brzuszki na piłce gimnastycznej

Jak ćwiczyć mięśnie brzucha na piłce gimnastycznej?

JoginkaJoginka - specjalista Tipy.pl
Ćwiczenia na piłce są bardzo skuteczne i co najważniejsze bezpieczne dla nas. Za pomocą piłki można ćwiczyć mięśnie praktycznie każdej części ciała. Ja jednak skupię się na mięśniach brzucha, które spędzają sen z powiek niejednemu z nas. Wszyscy chcielibyśmy mieć piękny brzuch – i dzięki piłce do ćwiczeń jest to możliwe.
1
ćwiczenia mięśni brzucha - 1.
Połóż się na macie. Załóż ręce za głowę. Ugnij nogi w kolanach. Włóż piłkę pomiędzy nogi, chwyć ją stopami. Następnie trzymając piłkę między nogami unieś nogi i zbliż kolana do klatki piersiowej. W tym samym czasie unieś głowę do góry prostując ręce w kierunku piłki.
2
ćwiczenia mięśni brzucha - 2.
Połóż się na macie. Załóż ręce za głowę. Ugnij lekko nogi w kolanach, chwyć stopami piłkę. Podnoś i opuszczaj swoje nogi trzymając piłkę.
3
ćwiczenia mięśni brzucha - 3.
Połóż się na piłce, jak na zdjęciu obok. Podeprzyj się nogami, aby się z niej nie sturlać. Ręce załóż za głowę. Wykonaj skłon, ale nie pełny. Nie odrywaj dolnego odcinka pleców od piłki. Wykonując go lekko odbij na lewo.
4
ćwiczenia mięśni brzucha - 4.
Połóż się na piłce na boku. Podpieraj się nogami o podłoże oraz jedną ręką o piłkę. Drugą rękę załóż za głowę, jak na zdjęciu. Zginaj się tak jakbyś chciała dotknąć łokciem biodra, a następnie podłogi pod głową.
5
ćwiczenia mięśni brzucha - 5.
Użyj dużej piłki. Przyjmij pozycję jak do pompek. Następnie załóż golenie na czubek piłki. Trzymaj plecy prosto. Ugnij nogi w kolanach. Piłka automatycznie przetoczy się na Twoje kostki i stopy. Następnie odepchnij się nogami i powróć do poprzedniej pozycji. Jest to utrudniona wersja pompek.
6
ćwiczenia mięśni brzucha - 6.
Przyjmij pozycję jak do pompek. Połóż stopy na czubku piłki do ćwiczeń. Powoli podnieś pośladki do góry. Mocno podpieraj się rękami. Trzymaj kręgosłup prosto, napnij mięśnie brzucha. Powoli powróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj kilka powtórzeń.
7
ćwiczenia mięśni brzucha - 7.
Połóż się płasko na podłodze. Oprzyj nogi na piłce do ćwiczeń średniej wielkości. Nogi w kolanach powinny być zgięte pod kątem dziewięćdziesięciu stopni. Lekko rozstaw nogi, stopy powinny się ze sobą stykać tylko w palcach. Skrzyżuj ręce na klatce piersiowej. Unieś głowę, nie powinna leżeć na podłożu. Wykonuj brzuszki zginając się w kierunku piłki. Nie odrywaj dolnego odcinka pleców od podłoża.
8
ćwiczenia mięśni brzucha - 8.
Będzie Ci potrzebna duża piłka do ćwiczeń. Połóż się na niej, oprzyj się nogami o podłoże, aby czuć się pewnie (popatrz na fotografię). Ręce unieś do góry w kierunku głowy po obu jej stronach, nie powinny one jednak mieć z nią kontaktu. Wykonuj półskłony, ręce powinny iść razem z głową. Wykonuj to ćwiczenie powoli.
9
ćwiczenia mięśni brzucha - 9.
Ćwiczenie podobne do tego z kroku poprzedniego. Przyjmij identyczną pozycję na piłce jak w kroku poprzednim. Tym razem weź w dłonie piłkę lekarską i trzymając ją mocno wykonuj półskłony jak poprzednio.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

szczupłe łydki
powiększanie biustu
Sześciopak na brzuchu

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

marianna.kozub89
25.01.2016
Dopiero w ostatnim czasie spróbowałam ćwiczeń na piłce. Zawsze kojarzyła mi się z gimnastyką korekcyjną i też do tego była kupiona. Jednak ostatnio poszłam na zajęcia do klubu sportowego: pilates. Instruktor dla każdego przygotował piłki w zależności od wzrostu. Zawsze wydawało mi się, że mięśnie mojego brzucha są dość dobre. Jednak po tych zajęciach stwierdziłam, że jeszcze dużo przede mną. Robiliśmy brzuszki na piłce wraz z pulsowaniami. Nie pamiętam kiedy wcześniej miałam zakwasy na brzuchu. Ćwiczenia zadziałały idealnie, rozruszałam mięśnie głębokie brzucha. Jeśli tylko macie piłkę w domu to proponuję filmik instruktażowy w sieci i ćwiczenia.
Joginka
27.08.2010
jasne mugga, specjalnie dla ciebie umieszczę jakieś w przyszłym tygodniu, buźka
mugga
27.08.2010
świetna seria Joginka! Mam zamiar zacząć wreszcie coś robić ze swoim ciałem, żeby za kilka lat nie mieć się czego wstydzić i wciąż być w formie. Tak się tylko zastanawiałam, czy masz może jeszcze w zanadrzu jakieś ćwiczenia z piłką na pośladki? Byłabym Ci bardzo wdzięczna, jak pewnie większość dziewczyn.