serowe fondue

Jak zrobić serowe fondue?

SwittySwitty - specjalista Tipy.pl
Fondue pochodzi ze Szwajcarii. Przypuszcza się, że fondue wymyśliły przypadkiem kucharki szwajcarskie, które nie miały co zrobić z wyschniętych i twardych kawałków sera, więc je rozpuszczały dodając do nich różnych przypraw. W ten sposób powstało serowe fondue. Dziś jest ono cenione i popularne na całym świecie, istnieją również różne jego odmiany jak na przykład fondue czekoladowe czy mięsne. Podaje się je w specjalnym podgrzewanym naczyniu z długimi widelczykami na które nadziewa się pieczywo i macza w fondue. Poniżej podaję przepis na serowe fondue, ponieważ to ono jest chyba jednak najpopularniejsze. Jego odmian jest wiele, można więc eksperymentować z rodzajami sera, jak kto woli.
P

* szklanka białego wina,
* kieliszek (50ml) kirszu (wiśniówki),
* 400g sera gruyer,
* 200g ementalera,
* 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej,
* ząbek czosnku,
* sok z cytryny,
* gałka muszkatołowa,
* pieprz,
* bagietka.

1
Utrzyj sery.
2
Rozetnij ząbek czosnku i wysmaruj nimi garnek do fondue. Możesz go też zmiażdżyć i dodać do fondue.
3
Wsyp do garnka utarte sery, dodaj wino i podgrzewaj na małym ogniu. Ciągle mieszaj. Dodaj trochę soku z cytryny.
4
Mąkę ziemniaczaną wymieszaj z kirszem i wlej do masy serowej. Podgrzewaj jeszcze przez chwilkę. Ser powinien się dokładnie rozpuścić na jednolitą masę.
5
Dopraw masę serową gałką muszkatołową i pieprzem.
6
Gotowe fondue ustaw na podgrzewaczu. Podawaj z pokrojoną na małe kawałki bagietką.

Powiązane porady

gotowana komosa
Sałata
smażenie na głębokim oleju

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane