chrypka

Jak naturalnie leczyć chrypkę?

megaramegara - specjalista Tipy.pl
chrypka
1 z 8
Nadużywanie swojego głosu jest częstą przyczyną wystąpienia chrypki. Krzyk, śpiew, chrząkanie, a nawet kaszel może również prowadzić do chrypki. Również opary chemiczne i dym papierosowy mogą podrażnić nasze struny głosowe, a tym samy wywołać chrypkę. Poniżej znajdziesz kilka naturalnych sposobów, jak ją wyleczyć.
1
sposoby na chrypkę - krok 1

Odpocznij. Daj swojemu głosowi tyle czasu na odpoczynek, ile tego potrzebuje – to najlepsze lekarstwo na chrypkę. Milczenie pomoże odnowić twoje struny głosowe. W tym czasie wszystkie swoje myśli przelewaj na papier lub korzystaj z komunikatorów. Dzięki temu twój głos odpocznie.

2
inhalacja

Wdychanie pary podczas gorącego prysznica to również doskonały sposób na leczenie chrypki. Można również przygotować inhalację z pary z dodatkiem olejków eterycznych, najlepiej eukaliptusowego.

3
sok z limonki

Pij ciepły sok z limonki. Sok z cytryny ma również podobne właściwości, ważne jest jednak, aby był ciepły. Wyciśnij sok z 3–4 owoców i rozcieńcz ciepłą wodą. Dodaj do tego 1–2 łyżeczki cukru i gotowe. Ilość cukru zależy oczywiście od twoich upodobań, możesz go dodać nieco więcej lub mniej.

4
limonka
Limonki można również podgrzać i delikatnie pocierać nimi gardło. W razie potrzeby możesz podgrzać je ponownie. Wykorzystaj do tego celu całe owoce. Nie musisz ich rozkrawać czy obierać ze skórki. Podrostu wrzuć je do mikrofalówki i lekko podgrzej, tak aby czuć ciepło na swoim gardle.
5
olejek z drzewa herbacianego
Płucz gardło roztworem 5-10 kropli olejku z drzewa herbacianego z 250 ml wody. Pomoże on zwalczyć chrypkę, w szczególności jeśli jej podłożem jest infekcja wirusowa, bakteryjna lub grzybicza.
6
ciepła zupa

Jeśli chrypkę wywołało zimno, aby ją wyleczyć zjedz trochę ciepłej zupy. Ciepło tworzy odpowiednią wilgotność w gardle. Możesz również przyjmować czosnek jako uzupełnienie diety, pomaga on rozrzedzić śluz. Czosnek można spożywać na surowo, jednak jeśli jego zapach i smak sprawia, że nie jesteś z stanie go przełknąć, spróbuj specjalnych suplementów.

7
herbata z imbirem

Pij herbatę z imbirem. Herbata ta może skutecznie pomóc nam zwalczyć chrypkę. Niektórzy spożywają imbirową herbatą każdego ranka, co zapobiega chrypce, przeziębieniu i kaszlowi.

?

Wskazówki
* Unikaj picia zimnych napojów. Trzymaj się z dala od kofeiny i alkoholu.
* Przyjmij leki przeciwkaszlowe. To pomoże ci kontrolować kaszel, który może spowodować uszkodzenie strun.
* Jeśli chrypka utrzymuje się dłużej niż tydzień, skonsultuj się z lekarzem.

Strona 1 z 8

Powiązane porady

grypa żołądkowa
kaszel
gorączka u dziecka

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

grazyna2
12.06.2013
A ja proponuje płukanie gardła wody z solą- to stary, ale sprawdzony sposób. Oprócz tego oczywiście rosołek cieplutki, ale też wspomagać się herbatką z cytrynką.
Basia
20.11.2012
na chrypkę, nie ma nic lepszego niż kogel-mogel z cytryną
Katarzyna
26.08.2010
Trzeba jak najwięcej pić! Oprócz tego mogą pomóc tabletki np Cholinex, Strepsils, Propolki, Neo-angin, Septolete