dosiadanie konia

Jak dosiąść konia?
PegazPegaz - specjalista Tipy.pl

Nie wiesz w jaki sposób bezpiecznie podejść do konia i go dosiąść? To nic trudnego. Przeczytaj poniższe wskazówki, a z pewnością znajdziesz odpowiedź.
1
Podejdź do konia z jego lewej strony. Lewą ręką chwyć wodze. Upewnij się, że są one na tyle krótkie, byś mogła przytrzymać konia bez konieczności zbytniego ruchu ręką. Jeśli dosiadasz konia po raz pierwszy, poproś kogoś, by go przytrzymał, podczas gdy ty będziesz wsiadać. Jeśli korzystasz ze stołka, odsuń go nieco na zewnątrz od linii łączącej strzemię z ziemią.
2
dosiadanie konia krok po kroku
Sprawdź popręg konia, poprzez przesunięcie dłoni pod jego brzuchem. Jeśli z łatwością możesz naciągnąć popręg kilka centymetrów na bok, wymaga on nieco zaciśnięcia. Jeśli twój koń ma nieco wklęsłe boki, popręg może wydawać się zbyt luźny, ponieważ będzie on bardziej naciskał na brzuch konia, niż na jego boki.
3
Delikatnie obróć się w stronę grzbietu konia. Przytrzymaj strzemię prawą ręką i włóż w nią lewą stopę. Powinna ona swobodnie spoczywać, tak aby nie mogła się łatwo wyśliznąć.
4
Lewą dłonią mocno chwyć grzywę konia i wodze. Nie obawiaj się, że go to zaboli – zwierzęta te nie posiadają włókien nerwowych w korzeniach włosów. Prawą ręką chwyć róg, tylny łęk siodła lub jeśli jest to siodło angielskie, klapę po przeciwnej stronie siodła znajdująca się nad strzemieniem. Pamiętaj, że im bardziej z tyłu chwytasz siodło, tym większe prawdopodobieństwo, że ześlizgniesz się na bok.
5
Koniecznie musisz odbić się raz lub dwa razy od ziemi, aby uzyskać równowagę i znaleźć się na wysokości strzemienia. Jeśli poczujesz się wygodnie, lekko podskocz i powoli zacznij opierać się na lewej stopie. Jeśli zrobisz to zbyt mocno lub zbyt szybko, łatwiej stracisz równowagę. Gdy będziesz już stać w lewym strzemieniu, oprzyj swoje ciało delikatnie na siodle.
6
Przełóż swoją prawą dłoń przez konia. Uważaj, aby nie kopnąć go w zad. Powoli usiądź w siodle. Staraj się unikać zbyt szybkiego siadania, to może być niewygodne zarówno dla ciebie jak i konia. Wsuń prawą stopę w strzemię i chwyć wodze. Udało się, teraz możesz cieszyć się jazdą konną.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Pantera
02.10.2015
"Jeśli twój koń ma nieco wklęsłe boki, popręg może wydawać się zbyt luźny, ponieważ będzie on bardziej naciskał na brzuch konia, niż na jego boki."
Od kiedy to popręg umieszcza się na brzuchu konia? ;)

"Przełóż swoją prawą dłoń przez konia. Uważaj, aby nie kopnąć go w zad. Powoli usiądź w siodle."
Chodzi o nogę, a nie dłoń, prawda? ;)

Ale ogólnie miło, że ktoś zadał sobie wysiłek napisania tekstu. Życzę autorce wielu miłych chwil z końmi i świetnych instruktorów. :)