zrazy

Jak zrobić zrazy wołowe?

Gomez - specjalista Tipy.pl
Zrazy są bardzo popularnym daniem obiadowym. Robiono je już w czternastym wieku! Chyba nie ma osoby, która nie wiedziałaby co to jest. Istnieje wiele rodzajów zrazów z wieloma rodzajami sosów i różnymi nadzieniami, włączając w to grzyby, zioła, chrzan, warzywa oraz wiele innych. Ja podaję przepis na zrazy z ogórkiem, szynką i cebulą. Są pyszne. Spróbujcie koniecznie.
P

* 8 cienkich steków,
* musztarda,
* 2 ogórki konserwowe,
* 100g szynki,
* 2 cebule,
* 4 łyżki oleju rzepakowego,
* 2 łyżki mąki,
* szklanka bulionu wołowego,
* 4 łyżki białego wina,
* 1 łyżka przecieru pomidorowego,
* sól,
* pieprz.

1
Steki rozbij na cienkie 'placki'. Ogórki, szynkę i cebulę pokrój na cienkie paseczki.
2
Posmaruj każdy stek cienką warstwą musztardy. Rozłóż na nich pokrojone ogórki, szynkę i cebulę. Zawiń końce steku i zwiń go w rulon jak krokiety. Jeśli jest taka potrzeba zabezpiecz wykałaczką, aby się nie rozwinęły.
3
Rozgrzej olej na patelni i przypiecz przygotowane wcześniej mięso z obu stron.
4
Usuń mięso z patelni i wsyp na nią mąkę. Przyrumień ją. Dodaj do niej bulion, przecier pomidorowy, wino, sól i pieprz. Dokładnie wymieszaj. Doprowadź do wrzenia i gotuj przez minutę.
5
Z powrotem połóż na patelni (w robionym sosie) podpieczone wcześniej zrazy. Przykryj i gotuj przez około czterdzieści pięć minut do godziny. Jeśli zajdzie potrzeba dolej troszkę wody.
6
Kiedy zrazy będą ugotowane, przełóż je na talerz i usuń wykałaczki. Polej je sosem. Możesz posypać je świeżą posiekaną pietruszką. Podawaj z ryżem lub ziemniaczanym puree.

Powiązane porady

Gulasz wołowy z warzywami
Pieczeń cielęca z musztardą i czosnkiem
Rosyjskie pierożki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane