na uwadze innych pasażerów.
8
Nigdy nie dzwoń do nikogo w godzinach od 22 wieczorem do 8 rano. Wiele osób w tych godzinach śpi. Nigdy nie można zakłócać tych godzin chyba że w sprawach związanych z zagrożeniem zdrowia lub życia.
Nie powinno się również dzwonić po godzinie 18, chyba że do bliskich przyjaciół.
9
Telefonując zawsze się przedstaw imieniem i nazwiskiem. Oczywiście jeśli ktoś odbierając telefon mówi do Ciebie od razu coś w stylu "Cześć Natalia" wówczas nie musisz się już przedstawiać. Nie ważne że wiesz, że znajdujesz się na liście kontaktów osoby do której dzwonisz. Przedstawiać się zawsze powinno.
10
Używanie poczty głosowej, automatycznej sekretarki jest również kłopotliwe. Wiele osób jest bardzo zirytowana gdy już po pierwszym sygnale włącza się sekretarka i naraża ich niepotrzebnie na koszty.
11
Zawsze należy się starać aby mieć miły głos w telefonie. Oprócz wypowiadanych słów bardzo ważny jest język i ton głosu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

ryszard 02
11.11.2013
Byłem na romantycznej kolacji i zadzwonił telefon mojej partnerki. Zostawiła mnię na około pięciu minut. Po powrocie zastała mnie bardzo przygnębionego.Kolacja się zupełnie nie udała. Uważam, że jeżeli był to telefon od kagoś kogo znamy oboje nalęzało prowadzić rozmowę krótko i w mojej obecności. Natomiast zostawienie mnie samego i prowadzenie rozmowy nawet z naszymi wspólnymi zanajiomymi nie jest wiarygodne tłumaczeniem i wzbudził we mnie niepewność. Pytanie - czy należy wychodzić podczas rozmowy telefoniczne jeżeli jest się w obecności bliskiej osoby gdzie nie powinno byc żadnych tajemnic ?