zatrucie pokarmowe

Domowe sposoby na zatrucie pokarmowe

MahrianMahrian - specjalista Tipy.pl
Główne objawy zatrucia pokarmowego to silny ból brzucha, gorączka, biegunka, a nawet utrata przytomności. Osoba cierpiąca na zatrucie pokarmowe wymaga natychmiastowego leczenia. Poniżej znajdziesz kilka domowych sposobów, które mogą pomóc w tej sytuacji.
1

Imbir. Imbir jest najlepszym domowym środkiem stosowanym do leczenia zatruć pokarmowych. Kawałek imbiru zmiksuj z maślanką, tak aby powstała gęsta papka. Przyjmuj ją 2–3 razy dziennie. Wyciąg z imbiru może być również podawany z sokiem z cytryny. Przynosi on szybką ulgę podczas wymiotów czy nudności. Równe ilości (2–3 łyżki) wyciągu z imbiru i soku z cytryny zmieszaj ze sobą i dodaj do tego niewielką ilość czarnego pieprzu mielonego. Spożywaj tę mieszankę 2–3 razy dziennie. Pacjentom cierpiącym na zatrucie pokarmowe można również podać herbatę imbirową. Dzięki temu z pewnością powstrzymasz wymioty.

2

Papaja. Papaja jest bardzo pomocna w leczeniu zatrucia pokarmowego. Weź surową papaję i zetrzyj ją na tarce lub pokrój na małe kawałki. Przygotuj 1–2 szklanki wody i dodaj do niej utartą papaję. Doprowadź całość do wrzenia i gotuj przez 15–20 minut. Po tym czasie mieszankę odcedź i pij ciepły płyn. Korzystaj z tej mieszaniny 2–3 razy dziennie.

3

Kminek. Przygotuj tę samą ilość (10–15) nasion kminku i kozieradki, a następnie rozgnieć je. Rozpuść proszek w szklance wody. Tak przygotowaną mieszankę podaj osobie cierpiącej na zatrucie pokarmowe. Przynosi to ulgę w wymiotach i bólu brzucha. Proszek możesz również dodać do połowy szklanki zsiadłego mleka. Jest to jeden z najlepszych domowych sposobów na zatrucie pokarmowe.

4

Liście bazylii. 2–3 łyżki wyciągu z liści bazylii wymieszaj z połową szklanki świeżego zsiadłego mleka. Dodaj do tego niewielką ilość czarnej soli i czarnego pieprzu. Mieszankę przyjmuj 3–4 razy dziennie. Przyniesie to szybka ulgę podczas wymiotów, osłabienia i bólu całego ciała.

5

Ciepła woda. Bezpośrednio po wystąpieniu wymiotów podaj pacjentowi szklankę ciepłej wody. Działa to kojąco na żołądek i przynosi ulgę w bólu brzucha. Możesz również delikatnie rozmasować brzuch lub nakryć go ciepłym ręcznikiem. To z pewnością zmniejszy odczuwany przez chorego ból.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

kac w pracy
zatrucie alkoholowe
pleśń zatrucie

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Olinka
04.08.2011
Czy jak zje się 3 pryskane maliny to wystąpi silne zatrucie?
Josephine
27.08.2010
Najlepiej pić sole mineralne z apteki - zapobiegają odwodnieniu organizmu.